Tietysti kiihdytyksiä kaupungissa, ja vähäisiä ohituksia matka-ajossa.
Mikä on parhaiten kestävä V8 Diesel
15
9986
Vastaukset
- LETUKKA
SE O KESTÄVI!
- gm.
Jos tarkoitat pakujen koneita, niin niitäpä ei ole kuin gm 5.7D, 5.7DX, 6.2D ja 6.5TD.
Fordilla 6.9D, 7.3D ja 7.3TD.
Fordin koneille ei ole juurikaan täystuhoja tapahtunut kuten monelle GM:lle. Eipä meinaa löytyä millään esim. ehjää 6.2:n lohkoa, vaikka halkeamat tosin eivät välttämättä estä käyttöä.
Joten kestävin on vapari Ford ilman elektroniikkaa pa. laitteissa.- Ram
Sanovat Dodgessa käytettävän Gumminssin 5,9 litrasen olevan tosi luja. Se on kyllä suora6..
- ...
Ram kirjoitti:
Sanovat Dodgessa käytettävän Gumminssin 5,9 litrasen olevan tosi luja. Se on kyllä suora6..
Opetelkaa ny perkele kirjoittamaan ennen kuin lauotte noita viisauksia CUMMINS.
- poika per
... kirjoitti:
Opetelkaa ny perkele kirjoittamaan ennen kuin lauotte noita viisauksia CUMMINS.
Niin sielä lukee tuola minun nelitoistalitrasessa. Cummins made in England...
- ile
Tässähän edellä tuli jo kaikki vaihtoehdot.
Järkeilyni mukaan kuus-seitsenlitraisen dieselin pitäisi kestää ikuisesti, jos 1,6 litraisella huudattamalla päästään yli puoleenmiljoonaan.
Onko kukaan ajanut jenkkidieselillä yli miljoonan?
Katselin joskus matkailuautoa tällä Cummingsin 5,9 TD:llä ja ajattelin, että tästähän tulisi kestävyydeltään malli "isältä pojalle" Harrikoiden tapaan.
Aikanaan oli Yellow Linen taxit Chevroletteja, mutta ne poistuivat ja eipä juuri tolpilla jenkkejä näy.
Palsta viittaa jenkkiautoihin, mutta varmaan yhtä kestävät V8-dieselit valmistaa myös VAG, BMW ja Mercedes. Litrateho on puolet suurempi kuin GM:llä ja Fordilla. Harva vaan on vielä limusiiniinsa ehtinyt paljon kilometreja kelata.- slt
http://list.priceweber.com/cummins/million_mile.html
linkin autossa(Dodge Ram) edelleen mm.org suuttimet ja turbo ja auto on kovassa vetohommassa.vesipumppu vaihdettu 700000 mailin kohalla.. - työkone
slt kirjoitti:
http://list.priceweber.com/cummins/million_mile.html
linkin autossa(Dodge Ram) edelleen mm.org suuttimet ja turbo ja auto on kovassa vetohommassa.vesipumppu vaihdettu 700000 mailin kohalla..Tasaisessa tms. auton ajossa
ei helpsoti tasapainoitettavan kutosen
saaminen matalalla viritystasteella
kestämään joku 20-25000 tuntia ole mikään
ihmesuoritus.
Sumuttimien mainittu laittamattajättäminen on esim silkkaa tietämättömyyttä. Kyllähän masiina pyörii mutta vahinkoakin tulee, turhaa puuhaa.
Paineet nousee, paikat hajoaa.
Tasaisesti käyvän auton koneen rääkki ja momentin tuotto ajolanteessa ei
ole mietenkään verrattavissa esim
kaivinkoneen tai metsäkoneen ponnisteluihin
maaston ja kuormien kanssa.
