Eilen kuuntelin yhden puheen Oulun Rauhanyhdistykseltä. En uskonut sanaakaan.
Kuuntelin vain siksi kun lapsena siihen pakotettiin.
Satukirja, keksittyjä Lähi-Idän tapahtumia 2000 vuoden takaa. Ei kiitos.
Kuuntelin seuroja
27
534
Vastaukset
- Miksi_ilmoitat
tämän täällä?
- Aloitt
Siksi kun tämä on vanhoillislestadiolaisuus-palsta.
- jojojojoojjojojjojo
Ehh kaikki vakavasti olevat tutkijat ovat kyllä nykyään sitä mieltä, että Jeesus ei ole mikään satuhahmo, vaan todellinen henkilö, joka eli juuri silloin 2000 vuotta lähi-idässä.
Älä heitä lasta pois pesuveden mukana. Äläkä päätä totuutta sen mukaan, mikä sinusta tuntuu parhaalta tai miten itse ajattelet, vaan ota selvää, mikä on totta ja mikä ei. Saattaa olla, että tulet muuten yllättymään negatiivisesti ikuisilla seurauksilla. Ethän sokkona tee osakesijoituksiakaan.
Tämä ei ole puolustuspuhe vl-kristillisyydelle, vaan kristinuskolle. - Aloitt
Jeesus on voinut olla olemassa, mutta hänestä kirjoitetut tarinat on satua. Hän oli eräänlainen silmänkääntäjä. Näin minä tämän näen nyt.
- kääntyymailmamukana
Aloitt kirjoitti:
Jeesus on voinut olla olemassa, mutta hänestä kirjoitetut tarinat on satua. Hän oli eräänlainen silmänkääntäjä. Näin minä tämän näen nyt.
oletko sinäkin siiss silmänkääntäjä kun niin nyt näet?!
mitä jos kääntäisit silmän takaisin oikein päin. - jojojojoojjojojjojo
Aloitt kirjoitti:
Niin eli olet päättänyt jo, ettet halua uskoa Jeesukseen, koska et halua nöyrtyä Jumalan tahtoon vaan haluat mielummin elää itse elämäsi niinkuin sinä haluat ja nyt teet siksi tällaisen "näin minä nyt ajattelen" -päätelmän, jota et perusta mihinkään historiatietoihin. Surullista tässä on se, että luulet saavasi elämässä paljon nautintoja ja niin saatkin, harmi vain, että ne nautinnot kestävät ehkä kymmeniä vuosia, mutta sitten kuolet pois ja ellet ole silloin väleissä Jumalan kanssa, niin et ainoastaan menetä ikuista, kestävää nautintoa ajallisen, katoavaisen nautinnon rinnalla, vaan vieläpä hommaat itsellesi ikuisen helvetin. Selvästikin siinä on perää, mitä Jeesus sanoo:
Joh. 3:
16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."
Eli historialliset dokumentit, jotka kertovat Jeesuksesta, ovat satua, vaikka ne juuri todistavat Jeesuksesta? Sinuna kyllä miettisin vielä pari kertaa tätä logiikkaasi, ettei sinulle käy huonosti. Ajattelen omaa parastasi tässä. Ja sellainen vinkki vielä, että myös Raamatun uuden testamentin kirjat ovat historiallisia dokumentteja Raamatun ulkopuolisten lähteiden lisäksi, ne ovat todistajien kirjoittamia. Ne on vain jälkeenpäin kasattu yhteen. Ei kannata luulla, että niillä ei olisi historiallista todistusarvoa vain siksi, että ne ovat Raamatun kansien välissä. Eieieiei, Raamatun uutta testamenttia ei edes ollut pitkään aikaan Jeesuksen kuoleman jälkeen, oli vain yksittäisiä dokumentteja, joita jotkut olivat kirjoittaneet ja toiset myöhemmin koonneet yhteen ja niin muodostui Uusi Testamentti. Ja sekin on totta, että harvasta asiasta niin paljon on säilynyt edes käsikirjoituksia, kuin Uuden Testamentin kirjoituksista, eli ne ovat historiallisesti monia täysin tosina pidettyjä asioita varmempaa tietoa.
