Mitähän tää voisi olla? Ensin ahdisti sitten tuli todella huono ja poissaoleva olo ja koin itseni vieraaksi,en enää tunne itseeni,se on enemmän kuin pelottavaa. Nyt näen tutut ihmiset vieraina mulle ja se tuntuu tuskalle.. mitä tää on,psykoosia vai mitä ihmettä? Kaikki tuntuu vieraalle ja epätodelliselle ja järkyttää, tuntuu että oon aivan sekaisin. Miksi koen näin ja ajattelen? Ahdistaa kun kaikista rakkaimmat tuntuu todella vieraille ja koko maailma ihmetyttää mua. Esim kuinka joku ihminen voi syödä ja miksi se syö. Voiko tää pahentua tästä. Kosketus itseeni o. Todella hukassa. En kestä enää. Tätä on ollu nyt reilun viikon tätä pahinta vaihetta.
Ahdistus masennus depersonalisaatio?
8
1978
Vastaukset
- Sintturaaa
Mietin myös itseeni liikaa ja että kuka olen,mikso olen,tämä hämmentää ja pelottaa. Onko tää identiteetti kriisiä?
- sitenvaan
Mietit itseäsi liikaa, kuten sanot. Liika on liikaa, ei mieli kestä sellaista jatkuvaa liiallista rasitusta, rupeaa ajatukset muuten menemään omia ratojaan ja sekoilemaan. Et ole psykoosissa, koska sulla on kuitenkin järki, mielestäni kyseessä on dissosisaatio/depersonalisaatio.
- Samavika
Depersonalisaatiolta vaikuttaa. Itselleni dp tuli vuosia kestäneen, hoitamattoman paniikkihäiriön seurauksena. Ssri-lääkkeet helpottavat oloani, vaikka dp ei olekaan kokonaan poissa. Oloasi voi jo helpottaa tieto siitä, että nuo dp kohtaukset laimenevat ajan mittaan, varsinkin kun tietää että niillä on alkulähteensä. Dp ei ole erillinen sairaus, vaan seuraus jostakin. Ehdottomasti suosittelen psygologia/psykiatria pelkojasi hälventämään.
- Mahdvähän
Lääkkeet tekevät tepposensa. Päihteet
- Hubbj
Tutulta kuulostaa. Itellä jatkuvaa depersonalisaatiota oli yli 2 vuotta. Se on pelottavaa. Auttaa kun tietää ettei oo vaarallista ja joku missä käydä jutteleen auttaisi.
- Anonyymi
Onko lisää kokemuksia?
Mulla kans tätä samaa ollu varmaan niin kauan ku muistan mutta nyt vasta jotenkin tullu tietoiseksi siitä. Kävin 3 v terapiassa ja kokeilin eri lääkkeitäkin kun ahdistaa kokoajan tää olo ja on pelkoja. Oma mies ja lapset tuntuu etäisiltä, sumuisilta, vierailta. Oma keho ei oo olemassa tai sitten se on vieras tai tunnen olevani eri iässä.
Onko kellään vertaistukea antaa mikä on auttanut? Selviä traumaoireitahan nää on. Eri osia mielessä jotka riitelee. Mikä on auttanu eniten? Kiitollisena kuulisin kokemuksia yms <3 tuntuu että on ihan yksin tämän ahdistuksen kanssa.- AnonyymiUUSI
Onko löytynyt vastausta
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onko löytynyt vastausta
Miksi vedellä näitä vanhoja ketjuja vuosien takaa esille .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2513364
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253294No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi281974Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2671672Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81389Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko141376Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3841225Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501129Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏28997Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens73995