huijaustako

kirsi-marjaana

Hei onko kellään kokemuksia vitaelife nimisestä firmasta ? Tilasin kyseisestä yrityksestä tuotteita siis aloituspakkaukset, peruin tilaukseni niiden saavuttua, mutta sieltä vaan tuli uudet lähetykset no minähän palautin ne, mutta kuinka ollakkaan ne tulivat minulle bumerangina takaisin ja molempiin lähetyksiin oli lisätty 14.90 muka aiheettomasta palautuksesta. Kertokaa jos teillä on kyseisiä kokemuksia. Väittivät, että palautusoikeus koskee vain aloituspakkausta, miten voi tietää tuoteen tehon jos sitä ei ensin kokeile ?

132

15002

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kapetsu

En ole tilannut kyseisestä firmasta mitään, mutta joku tovi sitten minulle tuli postissa paketti jossa oli D-vitamiineja. No joku näytepakkaus kyseessä. Nyt sitten tuli toinen paketti, jossa oli kaks pakettia samaista D-vitamiinia ja 29,90€ lasku. 😡

• Anonyymi

Sama juttu! lähetin viestiä etten tilaa mitään, mutta jatkuvasti tuleee! ja lasku. Oletteko ottaneet yhteyttä kuluttaja-asiamieheen?

• Anonyymi

😡 sana täällä. Tuli lähetys,, vaikka en ollut tilannutkaan. Joku pettynyt puhelinmyyjä pani siis toimeksi!🤔

• Anonyymi

Jos ei vitamiinin puutetta ole todettu niin miksi ihmeessä ihmiset luulee että niitä pitäisi syödä .Luulisi olevan varoitusaignaali jo siinä kun niitä pitää mainostaa.
        Kuinka moni on pilannut maksansa syömällä näitä ” ns terveystuotteita” ainut hyöty niistä on myyjälllä joka saa rahat niistä . Kuinka kauan kestää että ihmiset tajuaa että normaali ruoka ja ulkoilu pitää sisällään Hyvärisen vitamiiniarvot

• Anonyymi

sama täällä.
        tilasin muutama vuosi sitten yhden D-vitamiinipaketin kokeilumielessä olikohan nyt kk vai 3kk annos. sitten seuraavaksi tulikin jo vuoden annos, vaikken olisi halunnutkaan.
        Viime syksynä sama juttu 360 kpl annos tuli ja Nyt ajattelin tällä viikolla soitan, etten enää ota näitä kyseisiä d-vitamiinilisiä, muttei mistään löydy laillista puh.numeroa mihin voisit soittaa.
        Tänään 6/8 24 sitten taas tuli postissa tämmöinen 360 kpl pakkaus kyseisiä d-vitamiineja, vaikken haluaisikaan.
        Onhan tämä ihmeellistä kun tullee vaan postissa vaikkei ole tilannutkaan.
        Lähettäjä on mukamas Tuusulasta Health Group Fonland ja puh.numero on mukamas siinä lähetyksessä muttei kukaan vastaa siihen.
        Aika ikävä tilanne.
        Kävin lukemassa netistä että tällainen firma on lopettanut toimintansa, niin mitä minä teen.

• jeelah

En ole minäkään tilannut kyseisestä firmasta mitään, mutta niitä vaan lähetetään. Palautin ja samat tuotteet tulivat taas lisättynä 14,90 lisää laskuun. Poliisiko seuraava osoite?t

• Tilaajako

Samaan törmätty täälläkin. Puhelinmyyjä soitti ja aikoi laittaa näytepakkausta tulemaan. Puhelimessa kielsin laittamasta mitään ja niinhän sieltä alkoi pillereitä tulemaan, kuten laskuja. Nyt olis jo perintä vaatimassa laskuja maksuun, joten täytyy huomenna alkaa selvittään asiaa viranomaisten kanssa.

• Annlaiisasaimi

Heippa, minä peruutin myös ja eikös kuitenkin tullut uusi paketti. Kehotimme lähettämään äänitetyn puhelun jotta saadaan mekin kuulla ollaanko uusittu tilaustamme, ei löytynyt ja tilaus peruutettiin, vitamiinitkin saimnme pitää mutta suosittelen kaikille että antavat kuunnella puhelun jossa mukamas olette tilanneet kyseiset tuotteet, melkoista toimintaa etten sano.

• Anonyymi

Kyllä Vitaelife osaa sekä huijata että kiristää. Minulle soitettiin n. kuukausi sitten, sanoin että en tilaa enkä halua mitään. Silti puhelimessa oleva henkilö halusi lähettää ilmaisnäytteen. Sain jotain D-vitamiinia, jota en ole edes avannut . Yllätyslahjaksi sain laskun 9,90€. Kohta sen jälkeen tuli postissa isompi paketti taas D-vitamiinituusia ja dosetti. sekä lasku 79,90€. Hirveä hinta vaikka apteekkituotteisiin verrattuna. Erityisesti tavarasta, joka on vasten tahtoani ja lupaani lähetetty. Sain Vitaelifen puhelun. lmoitin jälleen, että en ole tilannut mitään enkä suostu tilaamaan mitään, enkä tarvitse mitään, ja että haluan välittömästi nimeni ja kaikki tietoni pois, koska en niitä ole edes antanut. Vastasi että ei niitä voi poistaa, kun sitten en saa mitään markkinointitietoja. Sanoin että sitä haluankin, olla täysin erossa Vitaelifestä..

Minulla on kiire aika ja maksoin 9.90€ ja 79,80€ eli 79,80€ päästäkseni rauhaan. Ei onnistu! Sain taas laskun 14.90, jonka palautin. Nyt kiristävät minulta tuota 14,90€, vaikka en ole tilannut vieläkään mitään, en myöskään ole maksamani jälkeen saanut mitää, - muuta kuin laskun. Ovat puhtaita huijareita D-vitamiinidiosetteineen. Suosittelen puhelimen sulkemista heti, kun Vitaeluife soittaa. Muu tuskin auttaa. - Terveisin HUIJATTU

• Anonyymi

Sain näytepaketin 9.90€. Lähetin peruutus kirjeen, etten halua tulevan lisää kyseisiä tuotteita. Kuitenkin saapui 79. 80€ maksavat tuotteet. Soitin kyseiseen virmaan. Törkeä asiakaspalvelija sanoi, ettei nimelläni peruutusta näy. Sanoin palauttavani tuotteet, siitäkin saisin kuluja...

• Anonyymi

Soitto perintään ja kaikki laskut ja palautuskuitit...niistä kopiot skannaa perintäfirman sähköpostiin. Asia pitäs hoitua, mulla ainakin. Minä ilmoitin myös rikospoliisille.

• On siinä kyllä hankala yritys. Törkeää toimintaa. Uhkailua että perintään menee. Olen soittanut, lähettänyt postia että tänne EI TARVI NIITÄ HÖPÖ HÖPÖ PILLEREITÄ LÄHETELLÄ. Eilen tuli taas paketti. Takaisin lähtee!
        Jos kotakotai

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä Vitaelife osaa sekä huijata että kiristää. Minulle soitettiin n. kuukausi sitten, sanoin että en tilaa enkä halua mitään. Silti puhelimessa oleva henkilö halusi lähettää ilmaisnäytteen. Sain jotain D-vitamiinia, jota en ole edes avannut . Yllätyslahjaksi sain laskun 9,90€. Kohta sen jälkeen tuli postissa isompi paketti taas D-vitamiinituusia ja dosetti. sekä lasku 79,90€. Hirveä hinta vaikka apteekkituotteisiin verrattuna. Erityisesti tavarasta, joka on vasten tahtoani ja lupaani lähetetty. Sain Vitaelifen puhelun. lmoitin jälleen, että en ole tilannut mitään enkä suostu tilaamaan mitään, enkä tarvitse mitään, ja että haluan välittömästi nimeni ja kaikki tietoni pois, koska en niitä ole edes antanut. Vastasi että ei niitä voi poistaa, kun sitten en saa mitään markkinointitietoja. Sanoin että sitä haluankin, olla täysin erossa Vitaelifestä..