Ja mitä tulee vanhaan testamenttiin, monet asiat, joita siellä kerrotaan, on arkeologisesti todistettu oikeiksi. Samoin profetiat, joita on ennustettu satoja vuosia etukäteen, on toteutunut.
Omaksi parhaaksesi pyydän, että tee ainakin tämä ennenkuin kiellät lopullisesti:
Ota Raamattu käteen ja lue Matteuksen evankeliumista luvut 5-7 (vuorisaarna) ja sitten Johanneksen evankeliumin alusta loppuun. Ei mene paljon aikaa ja voit ainakin sanoa sitten, että olet tehnyt jotain johtopäätöksiä sen pohjalta mitä olet ITSE lukenut ja selvittänyt. Muuten et ole yhtään sen järkevämpi, kuin kristityt, koska omat johtopäätöksesti eivät todellisuudessa perustu mihinkään muuhun kuin omiin oletuksiisi ja luuloihisi. Miksi sitä sanotaan? Sokeaksi uskoksi.
Tuossa vaikka nettiraamattu, ellei sinulla ole omaa. Matteuksen evankeliumin 5 luku, kirjoita alempaan hakukenttään "matt. 5" ja selaa sitten seuraava -nuolinäppäimellä aina seuraavaan. Johanneksen evankeliumin kun haluat lukea, niin kirjoita "Joh. 1" ja selaa sitten vain eteenpäin.
http://raamattu.uskonkirjat.net
1. Kor. 15:
1 Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
2 ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
3 Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan,
4 ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,
5 ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista.
6 Sen jälkeen hän näyttäytyi yhtä haavaa enemmälle kuin viidellesadalle veljelle, joista useimmat vielä nytkin ovat elossa, mutta muutamat ovat nukkuneet pois.
7 Sen jälkeen hän näyttäytyi Jaakobille, sitten kaikille apostoleille.
8 Mutta kaikkein viimeiseksi hän näyttäytyi minullekin, joka olen ikäänkuin keskensyntynyt. - Aloitt
jojojojoojjojojjojo kirjoitti:
Niin eli olet päättänyt jo, ettet halua uskoa Jeesukseen, koska et halua nöyrtyä Jumalan tahtoon vaan haluat mielummin elää itse elämäsi niinkuin sinä haluat ja nyt teet siksi tällaisen "näin minä nyt ajattelen" -päätelmän, jota et perusta mihinkään historiatietoihin. Surullista tässä on se, että luulet saavasi elämässä paljon nautintoja ja niin saatkin, harmi vain, että ne nautinnot kestävät ehkä kymmeniä vuosia, mutta sitten kuolet pois ja ellet ole silloin väleissä Jumalan kanssa, niin et ainoastaan menetä ikuista, kestävää nautintoa ajallisen, katoavaisen nautinnon rinnalla, vaan vieläpä hommaat itsellesi ikuisen helvetin. Selvästikin siinä on perää, mitä Jeesus sanoo:
Joh. 3:
16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."
Eli historialliset dokumentit, jotka kertovat Jeesuksesta, ovat satua, vaikka ne juuri todistavat Jeesuksesta? Sinuna kyllä miettisin vielä pari kertaa tätä logiikkaasi, ettei sinulle käy huonosti. Ajattelen omaa parastasi tässä. Ja sellainen vinkki vielä, että myös Raamatun uuden testamentin kirjat ovat historiallisia dokumentteja Raamatun ulkopuolisten lähteiden lisäksi, ne ovat todistajien kirjoittamia. Ne on vain jälkeenpäin kasattu yhteen. Ei kannata luulla, että niillä ei olisi historiallista todistusarvoa vain siksi, että ne ovat Raamatun kansien välissä. Eieieiei, Raamatun uutta testamenttia ei edes ollut pitkään aikaan Jeesuksen kuoleman jälkeen, oli vain yksittäisiä dokumentteja, joita jotkut olivat kirjoittaneet ja toiset myöhemmin koonneet yhteen ja niin muodostui Uusi Testamentti. Ja sekin on totta, että harvasta asiasta niin paljon on säilynyt edes käsikirjoituksia, kuin Uuden Testamentin kirjoituksista, eli ne ovat historiallisesti monia täysin tosina pidettyjä asioita varmempaa tietoa.
