helppiä hölmöläiselle

tyhmyläinen

Piti vaihtaa öljyt, mut miten aloitinkaan sitä puolivaloilla touhuamaan ja avasin väärän tulpan. Se niin näytti passelilta. Ja luonnollisesti tämä sitten takaisin laitettaessa katkesi. Katkenneen osan sain helposti pois, nou hätä, mutta mistäs teen nyt uuden ruuvin tilalle? Kawasaki er-5, siinä öljyn tarkistuslasin vieressä alempana oleva pultti kyseessä. Siinä on o-rengaskin urineen kaikkineen ja näytti ihan kivasti tulpalta....Alumiinia ja liikaa ruista ranteessa. Osaisko joku kertoo mikä tarkalleen mahtaa olla tai millä nimellä sitä vois etsiä?

9

246

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OlipasFiksua
    • tyhmyläinen

no kyl :(

• tyhmyläinen

ainaki näyttäs samalata, muuten tuo kuva ei oikeen näytä tutulta...

• OlipasFiksua
        tyhmyläinen kirjoitti:

ainaki näyttäs samalata, muuten tuo kuva ei oikeen näytä tutulta...

Kyseessä on eri kawasaki mutta samansukuinen kone on kuitenkin kyseessä.

Pultti, tai itseasiassa niitä on siinä ilmeisesti muutamakin, näyttävät öljynvaihtoon liittyviltä propuilta, mutta ne on valmistajan tekemiä tarkastusaukkoja valmistusteknisiin tarkoituksiin,

Jos noita menee kääntelemään, pultti menee pääsääntöisesti poikki ja vielä niin että tynkä jää sinne kierteeseen.

Ainoa tapa korjata tuo, on saada se pätkä jotenkin pois ja hakea merkkiliikkeestä alkuperäinen osa tilalle.

• tyhmyläinen

Se tynkä lähti ihan nätisti pois. Nyt sitten vaan hakemaan jostain uusi tilalle. Hyvä, et jostain niitä saa. Kiitos avusta.

• Jutustelija1

Hienoa että sait avun ja trollitkaan eivät iskeneet tähän postaukseen, nyt on kyllä suomi24 petrannut ja kovaa!

Mutta kun Kawailon olet hankkinut niin tarkistapa linkistä meikäläisen lukuisat Kawasakit, niitä löytyy sieltä 2-3 pyörällä ja ovat ihan edustavaa sorttia olleet aikoinaan.

Tiesitkös muuten että tuon Ernosi moottori on alkujaan puolitettu Gpz 900 R moottori joka pyörä siis minulla on omistuksessa. Siis minulla on tuo Gpz 900 R -84. Oli meinaan moottoripyörien kuningan 1984 kun esiteltiin, toinen aikansa nopein sarjavalmisteinen joka minulla löytyy on tuo ZZR 1100. Gpz ottaa huippua 239km/h todellista joka oli kova vauhti vielä -84 ja 1990 esitelty ZZR kuittaa mukavat 274km/h todellista mittarin näyttäessä 320km/h.

Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:

http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html

http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html

• Hohhoijakkaa
        Jutustelija1 kirjoitti:

Hienoa että sait avun ja trollitkaan eivät iskeneet tähän postaukseen, nyt on kyllä suomi24 petrannut ja kovaa!

Mutta kun Kawailon olet hankkinut niin tarkistapa linkistä meikäläisen lukuisat Kawasakit, niitä löytyy sieltä 2-3 pyörällä ja ovat ihan edustavaa sorttia olleet aikoinaan.

Tiesitkös muuten että tuon Ernosi moottori on alkujaan puolitettu Gpz 900 R moottori joka pyörä siis minulla on omistuksessa. Siis minulla on tuo Gpz 900 R -84. Oli meinaan moottoripyörien kuningan 1984 kun esiteltiin, toinen aikansa nopein sarjavalmisteinen joka minulla löytyy on tuo ZZR 1100. Gpz ottaa huippua 239km/h todellista joka oli kova vauhti vielä -84 ja 1990 esitelty ZZR kuittaa mukavat 274km/h todellista mittarin näyttäessä 320km/h.

Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:

http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html

http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html

No nythän se trolli sitten iski....

• Jutustelija1
        Hohhoijakkaa kirjoitti:

No nythän se trolli sitten iski....

Samaa muuten nauroin kun kommentoin, mutta en kuitenkaan oikeasti ole trolli vaan asiallinen kommentoija joka puhuu MP asiaa.

• Trollolloo

Hienoa, että homma etenee. Lisäisin vielä, useitakin japsikoneita rempanneena, että tuollaisen ropun takaa pitäisi kokemukseni mukaan löytyä iso öljykanava. Eli kannattaa sulkea asiallisesti ja varoa, ettei mitään roskaa jää sisäpuolelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6544
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      35
      6023
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3324
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2770
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2604
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2288
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2158
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1996
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1839
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1757
    Aihe