Minulla on kiire aika ja maksoin 9.90€ ja 79,80€ eli 79,80€ päästäkseni rauhaan. Ei onnistu! Sain taas laskun 14.90, jonka palautin. Nyt kiristävät minulta tuota 14,90€, vaikka en ole tilannut vieläkään mitään, en myöskään ole maksamani jälkeen saanut mitää, - muuta kuin laskun. Ovat puhtaita huijareita D-vitamiinidiosetteineen. Suosittelen puhelimen sulkemista heti, kun Vitaeluife soittaa. Muu tuskin auttaa. - Terveisin HUIJATTU

Soittakaa sinne j a uhatkaa että asianajaja ottaa seuraavaksi yhteyttä.
        Tai kuluttaja asiamies.
        Nykyään jos joku soittaa jostain vitamiini jutuista sanon vaan heti kun kuulen firman nimen en tilaa mitään jalaitan puhelimen kiinni. Ruma tapamutta ei voi mitään muuten niitä tuotteita tulee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai kuluttaja asiamies.
        Nykyään jos joku soittaa jostain vitamiini jutuista sanon vaan heti kun kuulen firman nimen en tilaa mitään jalaitan puhelimen kiinni. Ruma tapamutta ei voi mitään muuten niitä tuotteita tulee.

Kun kuulen firman nimen, en sano yhtään mitään ettei väitetä tehdyn tilausta. Katkaisen vain puhelun mitään sanomatta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai kuluttaja asiamies.

Tilasin kyseisestä firmasta vihreää kahvia,peruin jatkotilauksen sähköpostin kautta,ottivat heti yhteyttä että peruutus on tehty.Ei ole sen koommin kuulunut mitään,ja aikaa on jo kulunut tovin.

• Anonyymi

😡 oikein

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tilasin kyseisestä firmasta vihreää kahvia,peruin jatkotilauksen sähköpostin kautta,ottivat heti yhteyttä että peruutus on tehty.Ei ole sen koommin kuulunut mitään,ja aikaa on jo kulunut tovin.

Moi,mitä sähköpostia käytit???

• Anonyymi
        Annlaiisasaimi kirjoitti:

Heippa, minä peruutin myös ja eikös kuitenkin tullut uusi paketti. Kehotimme lähettämään äänitetyn puhelun jotta saadaan mekin kuulla ollaanko uusittu tilaustamme, ei löytynyt ja tilaus peruutettiin, vitamiinitkin saimnme pitää mutta suosittelen kaikille että antavat kuunnella puhelun jossa mukamas olette tilanneet kyseiset tuotteet, melkoista toimintaa etten sano.

olisiko sinulla puhelin numeroa heille

• Petetty0000

Minä tilasin ilmaisen aloituspakkauksen seuraavan lauseen perusteella:
      Tämä on mainoskampanja jonka aikana jaamme rajoitetun erän tuotteita täysin maksutta ja ilman sitoutumista. Kampanjassa ei ole piiloehtoja ja haluamme vain tyytyväisiä asiakkaita.

Eli ILMAN SITOUTUMISTA! Kohta tuli uusi pakkaus ja melkein 40 euron lasku. Palautin tuotteet - omalla kustannuksellani!!

Kiertäkää kaukaa ko. firma!

• Majoha44

Olen ollut ko. Firman minulle postittamista tuotteista ja valheista yhteydessä EU;n ja kohdallani tapahtunee armahdus ja tuotteiden lähetys loppuu alkuunsa?? Oliko niin että teillekin tuotteet lähetetään Virosta, Tallinnasta?

• UllriikkaMaria

Olen taistellut kyseisen firman kanssa puolet kesästä. Erehdyin ottamaan ilmaisnäytteen vastaan enkä sopinut mistään jatkotilauksesta. No huhheijaa, sieltähän lähettivät sitten postipaketissa vitamiineja lisää laskun kanssa. Minähän palautin ne maksamalla omasta pussista postimaksut jonnekkin Viroon. Eipä aikaakaan kun sama paketti tuli takaisin minulle ja lasku oli entistä isompi johtuen mukamas aiheettoman palautuksen käsittelykuluista.
        Minä sitten lopulta taivuin maksamaan laskun ja laitoin mokomat vitamiinit kaappiin. Ajattelin että kai tämä riesa on nyt poistunut kuvioista. Eikö mitä, sieltähän tuli karhukirje jossa uhattiin perintätoimistolla jos en maksa. Minä siis olen jo kertaalleen maksanut, pitääkö ne siis kahteen kertaan maksaa? Otin yhteyttä asiakaspalveluun mutta puhelimessa oleva tyyppi ei mukamas tiennyt yhtään mitään kun kuulemma laskutus toimii taas ihan eri paikassa. Lupasi ottaa asiasta selvää. Ei ole vielä soittanut. Olen siis niin hermona ja tuskainen tämän asian takia. Älkää ikinä ottako siitä firmasta mitään. Jäätte loppuiäksenne maksumieheksi.

• pässinpäät

älkää pässit lähettäkö niitä paketteja takasin. soittakaa mukana tulevaan ilmaseen asiakaspalvelunumeroon ja perukaa jatkotilaukset niin kun puhelimessa sovitte. Hyvät kotimaiset tuotteet ja asiakaspalvelu toimi moitteetta kun soitin ja kiitin ilmasista vitamiineista ja peruin jatkotilauksta, koska oli vanhoja d-vitamiineja vielä kaapissa niin paljon. Muuten olisin jatkanut tilausta vuoden d-vitamiineilla olisi ollut hintaa ainoastaan 39euroa ja ihan yhtä laadukkaat öljykapselit kuin apteekissa! Hyvät kokemukset Vitaelifen kanssa ja varmasti jatkossa tulen heiltä vitamiinit ostamaan. Kuunnelkaa mitä myyjä teille sanoo ja lukekaa purkin mukana tulevat paperit niin ei tule tuommoisia väärinkäsityksiä. Ketään ei ole huijattu ette vain ole tajunneet mitä myyjä teille on sanonut joten turha firmaa on syyttää.

• Kyrpyri

SINÄ SE TAVALLINEN PELLE OLET JOS NOITTEN KANSSA PÄRJÄÄT.VALHEITA VALHEITTEN PERÄÄN,KERROPPA NYT KONSTI MILLÄ NÄISTÄ PÄÄSEE EROON SÄHKÖPOSTIIN EI VIESTI MENE PERILLE,PUHELINNUMEROA EI NÄY YHDESSÄKÄÄN PAPERISSA MITÄ SIELTÄ TULLUT.ANNAPPA KORDINAATIT ETTÄ ME MUUTKIN HUIJJATUT PÄÄSEMME POIS NIITTEN KIRNUSTA.HUIJJAREITAHAN NÄMÄ OVAT.

• Huijaus

Sama homma. Ensin väitetään, että tilaus on lopetettu, kun tuotteet on palautettu ja lasku maksettu. Kohta tulee uusi paketti ja isompi lasku! Asiakaspalvelu ei muka ole kuullutkaan peruutuksesta.

• Peku125

Itekki tilasin vitaelifeltä aloitus pakkauksen vitamiineja. En muistanut maksaa laskua eräpäivään mennessä, mutta kerkesin maksaa laskun ennenkuin maksumuistutus tuli. Soitin kuitenki asiakaspalveluun maksumuistutuksesta ja sanoin että kerkesin maksaa laskun sinä ja sinä päivänä. Asiakas palvelusta sanottiin että jos olet maksanut laskun silloin kun väität, niin maksumuistutus on aiheeton. Sieltä myös kerrottiin että maksua ei näy vielä heillä, mutta jos lähetät maksusta kuitin niin asia on silloin selvä. Minä lähetin kuitin maksusta niin sieltä tuli vastaus, että maksumuistutuksesta pitääkin maksaa vielä 5e kulut erikseen. Ensiksi luvataan, että muistutus kuluja ei tarvitse maksaa ja sitten yhtäkkiä ollaankin vaatimassa niitä. Ei kannata sotkeutua kyseiseen firmaan, jos ei halua itselleen ongelmia.