Ja mitä tulee vanhaan testamenttiin, monet asiat, joita siellä kerrotaan, on arkeologisesti todistettu oikeiksi. Samoin profetiat, joita on ennustettu satoja vuosia etukäteen, on toteutunut.
Omaksi parhaaksesi pyydän, että tee ainakin tämä ennenkuin kiellät lopullisesti:
Ota Raamattu käteen ja lue Matteuksen evankeliumista luvut 5-7 (vuorisaarna) ja sitten Johanneksen evankeliumin alusta loppuun. Ei mene paljon aikaa ja voit ainakin sanoa sitten, että olet tehnyt jotain johtopäätöksiä sen pohjalta mitä olet ITSE lukenut ja selvittänyt. Muuten et ole yhtään sen järkevämpi, kuin kristityt, koska omat johtopäätöksesti eivät todellisuudessa perustu mihinkään muuhun kuin omiin oletuksiisi ja luuloihisi. Miksi sitä sanotaan? Sokeaksi uskoksi.
Tuossa vaikka nettiraamattu, ellei sinulla ole omaa. Matteuksen evankeliumin 5 luku, kirjoita alempaan hakukenttään "matt. 5" ja selaa sitten seuraava -nuolinäppäimellä aina seuraavaan. Johanneksen evankeliumin kun haluat lukea, niin kirjoita "Joh. 1" ja selaa sitten vain eteenpäin.
http://raamattu.uskonkirjat.net
1. Kor. 15:
1 Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
2 ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
3 Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan,
4 ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,
5 ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista.
6 Sen jälkeen hän näyttäytyi yhtä haavaa enemmälle kuin viidellesadalle veljelle, joista useimmat vielä nytkin ovat elossa, mutta muutamat ovat nukkuneet pois.
7 Sen jälkeen hän näyttäytyi Jaakobille, sitten kaikille apostoleille.
8 Mutta kaikkein viimeiseksi hän näyttäytyi minullekin, joka olen ikäänkuin keskensyntynyt.Olen minä raamattua jonkun verran lukenut.
Mielestäni todella kuivaa tekstiä, joka sisältää toki aika hyviä elämänohjeita vaikkapa tiivistettynä niihin kymmeneen käskyyn.
Kaikki muu on harhaa, raamattuun ei ole laitettu tavuakaan Jumalta (jos sellaista edes on) tullutta ilmoitusta.
Jeesus oli joitakin temppuja osaava silmänkääntäjä.
Eli raamattu on enimmäkseen satukirja.
Uskon ihan muunlaisiin asioihin, joiden tutkimiseen olen käyttänyt useita vuosia elämästäni, ne eivät vaan kuulu palstan aiheeseen. Aloitt kirjoitti:
Olen minä raamattua jonkun verran lukenut.
Mielestäni todella kuivaa tekstiä, joka sisältää toki aika hyviä elämänohjeita vaikkapa tiivistettynä niihin kymmeneen käskyyn.
Kaikki muu on harhaa, raamattuun ei ole laitettu tavuakaan Jumalta (jos sellaista edes on) tullutta ilmoitusta.
Uskon ihan muunlaisiin asioihin, joiden tutkimiseen olen käyttänyt useita vuosia elämästäni, ne eivät vaan kuulu palstan aiheeseen.Ainakin toivon, että et yhtä huolettomasti "pidä huolta" taloudestasi. Ei nimittäin ihme, jos Suomessa alkaa sossun luukku vetämään enemmän ja enemmän sakkia kokoajan ;).
Jos olet jossain New Age jutuissa, salaliittojutuissa tai vastaavissa "viehättävissä" mystisissä jutuissa mukana, niin toivon vain, ettet kovin syvälle menisi niihin, ne ovat melkein pahinta eksytystä mihin kukaan voi joutua.
Luukas 16
19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
28 -sillä minulla on viisi veljeä-todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.
