Kameran micro-sd kortti

MintilläToimii

Mintillä ja vaikka millä linuxjakelulla pystyy katsomaan kuvia, kortti on fat32 muotoa jota androidinkin pitäisi ymmärtää.
Mutta samsungin puhelin ei älyä niitä kuvia enkä saa läppäriä mahtumaan povitaskuun.

Mikä neuvoksi?

10

462

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meinasi-unohtua

Niin, siis puhelin ei älyä usbin kautta kytkettynä että kortilla on tavaraa, sisäiseksi laitettuna älyää että on tavaraa mutta ei pysty kuvia lukemaan.

• joototanoinni

Ymmärtääkö puhelin mitään muita tiedostoja kortilla on ja voiko niitä lukea? Kyseessä voi olla puhelin, joka käyttää siirtoon vain mtp-protokollaa ja siksi m$-formaatit on tiputettu pois ettei tarvitse maksaa provikoita.

• dww

gMTP-ohjelma toiminee myös Samsungin kanssa.

• saattaa-toimia

Mikä ettei, mutta gMTP:ä ei saa asennettua siihen samsungiin.

• Itse olen niin laiska, että olen siirtänyt kuvia johonkin kuvapalveluun ja katsonut kuvia sieltä. fat muistaakseni ei ole alkujaan MS:n kehittämä, mutta lisenssejä se vaatii siitä nykyään. Onneksi sananvapaus estää patentoimasta fontteja. Android kyllä ymmärtää fat-levyä. Samsungia en itse omista, mutta oma Android lukee fat-korttia. Kortinlukijalla olen monien laitteiden tiedot saanut näkymään. Polku lienee /SDCard0/DCIM.

• löytyy

DCIM löytyy, puhelin väittää korttia tyhjäksi vaikka se ei sitä ole.

Vaihdan puhelimen toiseen, loppuu änkyröinti.

• sitsenäkyyjoo

Ei toimi puhelimissa USB/SD kortinlukijat, laita kortti puhelimen sd paikkaan, ja kuvat pitää olla puhelimen ymmärtämässä muodossa, esim jpeg.

• njojaa

eiks jossain ubuntu touch-luurissa toimisi usb-kortin lukija?

• Toimisiko mtpfs ohjelmalla? Esim mkdir Android
      mtpfs Android
      puhelimeen yhteysmuodoksi mtp
      dmesg | tail antaa infoa...

Jos sulla on reititin käytä vaikka SshDroid tai vastaavaa
      ja siirrä verkon kautta.

Itse kyllä käytän kortinlukijaa. Oli sitten kamera tai luuri ei pelkoa akun kulumisesta kun siirtelee datoja. Lomakuvia voi olla 32G kortti täynnä. Kamerani ei ota virtaa USB-piuhasta.

• KorttiKamerasta

Aamulla kun töihin mennessä hakee kortin riistakamerasta olisi mukava kun saisi puhelimella katsottua niitä kuvia ennen töiden aloittamista, eikä riistakamera tallenna kuin paikallisesti, eli niitä ei voi katsoa pilvestä vaan vain siltä kortilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6624
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      35
      6063
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3344
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2810
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2624
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2308
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2158
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2006
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1863
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1767
    Aihe