• Alinanmökki

Joo, ihan sama kuvio. Soittaja tarjosi D-vitamiinia ja ilmoitti ettei tarvitse sitoutua mihinkään. Paketti tuli ja 4.90 lasku, jonka maksoin. Perässä tuli 2 pakettia lisää 39.00lasku. Yritin soittaa asiakaspelveluun, peruuttaakseni tilauksen. Sieltä ei ovelasti vastattu peruutusnumeroon. Lähetin paketin takaisin ja kirjoitin etten ole tilannut näitä. Sama kuvio kuin edellä, paketti bumerangina takaisin ja 53,90 e lasku sisällä. Soitin taas tilauksen peruutuksen. Numero koko ajan varattu. Sitten soitin tilausnumeroon, joka vastasi heti. Todella pirullista markkinointia. Varokaa, varokaa. i

• hirvasnulkki

Kahden kuukauden vitamiinit maksavat 60 ekua ja paketteja lähetetään kuusi kertaa vuodessa. Vuoden vitamiinit maksavat liki 400 ekua. Lähetin kapselit takaisin Viroon. Lähetyskulut piti maksaa itse. Tämä kannattaa muistaa eli ei kannata tilata kokeiltavaksi pillereitä sieltä. Sähköpostiviesteissä uhkailevat että mikäli et ole toiminut oikein, lähetämme kapselipaketin tulemaan uudelleen laskun kera. Soittakaa firman palvelunumeroon ennenkuin kaksi viikkoa tulee umpeen ja irtisanokaa sopimukset.

• No soitin kahteen asiakasnron kummatkin ensin varattuja sitte jonotin molempiin kymmenen minuuttia kunnes puhelu katkes joku virolainen firma tuskin menee pl reklamaatio perillle eli peruuttaminen tehty niin hankalaks et kaikil menee ulosottoon tuli kanssa se 50e lasku ei todellakaan ole varaa maksaa netin kautta peruminen ei myöskään toiminu

• Anonyymi
        rinsrenssa kirjoitti:

No soitin kahteen asiakasnron kummatkin ensin varattuja sitte jonotin molempiin kymmenen minuuttia kunnes puhelu katkes joku virolainen firma tuskin menee pl reklamaatio perillle eli peruuttaminen tehty niin hankalaks et kaikil menee ulosottoon tuli kanssa se 50e lasku ei todellakaan ole varaa maksaa netin kautta peruminen ei myöskään toiminu

Mis sait nro:n?

• Anonyymi kirjoitti:

sähköpostista nettisivuilta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka olin perunut kokeilupakkauksen jälkeen, tuli minulle 170e edestä pillereitä. Sähköposti osoitetta ei kone huolinut. Joten soitin ja peruin. Pakko kuulemma maksaa, menee muuten perintään. Milläs todistan?

• Huijausta

Älkää ikinä sekaantukoi tähän paska firmaan. Ei tule kuin ongelmia. PASKAA JOULUA! Tälle firmalle ja kaikkea muuta että viranomaiset vihdoin pistäisivät firmalle. Samoin firma joka laskuttaa heidän puolesta.

• VoiLuoja123

Kuinka tyhmiä ihmiset yleisesti on?? Jos tarjotaan kokeilujaksoa, niin se jatkuu automaattisesti tämän jälkeen tilauksena, ellei sitä erikseen peruuta. Näin kaikessa mitä tilaat, oli sitten kyseessä vitamiinit tai lehti. Tämänkin myyjät ilmaisevat soitossaan. Ja jos ei ilmaise niin hieman järki käteen ja itse kyselemään puhelun aikana jos jotain et ole ymmärtänyt tai ole varma kuinka asia on. Se että lähetät tuotteet takaisin sinne mistä tulleetkin ei automaattisesti peru tilaustasi.

• Anonyymi

minä irtisanoin kirjallisesti! silti soitettiin takaisin. uusia tabuja tuli taas postissa vaikka sanoin että olen irtisanonut itseni ja ostan apteekista jos tarvitsen. laitoin tabut bumerangina takaisin postin kautta, saa nähdä millon tulee perintäkirjettä perässä...

• Tuotteet

Mulle kävi samanlailla. Lupasin ottaa vaan näyte pakkauksen ja maksoin siitä 4.90e. Siinä oli vaan 30 kpl:tta. 13.11 Laittoivat uuden lähetyksen h. 34.90e. Minä laitoin sen takaisin, se piti laittaa Viron osoitteeseen, kun ei ollut Suomen osoitetta. Taas maksoin 4.30e postimaksua. Ajattelin et nyt loppuvat, mut paskat. 11.12 tuli taas paketti ja siihen oli lisätty pillereitten hinta 39.90 aiheettoman palautuksen käsittelykulut 14.90 arvonlisävero 7.78e= 54.80e. Puhelin yhteydessäkin ollaan oltu, mut viesti ei mene perille. Kyllä siellä(Helsingissä) puhuttiin Suomea, mut ei mennyt jakeluun, eikä ymmärretty selvää suomea. Kuinka tyhmä pitää olla ettei ymmärrä
      , jos paketti lähetetään takaisin, et se tarkoittaa peruutusta. Mitäs jos asiakas on joutunut sairaalaan tai kuollut eikä kukaan tiedä asiasta mitään, eikä peruutuksesta. Postilaatikko täynnä pillereitä ja laskuja?

• Ritumummu

En myöskään ehtinyt perua jatkotilausta näytepakkauksen jälkeen. Ajattelin kyllä nämä tuotteet käyttää , kohtuuhintaisia ja kotimaisia kuitenkin ovat. Jatkon peruminen onnistui ihan hyvin palvelunumerossa !

• Samdou

Tämä on tosi outo firma ja mikä lie Tallinnassa toimiva ...tilasin joo ja vaikeeta on saada lopetettua....sanonkin tässä että älkää tilatko kyseisestä firmasta MITÄÄN..kannattaa suosia kotimaista!!!!

• eivoiolla12345

Aivan samalla kaavalla mennyt minunkin tarina. Taas tuli lasku ja uhkaus. Mut minäpä menen huomenna poliisin juttusille. Onko muut ilmoittaneet polisiille asiasta?

• kustiinkosilmään

Saivat minutkin ottamaan näyte erän D3ja omega kapseleita.Silloin,kun se huijari soitti niin kertoi,että jatkolähetyksiä ei tule,sitten jos haluan jatkaa on eriasia.Tämä myyntitykki kertoi,että on Suomessa valmistettuja tuotteita,mutta omega kapseleissa ei lukenut mitään,että missä valmistettu vaikka vinkuintiassa.Saa nähdä pääsenkö noista eroon ollenkaan,pakko myyntiä.Ei saatana uskalla mennä kauppoihin noiden kanssa.Jatkuvasti joku sutki soittaa ja kauppaa kaikenmailman pillereitä.

• Raaka_peli_vaan

Laita puhelimeesi myyntiesto (netistä löytyy ohjeet) niin pääset eroon ainakin hetkeksi. Mutta muista myös että jos olet jakanut puhelinnumeroasi kaikenmaailman kilpailuissa ja kupongeissa, niille et voi mitään - soittoja tulee jatkuvasti. En vastaile mihinkään kyselyihin tai kilpailuihin tms. jos sinne pitää antaa puhelinnumero tai sähköpostiosoite. Puhelinnumeronikin on salainen, kohtalaisen rauhassa saan olla.

Kannattaa myös muistaa että mitään ilmaista tarjousta ei ole. Elleivät rokota käsittelykyluja, postimaksuja ym. niin ainakin tilauksen peruuttaminen on tehty hankalaksi. Jos joku myyjä sattuu soittamaan minulle, niin katkaisen puhelun heti kättelyssä enkä keskustele yhtään myyjän kanssa - luuria korvaan vaan!
        Aika moni on jo tainnut tämän oppia kun puhelinmyyjän töitä on työkkärissä tarjolla pilvin pimein, kukaan ei jaksa sitä hommaa kauaa.

• eivoiollatotta

Minulla on samanlainen kokemus ko. firman melatoniinin to mituksesta. Melatoniinia tarvii niin harvoin, että ei ole mitään mahdollisuutta kokeilla tehoa heidän ilmoittamassaan ajassa ja niin tulla tupsahtaa kaksinkertainen määrä tuotetta lisää. Kun palautin ne ja ilmoitin irtisanovani toimituksen tuli muutaman päivän jälkeen taas kaksi pakkausta ko. tuotetta, jotka taas palautin. Nyt vieressäni on lasku 64.86, jonka vastikkeeksi en ole siis saanut mitään. Täydellistä huijausta ja pakkomyyntiä! Kannattaa varoittaa kaikkia tuosta firmasta!