29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.
30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."
https://www.youtube.com/watch?v=CJUx2FAg0XMAloitt kirjoitti:
Olen minä raamattua jonkun verran lukenut.
Uskon ihan muunlaisiin asioihin, joiden tutkimiseen olen käyttänyt useita vuosia elämästäni, ne eivät vaan kuulu palstan aiheeseen.Ilmeisesti asiallinen kommenttini poistettiin tästä. Laitoin tästä ylläpitoon viestiä, joten kommenttini palauttamista odotellessa...
- heko.heko
Aamen1245 kirjoitti:
Ilmeisesti asiallinen kommenttini poistettiin tästä. Laitoin tästä ylläpitoon viestiä, joten kommenttini palauttamista odotellessa...
"""joten kommenttini palauttamista odotellessa..."""
Älä tapa nauruun.
- näin_se_menee
Jeesus ei ole satuhahmo. Vanhoillislestadiolaisen herätysliikkeen opit ovat valheellista satua.
Tiedoksi vielä, että minä olen tuo "jojojojoojjojojjojo", ihan vain siksi, ettei joku ala trollaamaan sillä kun sitä ei ole rekisteröity. En vain viitsinyt ensin kirjautua sisään niin kommentoin ilman nimimerkkiä.
Sitten sinulle: En ole koskaan ollut vl-herätysliikettä täällä mainostamassa, vaikka siihen kuulunkin, koska en usko itsekään, että se on ainoa oikea tie pelastukseen. Jeesus on ainoa oikea tie pelastukseen, ei mikään yhteisö. Sikäli kun mikäkin yhteisö saarnaa Kristusta, se myös palvelee Kristuksen universaalia seurakuntaa, johon kuuluvat kaikki uudestisyntyneet kristityt joka paikasta. Näin tekee myös vanhoillislestadiolainen herätysliike virheistään huolimatta.
Voisitko siis ystävällisesti joko ottaa kantaa todelliseen keskusteluun, tai lopettaa katkeran toisten panettelemisen? Täällä puhutaan nyt Jeesuksesta, eikä vanhoillislestadiolaisen herätysliikkeen joistakin huonoista opinkohdista. Ole siis hyvä ja häivy, ellei sinulla ole mitään sanottavaa keskustelun tueksi. Se, että haukut toista jotta saisit muutettua ihmisen mieltä toiseen, ei ole oikea keino välittää totuutta. Kerro vaikka, miksi Jeesus sinun mielestäsi on Tie, Totuus ja Elämä, niinkuin Hän väittää olevansa, mutta älä tule tänne kertomaan siitä, miten väärässä vl-herätysliike on, kun yritän kertoa tälle ystävälle, kuka Jeesus oli ja mikä Hänestä todistaa.Aamen1245 kirjoitti:
Tiedoksi vielä, että minä olen tuo "jojojojoojjojojjojo", ihan vain siksi, ettei joku ala trollaamaan sillä kun sitä ei ole rekisteröity. En vain viitsinyt ensin kirjautua sisään niin kommentoin ilman nimimerkkiä.
Sitten sinulle: En ole koskaan ollut vl-herätysliikettä täällä mainostamassa, vaikka siihen kuulunkin, koska en usko itsekään, että se on ainoa oikea tie pelastukseen. Jeesus on ainoa oikea tie pelastukseen, ei mikään yhteisö. Sikäli kun mikäkin yhteisö saarnaa Kristusta, se myös palvelee Kristuksen universaalia seurakuntaa, johon kuuluvat kaikki uudestisyntyneet kristityt joka paikasta. Näin tekee myös vanhoillislestadiolainen herätysliike virheistään huolimatta.
