Kohdun rungon syöpä

44nainen

Onko täällä ketään, joka sairastaa/on sairastanut kohdun rungon syöpää? Miten oireili? Kuinka pian pääsitte tutkimuksiin? Mitä kaikkea tutkittiin? Miten hoidettiin? Mikä on tilanne nyt?

Itse olen 44-vuotias. Viime kesänä alkoi vuotohäiriöt: kuukautisista tuli todella runsaat ja aiemmin päiväntarkka kierto muuttui ihan epäsäännölliseksi. Kuukautisten väli on 2 viikkoa - 3 kuukautta. Loppuvuodesta tuli myös välivuotoja yhtenä tai kahtenä päivänä. Ajattelin, että vaihdevuodethan ne on alkamassa. Mitään muita vaihdevuosioireita ei ole. Menin kuitenkin viime viikolla lääkäriin, missä kohtu tutkittiin ultralla. Lääkäri ei sanonut mitään muuta kuin että kohdun limakalvo on paksuuntunut ja teki lähetteen naistentautien klinikalle. Nyt alkoi pelottaa; onko minulla sittenkin syöpä?

3

325

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelottaase

Pelottaa, kun ei tiedä. Itselläni sama juttu. Näytteet kohdun sisältä otettu gynen vastaanotolla. Sattui.
      Vastauksia odottelen ihan hermostuneena, en unta saa.

Toivottavasti ei sittenkään ole syöpää sinulla eikä minulla. Tsemppiä!

• mäntyuute

Mäntyuute voisi auttaa. Esim. Lauri Polarin väitös. Karin havupuu-uutejuoma. Nordicnutrients.fi, Fenoprolic.

• Lukijaja

Moi,
      Mitenkohan ap-lle on käynyt?
      Sain kaksi vuotta sitten 43v kohdun rungon syöpä diagnoosin ja kävin leikkauksessa. Todella runsaat vuodot olivat jo muutama vuosi aikaisemmin. En osannut yhdistää niitä sellaiseen, en käynyt lääkärissä niiden takia. Myöhemmin vuodot kutistuivat vähäisiksi enemmän ruskehtaviksi ja hyvin säännöllisiksi. Jälkikäteen ajatellen olin enemmän väsynyt, laihduin ja yhdyntä sattui muutaman kerran puuduttavasti kun sisälläni osui. Pidin vuotoja alkavana menopaussina. Seulonnassa oli papa II kolme kertaa peräkkäin (kolmannen kutsun sain puolen vuoden päästä) ja sain yksityseltä lähetteen keskussairaalaan. Siinä lääkäri otti näytteen varmuuden vuoksi vähän syvemmältä ja solut löytyivät.
      Oli myös yhtäkkiä tullut ihottuma, joka sanottiin autoimmuuni punajäkäläksi jolle ei voi mitään (tk yleislääkäri). Myöhemmin olen lukenut useampia esim rintasyöpään sairastuneiden kertomuksia jossa syöpädiagnoosia edelsi samankaltainen ihottuma.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      192
      5871
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      47
      2691
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2252
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1769
    5. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      33
      1708
    6. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1404
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      162
      1367
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1311
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1253
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      109
      997
    Aihe