• Valkovuokko123

Peruutin tänään tilaukseni, kun eka lähetys saapui. Saa nähdä, miten äijän käy. Puh. On 09 42720622, johon pitää soittaa lopetus tilaukselle. Soittoa kehiin. Mainostivat kotimaisia tuotteina, mutta mistään ei löydy tietoa. Hitto, jos tulee lisää paketteja, saavat sinivuokot peräänsä. Suhteita on.

• jymäytetty

Onko sinulle tullut uusia paketteja?

• huijatuksi

Nyt lähettivät paketin posti noutona.Vaikka ilmoitin vuosi sitten peruvani tilauksen.Soittaessani yritykseen erittäin epeäasiallista käytöstä ja inttämistä ei muka löytynyt tekemääni peruutusta. Mutta homma ei jää tähän. VAROKAA TÄTÄ YRITYSTÄ.....

• outoyritys

Eikös ole outoa,ettei ole sähköpostiosoitetta mihin voisi laittaa peruutuksen niinkuin muilla firmoilla. Siitä jäisi todiste ,että on peruuttanut tilauksen.

• Aija

Tähän osoitteeseen itse lykkäsin ei-niin-kauniin viestin, en omastani, vaan äitini puolesta. Katsellaan, miten käy.

fi@vitaelife.com
        22.52 (11 minuuttia sitten)
        -> minä
        Hyvä asiakkaamme,

viestinne on saapunut asiakaspalvelun käsiteltäväksi.

Käsittelemme kaikki asiakaspalveluun saapuneet viestit n. 1-5 arkipäivän kuluessa.

Kiitos kärsivällisyydestänne.

Ystävällisin terveisin,
        Asiakaspalvelu

• Rosvojako

Tilasin myös multicapseja ekan ilmaisen satsin. He ovat tehokkaita siellä! Parin viikon päästä soitti nainen ja kauppasi samoja . Siinä kohtaa hoksasin että perun tilaukseni. Soittaja lupasi hoitaa asian no alkoi tulla lisää kapseleita . Lähetin tietenkin takaisin. Eka meni ilmaiseksi. Tuli seuraava asiakaspalautustiedot oli kadonnut jouduin maksamaan 4.90e. Tässä pakettien välissä olin kyllä soittanut että tilaus on peruttu mut nehän ei myönnä mitään. Vaativat laskua yli 70e . Laitoin sinne laskuttajalle saman selityksen että aiheeton ja perusteeton lasku. Meni n 1 kk ja tuli 7.2 lasku n 79 e eräpäivä 10.2 . Vien asian viranomaisille.

• punasilmä

Minulle myös kävi niin että sain uudet tuotteet vaikka luulin perunneeni kestotilauksen, en pysty mitenkään todistamaan että olen sen peruuttanut. Minulle Multicapsit eivät sovi, verisuoni katkesi silmästä viikon sisällä kaksikertaa. Osaatteko neuvoa mikä se viranomainen on johon kannattaisi ottaa yhteyttä, onko se kuluttajansuoja asiamies ?

• Rosvojako

Kuluttaja asiamiehelle soitin, pitää löytää asiaan liittyvät todisteet. Poliisilaitokselle sitten seuraavaksi mut pitää ottaa töistä vapaata. Alan varotteleen ihmisiä tästä firmasta joka paikassa. Vanhuksia huijaavat urakalla. Suosittelen lämpimästi markkinointikieltoa kaikille! Kuulemma postille iso riesa!

• Kelmejäkö

Tästä firmasta ei pääse millään konstilla eroon jos täältä erehtyy tilaamaan jotakin. Minäkin olen palauttanut kaikki sieltä tulevat suoritukset, mutta laskuja vain tulee. Laskut vain on vain isompia joka kerta, kyllä siinä tulee vitamiineille hintaa.
      Huijaustako

• oppiraha

euroopan kuluttajasuoja toimii helsingissä sieltä saa apua...

• PerhananEestiläiset

Yrityksen liiketoimintamallina on huijaus halvan näytepakkauksen avulla. Tuote on noin 6 kertaa vastaavia kalliimpi ... ihmisille kerrotaan ettei jatkotilaisuuksiin sitoudu mutta kirjallisissa ohjeissa on toisin. Tämä yritys pitäisi saada kuriin ja täytyy ottaa kuluttaja-asiamieheen yhteys.

• PerhananEestiläiset

Omaan edelliseen kommenttiin vielä lisäys. Vitamar on 15 - 19 € hinnalla vastaava tuote kuin Vitaelife 49.50 hinnalla. Vitamar sisältää Omega3 rasvahappoja yht. 900 mg ja Vitaelife 150 mg. Jos hinnat suhteutetaan Omega3-rasvahappojen määrän suhteen, on Vitaelife 16 kertaa
        kalliimpi kuin Vitamar. Vitaelife ilmoittaa Omega3 rasvahappojen määrän vain purkin kyljessä - ei missään asiakkaalle lähetetyssä dokumentissa ennen varsinaisen purkin toimitusta. Pidän lakimiehenä tapausta selkeänä huijauksena ja olen juuri tekemässä A. ilmoitusta kuluttaja-asiamiehelle ja B. rikosilmoitusta. Omega3 purkki lähtee takaisin ja firma pistetään nyt kuseen.

• Aija
        PerhananEestiläiset kirjoitti:

Omaan edelliseen kommenttiin vielä lisäys. Vitamar on 15 - 19 € hinnalla vastaava tuote kuin Vitaelife 49.50 hinnalla. Vitamar sisältää Omega3 rasvahappoja yht. 900 mg ja Vitaelife 150 mg. Jos hinnat suhteutetaan Omega3-rasvahappojen määrän suhteen, on Vitaelife 16 kertaa
        kalliimpi kuin Vitamar. Vitaelife ilmoittaa Omega3 rasvahappojen määrän vain purkin kyljessä - ei missään asiakkaalle lähetetyssä dokumentissa ennen varsinaisen purkin toimitusta. Pidän lakimiehenä tapausta selkeänä huijauksena ja olen juuri tekemässä A. ilmoitusta kuluttaja-asiamiehelle ja B. rikosilmoitusta. Omega3 purkki lähtee takaisin ja firma pistetään nyt kuseen.

Sama kommentti tuli tänään poliisilta, kun asiaa kysyin. Hemmetti, kampoihin vaan!

• Anonyymi
        PerhananEestiläiset kirjoitti:

Eihän Vitamar ja Vitaelifen omega ole yhtään sama tuote. Ja ihan ihme juttu, että Vitaelifen myyjät eivät tiedä omegansa sisältämiä pitoisuuksia, jotka heillä siis jonninjoutavat. Erittäin huono omega, mutta myyjätkin huonoja.

• kuinkahankäy

Minulla oli juuri D-vitamiinit loppuneet kun tuon Vitaelife Pharman puhelinmyyjä soitti. Ajattelin että voinhan sen postimaksujen hinnalla saatavan paketiin kokeilla. Tuotteet tulivat ja niitä vähän aikaa kokeilin. Sitten aloin netistä tutkia ja löysin nämä asiakkaiden kokemukset.

Yritin äsken soittaa asiakaspalvelunumeroon peruakseni tilauksen. Ensin otin sen numeron johon pitää soittaa jos haluaa irtisanoa - siellä kuului vain taukomusiikkia. Kokeilin sitten näitä muitakin vaihtoehtoja - miesääni hoki että olet seuraavana jonossa. Sitten soitin siihen numeroon johon soittavat ne jotka haluavat tilata tuotteita. Sieltä kohta vastasi naisääni. Hän ihan muitta mutkitta otti vastaan irtisanomiseni ja kysyi asiakasnumeroni jonka hänelle annoin. Lupaili myös ettei paketteja enää tule.

