Täydennyspalveluksen lykkäys?

uusuuruuttakuu

Erosin reservistä ja tuli kutsu täydennyspalvelukseen.

Millä perusteella tuota voi lykätä? Minua ahdistaa ensinnäkin se että palvelus on etelässä ja olen pohjoisesta. Kärsin myös matkapahoinvoinnista ja muutenkin naurettavan pitkä matka täältä asti kulkea, joutuisi lähtemään edellisenä päivänä matkaan.

AMK opiskelutkin ovat kesken, jos sitä voi käyttää syynä lykkäykselle? Tarkoitus olisi koulujen jatkuttua käydä opettajien kanssa läpi että voinko valmistua etuajassa ja alkaa suorittamaan opinnäytetyötä heti syksyllä.

7

580

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AaltolanJatkoPässi

Perustele asiaa sillä että Suomi on menettänyt itsenäisyytensä.Olemme Brysselin ja Washingtonin hu.......ria!Ole viisas äläkä mene mihinkään natoarmeijan täydennyskoulutukseen isäntämaa Saulin pyynnöstä.

• uusuuruuttakuu

Etkö tiedä että TÄYDENNYSPALVELUS tarkoittaa, että olen ERONNUT ARMEIJASTA? Kyseessä siis ei ole mikään armeijan juttu...

• Rappiolla73

Töissä joku puhui noista. Tommoisessa voi lisäksi joutua olemaan 4 ylimääräistä päivää. Eli matkat 2 pv yhteensä ja heikkojen joukkoliikenneyhteyksien vuoksi pitää olla edellisenä iltana paikalla ja pois pääsee oikeasti vasta seuraavana aamuna, kun junia/busseja menee huonosti. Eli 4 pv reissu venyy 8 päivään. Ei kannata jonkun satunnaisen opiskelukiireen vuoksi erota reservistä. Jos tulee kh-kutsu pahaan aikaan, kannattaa soittaa puolustuslaitokselle ajoissa ja neuvotella järjestelyistä.

• KepuKusettaaAina

Ei kannata erota reservistä? Jos ei nykyään enää kelpaa töihinkään niin miten sitten muka palvelemaan jotain kuppasta suomea?

• MieVaanTaasJälleen

Muuttamalla toiseen maahan. Eivät kutsu koulutukseen, kun joutuisivat maksamaan litterat ulkomailta ja takaisin.

• baatmaan

Ei tuo aloittaja ole armeijaa nähnytkään. Pieruverkkareissa sohvalla lojuu ja trollailee.

• Anonyymi

velvoitettuja järjestämään majoituksen, jos ei riittävän lähellä ole koulutuspaikkaa. hakee lomat ja tarvittaessa tuet, mutta tulee rahaa kun käy. kouluusi tulee tietysti viiden påivän tauko, ja ne jatkaa sitten kun olet tullut takaisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6694
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      37
      6153
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3414
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2870
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2634
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2328
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2168
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2026
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      1890
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1777
    Aihe