Hei!
Onko kukaan testannut savivaalennusta kotona? En löydä mistään mitään ohjetta ja vaikuttas sutkot iisiltä tehdä. Tietääkseni siihen vaalennus massaan tulee savea, soodaa ja vetyperoksidia. Houkuttas kokeilla kotosalla mutta mietityttää aineiden suhteet keskenään?
Savivaalennus kotona
5
6939
Vastaukset
- Blondausluomusti
Tämä asia minuakin kiinnostaa. Onko jollain lisätietoa asiaan?
- Self-made
Sama kiinnostaa...itsellä 5-6 tummuusasteiset kasvivärillä värjätyt hiukset. Kokeilin testitupsuun laittaa suht saman määrän valkosavea, soodaa ja Tints of nature kestoväripurkista napattua 6% kehitettä, jossa ei parabeenejä eikä ammoniakkia. Tunnissa vaaleni ehkä pari astetta. Olen joskus ottanut vaaleita raitoja kasvivärjättyihin hiuksiin ja siinä kävi niin, että tyvi vaalenee kunnolla, mutta latvat ei. Tosi riskaabelia hommaa siis...Tilaan ajan ekokampaajalle.
- Self-made
ja niin kävi, että tein savivaalennuksen kuitenkin itse: Cultivatorisilla kasvivärjätyt hiukset walnut ja chestnut brown sävyä lähtökohtana. Pesin ensi hiukset savishampoolla ja sitten sekoitin mömmön: laitoin desin valkosavajea (Logona), puoli desiä soodaa ja 50 ml 6 % hapetetta. Tunti päässä ja tuosta mainitusta sävystä hiukset vaaleni vaaleanruskeiksi suht tasaisesti. Cultivatorsin light blondella voisin tasoitella, mutta ei välttämätöntä. Hyvässä kunnossa hiukset, kun ei ole kuin kasviväriä taustalla. Harmaata on hiukan juurissa ja siksi ne vaalenivat vähän enemmän, ei kuitenkaan pahasti eroa latvaan. Kun mössö oli päässä, niin aluksi kihelmöi aika kovin päänahkaa ja sihisi, mutta se onneksi loppui noin vartin jälkeen. En tiedä, oliko kovin fiksua tehdä tämä itse, mutta ainakaan hiukset eivät vahingoittuneet.
- Hennanoranssi
Mistä oot ostanut nuo aineet? Itsellä taustalla 1.5v pelkkä hennaus voimakkaan punaisesta nyt viimeisimpään mahongin punaiseen. Sitä ennen oli vain oma luonnollinen sävy maantien harmaa. Tämä on mennyt liian tummaksi minusta ja oikeastaan koko puna-oranssi on alkanut tökkiä. Mitähän moinen savivaalennus tekisi?
- Anonyymi
Kannattaa aina itse tehdä kotona..."tein itse ja säästin". Ja hiukset jäi tyynylle aamulla. ..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336544- 356023
- 293324
- 452770
- 342604
- 152288
- 372158
- 161996
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons401839En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191757