Kysyin että mistä se näkyy että olen irtisanonut tilauksen, kun olen lukenut netistä että asiakkailla on ollut paljon ongelmia. Hän sanoi että voi lähettää s-postiini irtisanomisilmoituksen. Annoin sitten s-postiosoitteeni. D3 ja Omega peruutus otsikolla sain tiedotteen jossa kerrotaan että tilauksen irtisanominen on vastaanotettu. Kiitellään mielenkiinnosta ja asiakkuudesta ja toivotaan tutustuvan myös muihin tuotteisiin. Alla on asiakaspalvelijan nimi.

• UhriNnro_15788

Kukaan ollut kuluttajaneuvontaan yhteydessä? Mitä sieltä neuvottu?

• Topi2011

Minulle lähetettin pillereitä 2 purkkia yht. 39.90€. En maksanut enkä palauttanut omalla kustannuksellani. Ilmoitin, että voivat tulla hakemaan pillerinsä. Väittivät, että olen tilaukseen sitoutunut vajaa vuosi sitten tekemälläni tilauksen perusteella ja minun tulee maksaa pillerit. En maksanut. Seuraava yhteydenotto tuli perintäfirma Alektumilta.
        Ilmoitin että en maksa sitä mitä en ole tilannut. Lähettäjä toiminee akselilla Tallinna,-Helsinki. Siellä ei mene viesti perille eikä päähän mene edes hattu. Kritisoin Alektumia ja sama laulu. Päätin tehdä selvityspyynnön kuluttajariitalautakunnalle. Odotan vastausta ja laitan päätöksen tälle palstalle. Selvittäkääpä perintäfirman vastuuta, mihin vastaavasta asiasta löytyy päätös ja luonnollisesti "velalliselle" aiheutuvien kulujen korvaus.
        Miettikääpä kuka on kirjoittanut kaikki asiaa ja laskutusta koskevat viestit. Onhan luonnollista että viestit on kirjoitettu pillerifirman taholta.

• Oppia_olan_takaa

Minulle tuli jatkotoimitus ensimmäiseen Omega-kapselierään, jonka puhelintarjouksen perusteella hyväksyin. En muista, että olisin puhelun yhteydessä suostunut vastaanottamaan uusia toimituksia. Ensimmäisen toimituksen mukana olleessa laskussa ei myöskään puhuttu mitään kestotilauksesta. Siitä löytyi vain merkintä "Viimeinen muutospäivä". Siitäkö olisi pitänyt ymmärtää, että se tarkoittaa seuraavan automaattisesti toimitettavan erän peruutuspäivää?

Toinen tavaraerä Omegoita tuli päivää sen jälkeen kun lasku olisi jo pitänyt maksaa. Siitä puuttui kokonaan 30 kapselia ja yhden 30 kapselin rasian varmistusrengas oli rikki. Minua ihmetyttää, arvaanko tuon rasian sisältöä ylipäänsä käyttää. En voi edes yrittää palauttaa erää, sillä myyjä todennäköisesti väittäisi minun itse ottaneen puuttuvat tuotteet. Tapa se on tuokin varmistaa, että varmasti en pysty tavaraerään palauttamaan.

Juuri tätä ennen olin vastaanottanut jatkotoimituksen D-vitamiineista, joita aikanaan tilatessani en myöskään muista sopineeni mitään jatkosta. En kuitenkaan saamattomuuttani edes yrittänyt sitä palauttaa, kirjoitin vain Vitaelifen asiakaspalveluun, että en heidän toimintatapansa vuoksi halua heiltä enää mitään, vaan sanon irti asiakkuuteni. Omegat tupsahtivat postilaatikkoon päivä - kaksi päivää sen jälkeen.

Olen saanut Vitaelifen asiakaspalvelulta vahvistuksen, että jäsenyyteni päättyy, kun olen nämä kaksi viimeisintä tavaratoimitusta maksanut. Toivottavasti näin oikeasti on, jotta pääsen tästä ketku-yrityksestä kokonaan eroon. Ainakin minulla on kirjeenvaihdosta mustaa valkoisella, jota ilman on tosiaan vaikea todistaa mitään.

Tältä yritykseltä en enää tilaa mitään, ja samaa suosittelen muillekin.

• inhottaa

On kokemusta. Olen puhelimitse sanonut irti kaikki tilaukseni. Yllätyksekseni tuli paketti omegaa. Lähetin sähköpostia heille ja soitin asiakaspalveluun, että lähetän paketin takaisin. Sanoivat, että tulee lisälaskun kanssa takaisin. Arvostelin heidän toimintaansa ja pakkomyyntiä ja uhkasin ottaa yhteyttä kuluttajansuojaan ja ottaa selvää oikeuksistani. Lopulta hän sanoi, että peruuttaa kaikki jatkotilaukset. Tämä oli puhelinkeskustelu, joten en tiedä tallennettiinko se. Muuta hän ei luvannut. En netistä löytänyt asiakassuhteen peruutusmahdollisuutta. Onko joku löytänyt sellaisen? Olen nyt puhelinkeskustelun varassa enkä oikein enää luota sellaiseen.

• hRagee

Eilen hain näytelähetyksen postista ja maksoin sen 9.90e myös eilen.Tänään tartuin luuriin ja soitin vitaelife numeroon,mikään numero ei vastannut ja aina olin seuraavana jonossa,noin tunnin yritin. Sitten selailin tätä sivustoa ja olin huolissani,että enkö tätä saa millään peruttua.Otin yhteyttä kuluttajasuojaan ja sieltä sanottiin,että ei kannata soittaa, vaan laittaa sähköpostia : fi@vitaelife.com ja kertoa asiakasnumero,perun tilauksen ja markkinointi-ja myyntikielto. Kuluttajasuojassa oli näköjään heti antaa sähköpostiosoite. Sieltä sanottiin ,että laita heti se sähköposti sinne ja tein niin . Vitaelifeltä tuli vastaus : käsittelemme asiaa 1-5 pvää.Saa nähdä pääsinkö tästä firmasta ikiajoiksi eroon. On ainakin sähköpostissani dokumentti johon vedota jos tulee ongelmia. Ei kaikki mee niinkuin römpsöössä .

• prg

tulin huijatuksi tilasin näytepakkauksen ja piti olla 1kk tutustumiseen 2 viikon päästäer tuotteet soitin ja monien yritysten jälkeen en voinut perua.

• alz

www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta
        Täältä löytyy tee valitus yritykselle : reklamaatio apuri
        Tosi hyvä palvelu ja valituksesta jää myös dokumentti viranomaisille jatkokäsittelyä varten.
        Spostia vaan osoitteeseen fi.vitaeliefe.com

• Suuttunu

Otin puoliväkisin kokeilitapletit ja sanoin heti että lopetan heti tilauksen samantien, olen yrittäny soittaa numeroon johon saa ilmaiseksi asiakaspalveluun soittaaa, ei vastata sanotaan että olette seuraava jonossa, menee aikaa ja aina vaan sama toisto ei pääse, huijaustako koko firma? Viimmeinen kerta kun luotan tällaisiin soittoihin!!!!!

• Tutteli

Täyttä huijausta koko firma! Ota yhteyttä Euroopan kuluttajakeskukseen! Minä otin ja sain ohjeet!

• Tutteli

Hei, meitähän on monia huijattuja! Kun soittelin kyseiseen firmaan ja vähän valittelin heidän moraalistaan, eivät oikein ottaneet minua tosissaan! Otin sitten yhteyttä Euroopan kuluttajakeskukseen ja sain ohjeet! Vähän mutkikkaat, mutta mehän selvitään niistä ja näytetään tolle firmalle taivaan merkit! Vai mitä mieltä olette? Kysyin kyllä puhelimeen vastanneelta naiselta, joka oli ihan sympaattinen mutta tiukka, että viihdytkö työssäsi huijatessasi ihmisiä? Sanoi saavansa leipänsä sieltä! Ymmärrän häntä! Olen ollut itsekin työtön!
      Mutta eihän me nyt kumminkaan makseta niiden hulluja palautuspostimaksuja! Eikä kukaan varmaankaan ole tehnyt sopimusta Vitaelifenn kanssa! Eiköhän tsempata yhdessä tuon eestiläisen loisen tappamiseksi , onhan meillä Suomessakin niin laadukkaita tuotteita!
      Hups, nyt tuli väsy! Jatketaan huomenna, sanoi mumma.......

