Onko siitä suurta haittaa moottorille? Tulisi vaihto maksamaan niin julmetusti, ettei ole järkeä sitä tehdä.
Kulunut nokka-akseli
4
265
Vastaukset
- PiippolanVaari
Onko sillä mitään merkitystä jos moottori hajoaa, kun ei sitä mielestäsi ole kannattavaa enää korjata
- tietoakaipaava
Tokihan sitä toivoo, että auto kestäisi vielä muutaman vuoden, mutta tonnin autoon ei huvittaisi 1500 € maksavaa remonttia tehdä.
- PiippolanVaari
tietoakaipaava kirjoitti:
Tokihan sitä toivoo, että auto kestäisi vielä muutaman vuoden, mutta tonnin autoon ei huvittaisi 1500 € maksavaa remonttia tehdä.
No joo.... ymmärrän. Mutta autosi on siinä hintaluokassa, että se on tee-se-itse miehen heiniä. Jos tuon vaihdon itse teet, kustannus ei ole 1500 euroa.
Sinänsä sitten vielä sekin, että mitä halvempi autosi on, sen kalliimpia remontteja siihen kannattaa tehdä.
Itselläni on 400 euron peugeot ja teen siihen vuosittain 700 euron edestä remontteja ja huoltoja.
No mikä järki? Sepä se.... Kun arvonalennus on käytännössä nolla, vuosibudjetti pysyy kasassa vaikka tekee vähän korjauksiakin.
5000 euron auton arvonalennus vuodessa on jo 1000 euroa ja siihenkin pitää niitä korjauksia tehdä...
Kiteytettynä: Käyt ostamassa perustyökalut ja vaihdat sen nokka-akselin itse. Homma ei ole sittenkään rakettitiedettä, samalla oppii käden taitoja ja säästää mukavasti 1500 euroa rahaa. No ei ihan niin paljon, mutta melkein.
- tgjgöoyöi
Purkaamoilta vain tiettyjen merkkien kannet ja nokat lähteneet mukaan matkaan kun melko iäkkäinä jo matkaavat melko suoraan jo prässiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336764- 376253
- 293454
- 452910
- 342664
- 152348
- 372188
- 162046
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481907En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191777