En tiedä kuuluuko tämä tänne akupunktio-osastolle vai mihin, mutta kuulin kiinalaisesta lääketieteestä ja siitä miten esim. kieltä tarkastelemalla voidaan maaritellä kehon/elimistön tila.
Itselläni on ns. karttakieli, eli kielen pinta tavallaan rikkoontuu aina välillä ja kieleen muodostuu laikku joka sitten häipyy itsestään jonkin ajan päästä. Olen kuullut että joillain karttakieli saattaa aiheuttaa koko kielen alueen laikkuuntumisen ja saattaa olla aika pahan näköinen vaikka onkin kivuton. Itselläni muodostuu kumminkin yleensä melko pieni laikku ja aina suunnilleen samaan kohtaan lähelle kielen kärkeä tai pikkuisen siitä oikealle. Kuulin että kiinalaisen lääketieteen mukaan tämä saattaisi tarkoittaa että kehossa jokin elin ei toimi oikein kunnolla, ja se missä kohtaa laikku on niin kertoo mikä elin se on?
Olisin utelias kuulemaan jos joku on opiskellut kiinalaista lääketiedettä enemmänkin, että pitääkö tämä paikkansa, ja mikähän elin saattaisi mahdollisesti olla kyseessä? En ole kyllä itse ainakaan huomannut mitään sen kummempia oireita itsessäni enkä ota tätä hirvittävän vakavasti mutta olisi kiva kuulla jos joku tietää aiheesta enemmän. :)
Kiinalainen lääketiede / karttakieli
4
7580
Vastaukset
- tih
Perinteisessä kiinalaisessa lääketieteessä on myös osana ns. kielidiagnostiikka ja kielen alueet on todellakin jaettu eri sisäelimien mukaan.Pelkästään kielen perusteella ei diagnoosia voi tehdä,koska mm. purenta ja ruokatottumukset ja ruoka-aineet vaikuttavat myös eri tavoin kieleen.Alue kuvailusi mukaan voisi olla joko Keuhkojen tai Sydämen aluetta.Kannattaa etsiä alueelta perinteisen kiinalaisen lääketieteen asiantuntija tai akupunktuurihoitaja.Kannattaa tutustua kirjaan Lohikäärmeen lääketiede/Elina Hytönen.
- huuhaata
Taitaa olla hiivasieni. älä usko hömppään!
- Minnimiah
Juu niin lääkärikin joskus luuli vaan eivätpä auttaneet hiivasienilääkkeet siihen.
- caleidos
Kielen pää on Sydämmen aluetta
Samalla tavalla kuin akupunktiossa on sisäelimet löydettävissä jalkapohjista löytyvät ne myös kielestä
http://www.akupunktio.net/?sivu=2
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374905Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5011565Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728