1) Uskon, että maailma on syntynyt evoluution myötä
2) En usko erinäisiin jumaliin/jumalattariin
3) Kunnioitan luontoa
4) En usko varsinaisiin henkiin/sieluihin, mutta jonkinlainen "taikausko" (aavet jne.) on aina kiinnostanut
5) Kuolemani jälkeen yksinkertaisesti kuolen ja ruumiini muuttuu osaksi maata. Olen osa luontoa, niinkuin kuuluu.
Olen jo pitkään etsinyt uskonota, joka vastaisi omaa maailmankatsomustani. "Tunnistatteko"?
Tunnistatteko?
8
765
Vastaukset
- Olet
Miksi sun pitäs liittyä vielä johonkin (lahkoon) tai uskontokuntaan?
- pakana
sanoisin että aloitteleva luonnonuskovainen.
tsemppiä aivopesun (materialismi, kristinusko yms) taaksejättämisestä ja tervetuloa vapaaseen maailmaan. - Sígis
Olet oikeilla jäljillä. Älä kuitenkaan tee evoluutiosta uskontoa itsellesi, vaan pidä mielesi avoinna. Luonnossa on vielä paljon salattua joka odottaa löytäjäänsä.
Löytyisikö täältä jotain samansuuntaista...?
Aurinkoranta@groups.msn.com - ogelilainen
Mahtaako olla kysymys mistään uskonnosta ? Voisi ehkä puhua uskonnollisesta ateismista, tai tieteellisestä panteismista.
- ...
Evoluutiolla ei edelleenkään ole mitään tekemistä minkään syntymisen kanssa ;)
- zhael
Evoluutiossa syntyy mutaatioita, ja siten uusia lajeja.
- toxic.tears
Nuo kaikki kohdat viittaavat minuun hyvin vahvasti. Paitsi viimeinen.
Olen itse kehittänyt itselleni oman "uskontoni" Jossa olen omien ehtojeni ja tahtojeni mukaan oman itseni ylipapittarena.
Olen löytänyt esim. satanismista suuria vaikutteita omaan elämänkatsomukseeni.- toxic.tears
... Eihän se viimeinen ollutkaan kohta 6.
Uskon kyllä, että ihminen kuolee, kun ihminen kuolee sanan varsinaisessa merkityksessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374875Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4981541Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717