Voisitko siis ystävällisesti joko ottaa kantaa todelliseen keskusteluun, tai lopettaa katkeran toisten panettelemisen? Täällä puhutaan nyt Jeesuksesta, eikä vanhoillislestadiolaisen herätysliikkeen joistakin huonoista opinkohdista. Ole siis hyvä ja häivy, ellei sinulla ole mitään sanottavaa keskustelun tueksi. Se, että haukut toista jotta saisit muutettua ihmisen mieltä toiseen, ei ole oikea keino välittää totuutta. Kerro vaikka, miksi Jeesus sinun mielestäsi on Tie, Totuus ja Elämä, niinkuin Hän väittää olevansa, mutta älä tule tänne kertomaan siitä, miten väärässä vl-herätysliike on, kun yritän kertoa tälle ystävälle, kuka Jeesus oli ja mikä Hänestä todistaa.Ja ei ainoastaan, kuka Jeesus oli, vaan kuka Hän on.
- jos_totta_puhutaan
Aamen1245 kirjoitti:
Voisitko siis ystävällisesti joko ottaa kantaa todelliseen keskusteluun, tai lopettaa katkeran toisten panettelemisen? Täällä puhutaan nyt Jeesuksesta, eikä vanhoillislestadiolaisen herätysliikkeen joistakin huonoista opinkohdista. Ole siis hyvä ja häivy, ellei sinulla ole mitään sanottavaa keskustelun tueksi. Se, että haukut toista jotta saisit muutettua ihmisen mieltä toiseen, ei ole oikea keino välittää totuutta. Kerro vaikka, miksi Jeesus sinun mielestäsi on Tie, Totuus ja Elämä, niinkuin Hän väittää olevansa, mutta älä tule tänne kertomaan siitä, miten väärässä vl-herätysliike on, kun yritän kertoa tälle ystävälle, kuka Jeesus oli ja mikä Hänestä todistaa.""Sikäli kun mikäkin yhteisö saarnaa Kristusta, se myös palvelee Kristuksen universaalia seurakuntaa, johon kuuluvat kaikki uudestisyntyneet kristityt joka paikasta.""
Kuinka usein vl-saarnoissa oikeasti saarnataan Jeesuksesta armahtajana ja pelastajana?
Kyllä rauhanyhdistyksen vl-saarnat ensisijaisesti julistavat vanhoillislestadiolaisen herätysliikkeen erinomaisuutta sielun pelastajana.
Tämä totuus ei muutu vääntelyllä miksikään. jos_totta_puhutaan kirjoitti:
""Sikäli kun mikäkin yhteisö saarnaa Kristusta, se myös palvelee Kristuksen universaalia seurakuntaa, johon kuuluvat kaikki uudestisyntyneet kristityt joka paikasta.""
Kuinka usein vl-saarnoissa oikeasti saarnataan Jeesuksesta armahtajana ja pelastajana?
Kyllä rauhanyhdistyksen vl-saarnat ensisijaisesti julistavat vanhoillislestadiolaisen herätysliikkeen erinomaisuutta sielun pelastajana.
Tämä totuus ei muutu vääntelyllä miksikään.Usein saarnataan. Nyt kun sait haukuttua hiukan vl-liikettä, niin voisitko jo alkaa itse puhumaan Kristuksestakin. Sinulle Kristus näyttää olevan sama kuin toisen haukkuminen.
Minua ei kiinosta sinun mielipiteesi vl-liikkeestä, ainoastaan se, että olisit senverran järkevä ja ystävällinen, että voisit keskittyä asiaan. Enkö itsekin sanonut aluksi, että ei kannata heittää lasta (Kristus) pois pesuveden mukana (vl-liike)?
Ellei sinulla ole sanottavaa Jeesuksesta Kristuksesta, niin voisit yhtä hyvin olla hiljaa. Niinkuin sanottua, sen enempää aloittajaa kuin minuakaan ei kiinosta vl-liike tässä vaiheessa.- jos_totta_puhutaan
Aamen1245 kirjoitti:
Usein saarnataan. Nyt kun sait haukuttua hiukan vl-liikettä, niin voisitko jo alkaa itse puhumaan Kristuksestakin. Sinulle Kristus näyttää olevan sama kuin toisen haukkuminen.
Minua ei kiinosta sinun mielipiteesi vl-liikkeestä, ainoastaan se, että olisit senverran järkevä ja ystävällinen, että voisit keskittyä asiaan. Enkö itsekin sanonut aluksi, että ei kannata heittää lasta (Kristus) pois pesuveden mukana (vl-liike)?
