Tämä profilointi osuu näköjään niin hyvin kohdalleen, että se ansaitsee oman ketjunsa. Olisi pitänyt lisätä mukaan vielä ns. skepo protokolla. Sehän oli kaksoidsokkokokeen ohella toinen erityisen hieno juttu skeposen mielestä.
Olen jo kauan aikaa sitten profiloinut palstan häirikköskepon.. Kyse on keski-ikäisestä peruskoulutustason miehestä ,joka on narsistisuudellaan hävittänyt sosiaaliset suhteensa, erakoitunut ja yrittää paikata tätä riehumalla netissä ja hakemalla sieltä edes jotain hyväksyntää. Edes siten, että vastaa omiin viesteihinsä. Hän on tyypillisesti verkossa aamuöisin ja juhlapyhinä, jolloin normaalit, työssä käyvät ihmiset joko nukkuvat tai nauttivat ystäviensä seurasta.
Skeposen työ oli hänen kykyjään vastaavaa yksinkertaista junnaamista, mutta omasta mielestään hän olisi kyennyt parempaan. Se paremmuus ei kuitenkaan näkynyt aikoinaan koulumenestyksessä eikä myöhemmätkään näytöt vakuuttaneet työnantajaa. Niinpä skeponen rupesi saamaan erilaisia vaivoja ja työstä tuli poissaoloja. Työkaverit eivät jaksaneet olla leikissä mukana, kun hörhön tekemättömät työt kaatuivat heidän niskaansa ja jututkin olivat jatkuvasti sitä samaa minä, minä ja minun taudit -jauhamista. Skepon mielestä se oli tietysti työpaikkakiusaamista.
Koska mitään varsinaista vikaa ei kuitenkaan löytynyt, rupesi skepo hakemaan kyvyttömyydelleen medikalisointia mm. fibromyalgiasta, homesyndroomasta, hypotyreoosista, sähköallergiasta yms. Tämä johti esim. useisiin poskionteloleikkauksiin, joissa skepo toivoi löytyvän isoja home- ja sienikasvustoja. Ei löytynyt. Kaikki tämä ruljanssi johti siihen, että aviovaimo lähti lätkimään ja työnantaja hankkiutui skeposedästä eroon. Skepolla oli taloudessaan vähän aikaa vielä alaikäinen poika, mutta hän nosti kytkintä heti ensimmäisen tilaisuden tullen.
Skepo tietysti katkeroitui lääkäreihin ja "koululääketieteeseen", kun nämä eivät kyenneet järjestämään hänelle eläkepapereita ja ainoat diagnoositkin kallistuivat tuonne psyykepuolelle. Niitä ei oikein kehdannut esitellä edes "homeiden ystävien" kahvikokouksissa. Skepo tilaili mitä erilaisimpia vitamiini- ja hivenainepurkkeja, etikkakuureja, pH-terapioita jne kutakin vuorollaan ja julisti niiden erinomaisuutta heti tilauskaavakkeen lähettämisen jälkeen. Huldan Zapperi ihastuitti häntä erityisesti. Homeopatia, vyöhyketerapia, energiahoidot, kaikki nämäkin tuli kokeiltua, ja jokainen niistä oli hänen mielestään, kukin vuorollaan erinomainen ja tehoava hoito. Vaivat vaan ei parantuneet. Hän tarttuu edellen kaikkeen sellaiseen, jolla hän kuvittelee voivansa kostaa niille, jotka hänen ymmärryksensä mukaan edustavat sitä ihmisryhmää, jotka eivät hypänneet hänen kelkkaansa eivätkä ymmärtäneet hänen tieteellistä erinomaisuuttaan.
Tällaisiin johtopäätöksiin olen tullut profilointityössäni.
PALSTASKEPOSEN ELI SKEPTIKON PROFIILI
PdykiatriViitanen
2
113
Vastaukset
- Murskantestaaja
Entä osallistuminen jonkin poliittis-kirkollisen ryhmän toimintaan?
- Kurinen-velli
Kaikki skeptikot pussittaa nukkeja!
-- HKL --
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2967271Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne695294Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1463367Kylillä nainen puhutaan
Että olet heilutellut peittoa yhden, toisen ja kolmannen kanssa. Pitääkö paikkansa?1112726- 1622469
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla181920Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1831736Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o311578- 821554
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee311510