Mikä ihmeen Setera?

seterammm

Sain eilen viestin lähettäjältä ''Setera'' ei minkäänlaista numeroa näkyvissä ja viesti sanoi ''Saat kohta asetukset puhelimeesi. Tallenna ne ja ota käyttöön. Viestit ovat sinulle maksuttomia. - Sereta'' Viesti ei puhunut yhtään siitä minkälaisia asetuksia on puhelimeeni asentamassa... No asetus päivitys ilmestyi puhelimeen ja jouduin sen pakko lopettamaan että pääsin eroon siitä, en lataile puhelimeeni mitään sellaista mistä en tiedä mitään... Onko tuo virus vai onko Setera pakkomyynyt minulle jotain? Minulla on Dna prepaid liittymä.

8

2864

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Setera on yrityskäyttöön suunnattuja palveluja toimittava teleoperaattori, joka toimii DNA:n verkossa.

Nyt näköjään heillä tai DNA:lla on käynyt asetusvahinko, eli väärät asetukset, jotka johtavat siihen, että Setera toimittaa puhelinasetuksia puhelimiin, jotka ovat DNA:n asiakkaita.

• Arvaustoimisto

Nyt on DNA:n tukifoorumilla vastattu Setera-tapaukseen:

https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/seteran-lahettamat-asetukset-dnan-prepaid-liittymi/
      -----
      "Hei!

Kyse on virheellisistä viesteistä, joten asetuksia ei kannata asentaa puhelimeen. Mikäli asetukset on kuitenkin tallentanut puhelimeen niin kannattaa palauttaa oletusasetukset puhelimesta takaisin.

DNA on puolestaan tänään 9.1. lähettänyt asetukset joita tulisi siis käyttää DNA:n liittymän kanssa.

Pahoittelut tilanteen aiheuttamasta haitasta!
      DNA Ilkka palveluneuvoja "
      -----

Sitä ei tuo tarina kerro, että kenen moka oli kyseessä. DNA kuitenkin lähettää korjausviestit.

• itse-reippaus

Tuskin sinulle on mitään pakkomyyty. Jos arvata pitää niin väittäisin että viestit ovat kyllä DNA:lta lähteneet. Tuskin yrityksille tarjoavalla yrityksellä on sinun prepaid-liittymä numeroa omissa järjestelmissään??

• SKELE_

Mistähän tämä Setera mahtaa kaivella prepaid numerot jos ei DNA:a ... DNA tulisi laittaa "hiljaiseksi" tämä "kalastelijan" ... se lienee sanomattakin selvää että ei tämä setera puhtain paperein harrastele toimiaa ... !!!!
      DNA voisi rulevaiseedessa olla jakelematta prepaid liittymien numeroita!!!

• Klhtrfprkl

Rikolliset hirteen! Onko DNA huijausfirma?

• hyvä_setera_hih

Käsittääkseni tuo setera:n lähettämä viesti liittyy sim-kortin vaihtoon: Jos puhelimeen asettaa sim-kortin jostain toisesta puhelimesta, imei-koodi vaihtuu ja tämä muutos näkyy operaattorille(ja sitä kautta seteralle). Operaattori lähettää itse yleensä tuossa tilanteessa asetusviestin - tai tyytyy default-asetuksiin jos ei lähetä. Ne voi olla sim-kortilla jo valmiiksi oikein. Nyt jostain syystä ei ole tarkistettu, onko puhelin oikeasti jonkin yrityksen käytössä - vaan viestit ovat lähteneet kaikille asiakkaille. Eli voisi sanoa aika hauskaksi ohjelmointivirheeksikin.. ;)

• hutera-

Tällaista prostituutio on Suomessa: "Halvalla saa, kun on huonot ajat"

• Anonyymi

Seteran Communicationsin verkkopalveluiden kautta huijarifirmat hoitavat markkinointia. Esimerkkeinä tämän Renoa-yritysryppään sähköpalvelut, putkipalvelut jne. Huijaavat erityisesti vanhuksia kauppaamalla ylihintaisia ja turhia remonttipalveluita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6244
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5743
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3234
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2600
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2564
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2218
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1856
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1759
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1727
    Aihe