Siellä savutukset, tärinät, momentin
häipyminen ja voima tärkeiltä vetoalueilta, pa kulutus ja öljynkulutus teettää korjaustarpeen, kun kone ei selviä työstä enää ripeästi. - ile
slt kirjoitti:
http://list.priceweber.com/cummins/million_mile.html
linkin autossa(Dodge Ram) edelleen mm.org suuttimet ja turbo ja auto on kovassa vetohommassa.vesipumppu vaihdettu 700000 mailin kohalla..http://www.shadetreemechanic.com/cummins_turbo_diesel_2003.htm
No niin. Innostuin tutkimaan aihetta ja tämä 2003 vuoden cummins 5,9 td näyttäisi olevan arvoiltaan 305hv/2900r/min ja 752Nm/1400r/min. Common Rail 1600 bar ja öljynvaihtoväli 15 tml ja älykästä automaattiakin tarjolla. Laskennallinen kestoikä 350 tml. Jos nyt ymmärsin oikein. Ja suorassa kutosessa on 40% vähemmän osia kuin V8:ssa.
Miksei tätä saa henkilöauton nokalle? - ei kestä....
harrikat ja gm koneet ei ole isältä pojalle vehkeitä,,, ne ei vaan kestä.
esim v8 dieseliä ei juuri kannata peruskorjata,,, se ei kestä sittenkään,, liian nopeasti laukeaa, jotta kunnostus kannattaisi.
kokemusta on,,, ikävä kyllä - jr1980
ile kirjoitti:
http://www.shadetreemechanic.com/cummins_turbo_diesel_2003.htm
No niin. Innostuin tutkimaan aihetta ja tämä 2003 vuoden cummins 5,9 td näyttäisi olevan arvoiltaan 305hv/2900r/min ja 752Nm/1400r/min. Common Rail 1600 bar ja öljynvaihtoväli 15 tml ja älykästä automaattiakin tarjolla. Laskennallinen kestoikä 350 tml. Jos nyt ymmärsin oikein. Ja suorassa kutosessa on 40% vähemmän osia kuin V8:ssa.
Miksei tätä saa henkilöauton nokalle?Jenkeissä ei ole tapana pistää dieseliä henkilöautoon, dieselit on työkoneitten moottoreita. No siihen lienee tullut poikkeuksiakin mut pääasiassa noin.
- kunnostaja
ei kestä.... kirjoitti:
harrikat ja gm koneet ei ole isältä pojalle vehkeitä,,, ne ei vaan kestä.
esim v8 dieseliä ei juuri kannata peruskorjata,,, se ei kestä sittenkään,, liian nopeasti laukeaa, jotta kunnostus kannattaisi.
kokemusta on,,, ikävä kylläPeiliä onkin hyvä syyttää rumasta naamasta!
- huonoja vehkeitä
ei kestä.... kirjoitti:
harrikat ja gm koneet ei ole isältä pojalle vehkeitä,,, ne ei vaan kestä.
esim v8 dieseliä ei juuri kannata peruskorjata,,, se ei kestä sittenkään,, liian nopeasti laukeaa, jotta kunnostus kannattaisi.
kokemusta on,,, ikävä kylläSama huomio. Jos auton moottorin lohko ei kestä käyttöä,,, niin on suunnittelussa vikaa.
sellaista moottoria ei hyödytä kunnostaa. Menee rahat hukkaan.
Bensa v8 on kestävämpiä. Mutta niin janoisia.
Eikä kestävyys ole samaa luokkaa kuin nykymoorroreissa (50v vanha konstruktio tuo v8)
hd on aika jännä. sillä kyllä ajaa, mutta sekin on sellainen teknisesti huono, se särkyy itsestään.
Uudemmat tosin kestää hieman kauemmin. Saksalaiset on niitten moottorit suunnitelleet....
- Mitsupishi
AR820 large-size buses.
- Anonyymi
2005 vuoden kysymys ja ajankohtainen jälleen. Vuodet virranneet ja onko edelleen fordin 6.9 ja 7.3 kestäviä? Jos amerikasta tilaisi pikupin niin minkä kannattaisi tilata?
Voimaa on kaikissa tarpeeksi ja turboa en näe pakolliseksi ollenkaan. Vetokykyä pitää olla ja iso massa antaa sitä ja vaihteisto kunhan on kestävää tekniikkaa. Uusia elektroniikka ihmeitä en halaja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod316119- 345633
- 293154
- 342514
- 442457
- 152198
- 372148
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons401739- 121721
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191707