• UHRI

Älkää ikinä erehtykö tilaamaan tuolta firmalta mitään! Olen kymmeniä kertoja soittanut ja yrittänyt perua seuraavaa lähetystä niin vastaajaan sanotaan että olette seuraavana jonossa ja 5 minuutista puoleen tuntiin olen linjoilla roikkunut. Nyt kun viimein sain jonkun sieltä kiinni niin sanottiin että ei ole enää oikeutta palauttaa kun lähetys on jo matkalla. Minun vatsani ei kestänyt Omega 3 kapseleita. Onko oikeesti näin että avaamattomia tuotteita ei voi palauttaa?

• Tutteli

Hei Vihainen! Voit vielä perua tilauksesi. Heti kun saat näytepakkaukset, soita laskussa olevaan numeroon (vaihtoehto 3:ssa vastattiin minulle) ja peru seuraava lähetys! Sinulla on lain mukaan 14 vrk:n palautusoikeus, mutta toimi heti! Onnea matkaan!

• Vihainen

Ok kiitos paljon vinkistä! Saas nähdä miten tässä käy.. Noh opinpahan että en tilaa enään mitään firmoista jotka eivät ole tuttuja jo ennestään.

• alz

www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta
      Täältä löytyy tee valitus yritykselle : reklamaatio apuri
      Tosi hyvä palvelu ja valituksesta jää myös dokumentti viranomaisille jatkokäsittelyä varten.
      Spostia vaan osoitteeseen fi.vitaeliefe.com

• Alz

fi@vitaelife.com

• wswsw

Niin näitä voi jokainen pohtia mielessään, luottaako näihin vai ei? Alla vajaa 2 vkoa sitten tullut MOT- ohjelma, jonka luulisi avaavan silmiä, tuleeko huijatuksi vai ei? Lupaukset voivat olla yliampuvia? Hyvää tiliä tekevät toimijat alalla,

https://areena.yle.fi/1-4303240

• EiköPääseEroon

Aivan samoja kokemuksia. Onpa meitä paljon!
      Voi kunpa tilanteeseen tulisi muutos. Firmaan on lähes mahdotonta saada yhteyttä ja kuvio kaiken kaikkiaan on tosi kierosti rakennettu.
      Olen tehnyt valituksen kuluttajaviranomaisille, mutta pitänee soittaa koska vielä en ole saanut sieltä mitän vastausta - ja tänään tuli taas uusi lähetys...
      Kyllä ottaa päähän.

• Eipillereitä

Sama kävi tänne=(

• Mutsiahuijattu

Käynyt juuri näin kuin monille muille.
      jos ei muutosta tapahdu tällä viikolla, niin ensi viikolla teen rikosilmoituksen

• lakimies1

On huijausta. Laskuttavat olemattomia tuotteita. Laskutusta ei saa päättymään. Vetoavat siihen, että "ulkopuolinen taho laskuttaa". Lähettävät olemattomia tuotteita.

• Ranneli

Moi!
      Siis minähän en ole edes tilannut mitään sieltä ja silti minulle tuli paketti!!!! Vien sen takaisin! Katsotaan mitä tapahtuu!?

• Eestipojathävetkää

Muka kotimainenkin - höpöhöpö Virolaisten huijausfirma

• kksggtte

Minullakin oli ongelmia tämän firman kans. En meinannu saada tilausta loppumaan. Laskuja tuli ja niihin oli lisätty palautusmaksut. Kuluttaja-asiamiehen avulla pääsin firmasta eroon . Ikinä ei kannata tilata mitään tuolta firmalta.

• Huijattu2018

On täysi huojausfirma. Ei onnistu palautukset eikä mitkään. Älkää tilatko. Varokaa!!!!

• Tyytyväinen

Hyviä kokemuksia täysin! Tilasin kokeilupakkauksen ja kun se saapui soitin asiakaspalveluun sovitusti 14 vrk sisällä ja peruin tilauksen. Asiakaspalvelu vastasi alle minuutissa ja mitään jatkoa ei tullut. Tykässin kuitenkin totteista ja soitin uudelleen ja otin D -vitamiinin kestona 39.90 vuosi. Olen ollut tyytyväinen.

• Mainostaja_liikkeellä

Mikähän mainos tämä oli, ei ainakan tuon Vitaelife. Täytyy olla joku muu firma, sillä tuo kestotilaushintakin on liian halpa ja suuruusluokka vastaisi kuukauden lähetystä eikä vuotta.

Tavarataloista ja ruokakaupoista saa D-vitamiinit halvimmalla.

• Huijaustako

Huijaustako

Onkohan sama firma vai uusi, VitaLiv Norway, tuote FlexRepair toimivat samalla tavalla, et saa irtisanottua vaikka lupaavat ja laskussa lukee ei palautusoikeutta mut aina voit perua tulevan tilauksen. Välillä tulee 22€ ja 90€ paketteja suoraan kotiin. VAROKAA!

• ihmetouhua
    • Joulumieli

Minullakin perinnässä lasku, vaikka olen palauttanut kaikki tuotteet!

• enSorruEnää

Kaikki tuotteet palautettu. Lasku perinnässä. Todella suuren luokan huijaus. Näillä Ei edes postin kanssa sopimusta, joten jokainen palautus maksaa eikö kyse ole muutamasta eurosta. Minulle tämä seikkailu tuli maksamaan n. 25 € palautusmaksuina ja lisäksi puhelinsoitot ym vaiva.

• nallikarintäti

Mutku se on niin kivaa saada joskus paketteja, vaikka vähän tuleekin välillä huijatuksi.

• Raijuska

Ei todellakaan pääse k.o.firmasta . Olen asianmukaisesti myös perunuteroon. Puhelut menevät ihan eri fimaan, jolla ei mitään tekemistä k.o. puljun kanssa. Auttakaa, mistä löydän oikean osoitteen, johon palauttaa pillerin. Olen myös asianmukaisesti perunut uudet tuotteet, vaan kun ei aua. APUA ja kiitos!

• Tammikuuntonttu

Olisipa pitänyt lukea tämä ketju ennenkuin otin vastaan "näytteet". Laitoin viestin ja kysyin missä kohtaa olen tehnyt sopimuksen, ja heillä on kuulemma kaikki myyntipuhelut nauhalla ja minulle tehty puhelu vastaa heidän laatuvaatimuksiaan. Tein varsinaisen reklamaation äsken, sillä en todellakaan ole tilannut mitään, ja jään odottelemaan vastausta. Seuraavaksi otan yhteyttä kuluttajaviranomaiseen - en usko, että on heille tuntematon taho. Tosin onko niin, etteivät Suomessa voi tehdä mitään, kun yritys on virolainen?

Sinänsä harmillista, sillä tykkään tilata ravintolisät postitse kotiin, mutta nyt ei ollut kyllä mitään mahdollisuutta testata tuotteita, kun näytteiden jälkeen tuli "jatkotilaus" kahden viikon kuluttua. Nyt jäi vain huijauksen maku suuhun ja todellakin ostan ravintolisäni muualta, vaikka olisivat kuinka mainoita.

• MAKARIOS

KUSETUSTA KOKO HOMMA. PITÄISI PANNA FIRMA SYYNIIN!

TULI TILAAMATON PAKETTI, JONKA LÄHETÄN KIRJATTUNA TAKAISIN.

• Otso666

Täsmälleen sama tilanne. Kusetus saman kaavan mukaan. Kuluttajaviranomaisiin seuraavaksi yhteydessä.

• Heliäniksi

Samanlainen kokemus minulla on kuin edellä kerrotut! Syksyllä loka/marraskuussa tein puhelimessa selväksi, että en halua enää olla heidän kanssaan missään tekemisissä! Sanoivat poistavansa nimeni tilauslistalta. Hetki sitten sieltä soitettiin ja ilmoitettiin että seuraava pillerisatsi on tulossa ensi kuussa! Kerroin taas lopettaneeni jo tilaukset, ja jos nimeni vielä heillä on niin äkkiä pois listoilta, en todellakaan ole tilaamassa heiltä mitään.
      Kuinkahan käy?

