Isorintaisten vaatteet

G85-H80

Ostin tänään takin, kokoa 46. Hihat on hiukan liian pitkät, vyötäröllä löysää ja lantio väljä. Mutta rintojen kohdalta justiin menee kiinni. Sitä paitsi takin kuuluisi olla vain reisiin asti, ei polviin. Eli olen lyhyt ja isorintainen. Mistä ihmeestä saisin kunnollisia vaatteita? Eikö kukaan tee vaatteita isorintaisille? Kaikki isojen tyttöjen vaattet on suunniteltu vähintään 170 senttisille. Entäs kun senttejä on 10 vähemmän.Kaikkein käsittämättömintä on nuo paidat ja puserot. Kaula-aukko on niin leveä että paljastaa olkapäiltä ne ekstraleveät rumat rintaliivien olkaimet.

2

2526

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie_vuan

Samasta ongelmasta kärsin itse. Olen Suomesta etsinyt vaikka mitä, mutta en voi kehua mitään kauppa, koska laatu on heikentynyt niin valtavasti.

Ostan itse brittiläisistä nettikaupoista alusvaatteet ja yläosat. Käytän sellaista nettikauppaa, joka vaatteet valmistetaan Intiassa, joten ehkäpä siellä on rintavampia naisia, joten sovin ihme kyllä kokoon, joka vastaa suomalaista kokoa 42. Tässä kaupassa suurin koko on kuitenkin vain 44, joten ei käy sulle.

Englannissa on yleensä vaatteissa pari senttiä enemmän tilaa rinnuksilla kuin Suomessa, jossa vaatekauppaa hallitsee lattarintaisille skandinaavinaisille tehdyt merkit H&M, Lindex, Kappahl, jne.. Mallista riippuen voi siis käydä joku vaate, vaikka koko Suomessa olisi hintsun liiaan ahdas rinnasta.

Briteissä on kuitenkin isorintaisille erityinen vaatemallisto Bravissimo, josta olen joskus ostanut itsekin. Heillä on oma mitoitus, joten oma koko määritellään ensin sen mukaan. Laatu ei ole mitään superhyvää. Eikä mitään Suomen oloihin sopivia talvitakkeja ole.
      https://www.bravissimo.com/collections/all-clothing/

Lisäksi on pari puolalaista kauppaa, josta saa lähinnä mekkoja ja yläosia. Niistä en ole tilannut, joten en osaa sanoa mitään.
      https://www.biubiu.pl/lang/en
      http://urkye.pl/en_US/index

Tuota Urkye-merkkiä taitaa myydä myös suomalainen verkkokauppa Lumingerie.

Mutta sitten jää ongelmaksi takit. Mikään toppatakki ei yleensä käy tän malliselle, harvoin mitkään muutkaan tavalliset takit, joissa on ns. istutetut hihat. Vuorellisen takin korjaaminen ompelemalla ei onnistu sekään. Vaihtoehdoksi jää ompeluttaa takit tai tyytyä vähän huonommin istuvaan. Siinäkin tarvitaan onnea, koska materiaalin pitää olla joustava ja mallin sellainen, jossa on raglan-hihat tai ainakin etuosaa muokkaavat saumat, esim. ns. prinsessasaumat. Ja usein joutuu ottamaan ainakin yhtä kokoa isomman, joten riippuu mallista istuvatko hartiat (siksi se raglan olisi hyvä) ja onko liian pitkä mitoitukseltaan.

En ole varma, mutta silmämääräisesti suomalaisen Torstain urheilutakit joissa on mallin perässä C ja edessärinnan kohdalla väljentävät pystysuorat saumat voisivat olla vaihtoehto ainakin sporttiselle takille. Isoja kokojakin on .

• Hu.vittunut

Se että sinulle vaate on pieni rinnankohdalta ei suinkaan tarkoita sitä että se on tehty "lattarintaiselle". Onpahan vaan tehty 170 cm pitkälle sopusuhtaiselle vartalolle. Eli ne sinun rintojasi pienemmät rinnat eivät ole yhtä kuin lattarinnat. :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6664
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      35
      6103
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3394
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2840
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2624
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2328
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2168
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2016
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      46
      1882
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1767
    Aihe