Ellei sinulla ole sanottavaa Jeesuksesta Kristuksesta, niin voisit yhtä hyvin olla hiljaa. Niinkuin sanottua, sen enempää aloittajaa kuin minuakaan ei kiinosta vl-liike tässä vaiheessa.""Ellei sinulla ole sanottavaa Jeesuksesta Kristuksesta, niin voisit yhtä hyvin olla hiljaa. ""
Sinäkö luulet vaientavasi täällä keskustelijat, jotka eivät esitä sinua miellyttäviä kommentteja? jos_totta_puhutaan kirjoitti:
""Sikäli kun mikäkin yhteisö saarnaa Kristusta, se myös palvelee Kristuksen universaalia seurakuntaa, johon kuuluvat kaikki uudestisyntyneet kristityt joka paikasta.""
Tämä totuus ei muutu vääntelyllä miksikään.Vl saarnoista uupuu koko Raamatun läpi kulkeva punainen lanka, Jeesus, Messias.
Osa Vl saarnaajista polkee Hänet jalka- matokseen todeten, että me, tämän seurakunnan palvelijat olemme tie Jumalan luokse.
Toisaalta, minusta he eivät olleet palvelijoita, vaan pakanallisia pelottelijoita.
Tie, jonka Jeesus itse kertoo olevan, mutta ei tässä Raamatuita tarvita.
Kaikesta tuli esille silloinkin, että vain he, ovat piskuinen pelastuva joukko, joka Raamatussa kuvataan kuitenkin vuorisaarnan jäljelle jääneitä kuulijoita, juutalaisia, joille Hän aukaisi ymmärryksen.
Tämähän ei ole vielä saavuttanut SRK;ta.
Voidaan myös toeta, että se on kova juttu, että Jeesuksella on kaikki Valta, taivaassa ja maan päällä, mutta se pyritään pitää salassa, vai eivätkö he sitä tiedä?
Mutta mainitsemasi Kristuksen Universaali seurakunta tietää tämän kaiken.
Kes.jos_totta_puhutaan kirjoitti:
""Ellei sinulla ole sanottavaa Jeesuksesta Kristuksesta, niin voisit yhtä hyvin olla hiljaa. ""
Sinäkö luulet vaientavasi täällä keskustelijat, jotka eivät esitä sinua miellyttäviä kommentteja?Minun ainut päämääräni on saattaa ihmiset Kristuksen luo riippumatta siitä mihin seurakuntaan he tulevat liittymään. Ja sitä ei edesauta se, että kaksi kristittyä riitelee keskenään kuin pienet lapset. Joten ole hyvä ja jatka vain jos haluat, en aio enää kommentoida juttuihisi. Tiedä kuitenkin se, että Jeesusta sinä et kyllä tällä toiminnallasi palvele. Juuri se huoli oli myös Jeesuksella, että keskenään riitelevät kristityt ajaisivat ihmiset pois Kristuksen luota:
Joh. 17:
20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-
23 minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.- Haloo4321
Aamen1245 kirjoitti:
Minun ainut päämääräni on saattaa ihmiset Kristuksen luo riippumatta siitä mihin seurakuntaan he tulevat liittymään. Ja sitä ei edesauta se, että kaksi kristittyä riitelee keskenään kuin pienet lapset. Joten ole hyvä ja jatka vain jos haluat, en aio enää kommentoida juttuihisi. Tiedä kuitenkin se, että Jeesusta sinä et kyllä tällä toiminnallasi palvele. Juuri se huoli oli myös Jeesuksella, että keskenään riitelevät kristityt ajaisivat ihmiset pois Kristuksen luota:
Joh. 17:
20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-
23 minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.###Juuri se huoli oli myös Jeesuksella, että keskenään riitelevät kristityt ajaisivat ihmiset pois Kristuksen luota:###
Pidätkö sinä valehtelevia "vain me" -vanhoillislestadiolaisia kristittyinä?
##22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä##
Ovatko vanhoillislestadiolaiset oman opetuksensa mukaan yhtä kaikkien muiden elävässä uskossa olevien henkilöiden kanssa?