• vähemmänurpo

Protip: Vitaliv ja Vitaelife ovat kaksi erillistä yritystä. Jos olet puhelimella "perunut" Vitalivin tuotteita yhtään mihinkään niin olet soittanut väärään paikkaan. Vitalivin asiakaspalvelu palvelee tilausasioissa vain ja ainoastaan spostitse Finland@vitaliv.no. Turha meuhkata ja kirota jos ei edes itse osaa lukea laskulta mistä tuotteet tulevat.

• Papux

Kirjoitat asiaa. Itse sain tilauksen peruttua vitalivilta tuon sähköpostios. avulla.

• Pikkuietu

Ota huomioon että kaikki ei ole Yhtä Fiksuja kuin sinä 🤣

• anonyymi_Hg3

Joo, alkaa lähennellä huijausta olla tämä virolaisten touhu.

Siskoni meni sanomaan puhelinmyyjälle, että ostaa sen aloituspakkauksen, mutta ei jatka tilaustaan sen pitemmälle. Ja totesi tämän useampaankin kertaan. Eikös nyt jatkopaketteja ala kuitenkin tippua kuitenkin laatikosta ja vaikuttaa aika vielä ylinhintaisilta nämä 'vitamiinit'.

Selailin Kuluttajariitalautakunnan ratkaisuja ja tilanne vaikuttaa samalta kuin tässä ja monella muulla tähän palstalle kirjoittaneella:
      https://www.kuluttajariita.fi/fi/index/kuluttajariitalautakuntaratkaisut/kuluttajariitalautakuntaratkaisu/1378909501086.html

Että jo vuonna 2012 asiasta on Kuluttajariitalautakunnalta tullut asiasta ratkaisu.

• Zetrom

Hei
      Tietääkö kukaan, ett onko tämä vitaliv myös huijausta ?

• Ennekinhuijattu

Tilasin esittelypakkauksen ja peruin sen jälkeen asiakkuuteni. Vastattiin, että asiakkuus päättynyt mutta sain uuden toimituksen 79€, jota en aio maksaa. Enkä muitakaan toimituksia jos niitä lähetetään. Jossain vaiheessa perintätoimisto ottaa yhteyttä ja esittää uhkauksia mutta ne loppuvat aikanaan.

• pave1945

Kusessa ollaan? Lähetetään näyte , "kokeilupaketti" jolla on palautusoikeus. ??? Seuraava ei palautettava tulee kahden viikon kuluttua. Kokeilupaketti on vasta puolessa välissä... SELVÄÄ HUIJAUSTA... Laskusaatava on lähetetty kokonaan toiselle firmalle, joka jatkaa perintää maailman tappiin saakka... Näin sekoitetaan tavallisen ihmisen pää, kun ei tiedä kenelle- ja millaisella toiminnalla peruminen tapahtuu. Myyjät antavat hyvin helpon kuvan että vain sanot, ettei halua muuta kuin näytteen. Puheet ei auta...pitää olla virallinen "sopimuksen" irtisanominen kirjallisena, eli tehty mahdollisimman hankalaksi. Puhelimet ei yleensä vastaa ja näin aika kuluu ja uudet paketit postiluukusta kolahtaa... Olen kurkkua myöten täynnä kaikkia puhelinmyyntiä harjoittavia firmoja, jos haluatte estää hiusten harmaantuminen, ostakaa vitamiinit kaupasta...... Terv. Paavo

• Varohuijausta

Tilaamatta toimitetusta tuotteesta tai näytteestä ei voi vaatia kuluttajalta maksua, tuotteen palauttamista, säilyttämistä tms.

Lue lisää toimintaohjeita KKV:n sivuilta:
      https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/huijaukset/lasku-ilman-tilausta-ilmaiset-naytepakkaukset/?fbclid=IwAR3UtH3HNKCMMA5Zkz9GK_dfXkmANwGJsjE2o-LHXCL0xnivg99Z_TJqcFI

• Anonyymi

Tilasin vitaelifen d:tä ja Omegaa ja alkuun kaikki menikin ihan hyvin. No alkuvuonna laitoin sähköpostia että haluan perua d-vitamiinin pois ja lykätä Omegan saapuvaksi vasta loppuvuodelle. Viestiini vastattiin että tämä ok eikä d-vitamiinia olekaan sen jälkeen näkynyt mutta Omega kyllä tupsahti, kun jotenkin ovelasti keväällä soitti myyjä ja kysyi että olenhan ollut tyytyväinen tuotteisiin ja seuraava paketti on tulossa. Sanoin että muistelin kyllä lykänneeni tuotetta ja hän sanoi että ei pysty pidemmälle lykkäämään. Outoa kun ensin sähköpostilla oli tullut vahvistus että lykkäys loppuvuodelle ok.

• Anonyymi

Tancare tuote Lab Pharma toimittaja,ei millään saa tilausta lopetettua,olen myös laittanut takaisin laskuineen omalla kustannuksella ja eikun tulee taas uusi tuote,voi että vi...ttaa ja ottaa päähän nämä huijaukset

• Anonyymi

Lab Pharma /Tancare on myös samanlainen huijaus. Tilasin näytepakkauksen ja päätin lopettaa tilauksen heti sen saatuani. Maksoin näytepakkauksen ja aloin selvittää miten saan tilauksen peruttua. Sepä ei ollutkaan helppoa. Ovelana laitoin viestiä netistä löytyneeseen asiakaspalvelun sähköpostiin (kundeservice@labpharma.no) ja kyselin lisätietoa tuotteista. Vastaus tulikin nopeasti, ihan suomen kielellä! :) Laitoin samantien viestiin vastauksen, ”Kiitos tiedosta ja perun jäsenyyteni as. nro xxxxx per heti” - tähän ei ikinä tullut vastausta. Sen sijaan muutaman viikon päästä sain postista ilmoituksen saapuneesta lähetyksestä. Pyysin postin virkailijaa palauttamaan paketin samantien, kun näin postissa lähettäjän nimen –en ottanut sitä vastaan lainkaan. No nyt oli tullut huomautuslasku ja uhkaus perinnästä omaposti-palveluun. En todellakaan aio maksaa vaan soitin laskun lähettäneelle Arvato Financelle lähetin aiemmat viestit jäsenyyden perumisesta sekä Lab Pharman aspaan, että Arvato Financelle huomautin ottavani yhteyttä kuluttajaviranomaiseen mikäli kuittausta asiasta – aiheettoman laskun mitätöinnistä ja jäsenyyden päättämisestä, ei tule tämän päivän aikana. Ei ole ensimmäinen eikä varmaan viimeinen kerta kun nämä huijausfirmat yrittävät viedä ihmisten rahat. Rohkeasti yhteyttä vaan viranomaisiin – ei ne muuten lopeta!

• Anonyymi

Ei pidä ostaa sikaa säkissä.

• Anonyymi

En uskalla Vitalivin puhelinsoittoon vastata, koska pelkään että tämäkin on huijausta.

• Anonyymi

• Anonyymi

Lasku tulee tuotteen mukana ! Hyvin joustavaa palvelua ! On myös tehonnut ja sorminivelten kivut poissa !

• Anonyymi

Tuntuukin että on täyttä huijausta kun kukaan ei vastaa sähköpostiin ja puhelimessa puhutaan norweytä, mitä itään selvää ei asioihin saa ja kun olet tilannut näit yhteen sen jälkeen tulee 3 kertainen pakkaus hinta 120 euroa. Kyllä kuluttajaviranomaisten pitäis tutkia tarkemmin, vai pitäiskö tehdä oikein rikosilmoitus kyseistä firmasta, kysyn vaan vai saako Suomessa huijata ihmisiä vapaasti kun on vain muualla kyseinen firman toiminta, koska laskutus on ulkoistettu Suomalaisen perintätoimistoon näitä ei koske minkään laiset asetukset evät lait. Kysyn vaan

• Anonyymi

Todellakin on kokemuksia. Sain pienet näytepakkaukset d3 ja omega3 tuotteista. Sen jälkeen mulle on lähetelty d3 ja omegapaketteja vaikka ole perunut molemmat ja saanut vahistuksen peruutuksiini. Sain vielä karhulaskun peruuttamastani ja palauttamastani d3 pakkauksesta. Saapa nähdä mihin tässä vielä päädytään. Epämääräinen firma todella. Älkää menkö samaan lankaan.

• Anonyymi

Minulla juuri samanlaisia kokemuksia, aivan huijausta tuolta firmalta, laittakaa ihmiset valituksia jos teillä on samoja kokemuksia, tosi törkeätä asiakaspalvelua

• Anonyymi

Minulle tuli Vitaliv nimisestä virmasta paketti jalasku 104 euroo En ollut ede tilannut tuotteita. Laskutuksesta sanottiinettä virma on Norjalainen. Laitoin paketin Norjaan tarkkaa ositetta ei ollut.Virman puhelin numeroon yritin soittaa . Ei ollut käytössä Karhu laskua enmaksa . Menen huomenna rikospoliisin puheille.

• Anonyymi

Näissä on on paljon huijausta

• Anonyymi

Miten tästä firmasta pääsee eroon???? T. Vihainen

• Anonyymi

Kallis firma!
      Pakkomyyntiä.
      Pilaa postimyyntifirmojen maineen.
      Rahastus on varmaan tuottoisa bisnes. Lasku pitää maksaa vaikka olet palauittanut tuotteet(119,94)
      Tulee lisäkustannuksia jos lasku ei ole maksettu,

Erkki V.

• Anonyymi

Minä asioin VITALIV nimisen pakkomyyntifirman kanssa. On sähköpostiosoite ja siellä TIMO töissä.Aluksi tulee 1kk tutustimispakkaus joka muuttuu 3kk kestotilaajaksi /a 118e lähetys.
      Sitten perumisviesti oli myöhässä ja tuli uusi 3 kk satsi. Lopussa oli kaksi perintäfirmaa kimpassa (yksipuolisella päätöksellä siirrämme asiasi uudelle perintäfirmalle)? Pakko oli soittaa kuluttaja-asihenkilöllä ja poliisilla. Pirullista lypsämistä

• Anonyymi

Puhelinmyynnin tai verkostomarkkinoinnin kautta ei kannata ostaa vitamiineja, harvoin ovat hintalaadultaan hyviä.

• Anonyymi

Kaikki olen palauttanut joita ovat lähettäneet. Ensimmäisen maksoin 19 eur. Sen jälkeen en ole maksanut mitään . Nyt uhkaavat perinnöllä 130 eur . Huijausta ! Koska heidän sähköpostia ei ole olemassa eikä aukene

• Anonyymi

Huonoja kokemuksia riittää nimimerkillä vanhus

• Anonyymi

Hei mulle kävi ihan samoin minä peruutin tilauksen tuli 3pakkaus lisää n.79e. Sitten laitoin viestin jos peruutus ei onnistu niin otan yhteyttä kuluttaja as.mieheen.

• Anonyymi

Kun maksaa yhdenkin maksun, on sitoutunut jatkuvaan tilaukseen.

• Anonyymi

Juuri noin, kun kirjoitit, peruutin heti saatuani omani, koskaperuutus piti tapahtua jo 3:n päivän pääs ns."näyte"-lähetyksen vastaanottamisesta, jonka piti olla maksuton, ei ollut, oli 19.99.Soitin laskussa mainittuun numeroon, siellä ei voitu vastaanottaaperuutustani, tämä sähköposti on ainoa keino, kurjaa jos peruutuksen jälkeen tulee lisää, ollaanko me voimattomia??Tämä on aivan liian hankalaa, kun ei saa puhelimitse keskustella. En missään nimessä käytä muuta kuin tämän tuotteen jos sitäkään, vaikuttaa se voisi vasta pitkäaikaisen käytön jälkeen. Terv. Sinikka Lankinen.

• Anonyymi

Täähän on ihan käsittämätöntä, että tuotteen peruttamisen vuoksi joutuisi vielä ottamaan yhteyttä kulittaja-asiamieheen. Pitääpä olla tarkkana, etten puhelinsoiton perusteella tilaa mitään, huh millaista asiakaspalvelua!

• Anonyymi

Tilasin aloitus paketin jonka jälkeen tuli 6kk tapletit 117,00 ei peruutus oikeutta, mitä pitäs tehdä. Mistään ei löydy kyseisen varman listoja puhelin numeroa

• Anonyymi

Väittävät että ei ole oalautus oikeutta jos ei tee sitä14pvaikana ilmaispaketista .Minä tilasin sitä omenaviinikapselit ja kuvittelin että kaskutettaan 1kk kerralla sain 98:_maksettavaa ja kun soitin niin kukaan suellä ei puhunut suomea.Arvatkaa keljuttaako?

• Anonyymi

minä joudun maksamaan 100e,vaikka palautin toisen paketin ihan paska putiikki perijä on GOTHIA EN TIEDÄmistä tämä 100e tuli mutta on viimeine kerta kun ostan mitää tällaisilta firmoilta huijareita ryöstäjiä kaikki tyynni raili tervo

• Anonyymi

Tilasin kun netissä oli mainos hiuksia vahvistavia pillereitä. Maksoin laskun ja halusin katkaista tilauksen siihen, mutta en löytänyt kyseisen firman yhteystietoja mistään . Pilleri paketteja on tullut kaikkiaan jo 6 kpl. Olen palauttanut ne kaikki. Ongelma on vielä se kun varsinainen yritys onkin Norjassa.firman nimi on ladpharma. Ensin laittoivat puhelimeeni maksupyynnöt kaikista noista tuotteista .nyt tuli vielä paperi
      muistutuslaskut .Olen yrittänyt ottaa yhteyttä kuluttaja asiamiestä mutta en millään pääse sinne .Jos joku tietää mitä minun kannattaisi tehdä olisin tosi kiitolline

• Anonyymi

En ole kyseiseltä yritykseltä tilannut mitään, mutta tuli samanlainen tilanne Labpharma nimiseltä yritykseltä. Olin varmaan melkein puolivuotta sitten tilannut kokeilupakkauksen itseruskettavaa, tämän jälkeen he itse lähettelivät joka 2 kuukautta pakkauksia. Laitoin viestiä heidän sähköpostiin, etten enää haluaisi pakkauksia, mutta kuitenkin jatkoivat lähettämistä.
      Nyt kun kävin tsekkaamassa vielä kerran sähköpostia, sanoivat ettei sitä olekaan olemassa.

Mitä teen?

• Anonyymi

Tämä firma La pharma ainakin lähettelee pakkauksia jatkuvasti ja laskuja vaikka ekan pakkauksen jälkeen olen perunut jo kahdesti ja laskut menee perintään.Eivät vastaa sähköpostiin.

• Anonyymi

Jos perintäfirma vaatii maksua, pitää ilmoittaa että kyseessä on aiheeton laskutus (tilaus peruutettu). Yleensä perintäfirma lopettaa perintätoimet.

• Anonyymi

Kokemukset ovat samanlaisia, vein aloituspakkauksen, jota en,edes ollut tilannut, postiin
      Sanoin, että palautan sen.
      Kyseinen liike harrastaa laajamittaista huijausta.
      Minulle tuli maksumuistutus, vaikka tämä 10,02 EC tuntuu pieneltä summalta mutta kun
      huijattuja luultavasti on paljon, otan yhteyttä kuluttajasuojahenkilöön, ei tällaista pidä sallia.

• Anonyymi

Joo mullekin tulee kaikenlaisia mainoksia, tyrkytetään että osta osta sitä hetkessä menee puhelin tukkoon. Täytyi jo viranomaisiin ottaa yhteyttä ja onneksi ne lupaa panna asiat kuntoon. Laittavat sinne onneksi jotain ...että eiköhän vähä äkkiä tuu hiljaista. On saanutkin kärsiä, kun ovat kun vähäälyiset, niinhän ne kai taitaa ollakin, ei tää muutoin olis tällaista kidutusta ollut. Kyllä mä sitt nautin kun vihdoin saarilla rauhassa.👍😅

• Anonyymi

Vaihda puhelinnumerosi ja laita se "salaiseksi" (numero ei missään numerotiedusteluissa). Äläkä anna numeroasi ja osoitettasi mihinkään kyselyihin tai kilpailuihin, olen toiminut näin ja saan olla rauhassa noilta myyjiltä.

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4973
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4209
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2311
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2087
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1888
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1706
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1473
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1193
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94