Kirkkokunnasta ja herätysliikkeestä riippumatta. - ketä_kiinnostaa
Kesitas kirjoitti:
Vl saarnoista uupuu koko Raamatun läpi kulkeva punainen lanka, Jeesus, Messias.
Osa Vl saarnaajista polkee Hänet jalka- matokseen todeten, että me, tämän seurakunnan palvelijat olemme tie Jumalan luokse.
Toisaalta, minusta he eivät olleet palvelijoita, vaan pakanallisia pelottelijoita.
Tie, jonka Jeesus itse kertoo olevan, mutta ei tässä Raamatuita tarvita.
Kaikesta tuli esille silloinkin, että vain he, ovat piskuinen pelastuva joukko, joka Raamatussa kuvataan kuitenkin vuorisaarnan jäljelle jääneitä kuulijoita, juutalaisia, joille Hän aukaisi ymmärryksen.
Tämähän ei ole vielä saavuttanut SRK;ta.
Voidaan myös toeta, että se on kova juttu, että Jeesuksella on kaikki Valta, taivaassa ja maan päällä, mutta se pyritään pitää salassa, vai eivätkö he sitä tiedä?
Mutta mainitsemasi Kristuksen Universaali seurakunta tietää tämän kaiken.
Kes.Vapaakirkon örvelökin on jälleen oksentanut katkeran ummehtuneen shiittinsä palstalle.
ketä_kiinnostaa kirjoitti:
Vapaakirkon örvelökin on jälleen oksentanut katkeran ummehtuneen shiittinsä palstalle.
Missä siinä on virhe?
- nöyrätperivätMAAN
Ymmärrän hyvin vastenmielisyytesi. Monet nuoret joutuvat oman perheensä jäsenten painostuksen alle jo varhaisessa iässä, joka saattaa aiheuttaa vakavia henkisiä vaurioita. Epäselvät selitykset, ja järjettömät taivas-opit , raamatun käännösten virheellisyyksien lisäksi , aiheuttavat ristiriitaisia oppeja, satojen lahkojen keskuudessa, ja ulkopulisillakin.
Kun ajatellaan mitenkä paljon energiaa, ja aikaa ihmiset tuhlaavat "päästäkseen taivaaseen", joka on aivan vieras käsite raamatun totuuksia ymmärtäväisille. "NÖYRÄT PERIVÄT MAAN, ei sitä selvemmin voisi lukea.- tämä_on_totuus
Normaali ihminen tuntee vastenmielisyyttä vanhoillislestadiolaisuutta kohtaan.
- czxcxzc
Maailman kaikki ongelmat olisi ratkaistu jo kauan sitten jos kaikki ihmiset lopettaisivat nämä taivas hömpötykset ja keskittyisivät elämään tätä elämää ja maailma rakennettaisiin ihmistä varten eikä näkymättömiä jumalia ja taivaaseen menemisiä.
- luejaihmettele
czxcxzc kirjoitti:
Maailman kaikki ongelmat olisi ratkaistu jo kauan sitten jos kaikki ihmiset lopettaisivat nämä taivas hömpötykset ja keskittyisivät elämään tätä elämää ja maailma rakennettaisiin ihmistä varten eikä näkymättömiä jumalia ja taivaaseen menemisiä.
No ei ratkennut riivatun elämä ilman Jeesusta, sen voit lukea Raamatusta ihan itse!
ja samoin on asiat tänä päivänä.
- Niiloeno
Vl-kulttia pitää pystyssä lähinnä raha ja sairas vallankäyttö eli ihmiset peloitellaan pysymään ruodussa. Srk-vanhoillislestadiolaisuus ei ole taivastie, vaan kuollut uskonnollinen kultti.
- aloittajallekin
Kirjoitit, että kymmenen käskyä ovat hyvä elämänohje.
Tuo vain kertoo lainalaisesta tilasta.
Jojojojo kirkasti sinulle tietä pois siitä-
armon alle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565430Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212377- 1141637
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2391620- 931487
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681185Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91163Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3241150Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3241136