Me suomalaiset olemme onnellisia koska meillä on oikeasti neljä vuodenaikaa.
Ainainen kesä ei tuo onnellisuutta, mutta kesän odottaminen kyllä.
Kun se välillä puuttuu, niin sitä osaa arvostaa.
Samaa voidaan sanoa muidenkin vuodenaikojen suhteen.
Tähän liittyy valon ja lämmön määrä ja niiden vaihtelu.
Vuodenajat tuovat onnellisuutta
2
219
Vastaukset
- witchofnovembercameearly
Mun lempivuodenaika on syksy ja joulukuu. Kevät on raskainta ja väsyttävintä aikaa usein, tosin harvoin täällä etelä-Suomessa kevät kovin pitkä on, usein vain huhtikuun ja silloinkin voi olla lunta kuten vuos sitten.
Kesä on monessa mielessä ihana, varsinkin alkukesä lintujen lauluineen.
Kuitenkin kun olen joskus muistellu vuosikymmeniä niin huomaan että talvisin olen ollut paljon onnellisempi ku kesällä vaikka talvi tuokin mulle terveydellisiä ongelmia usein. - lumisadehippi
Olen samaa mieltä siitä, että on rikkaus, että meillä on niin monessa mielessä vaihtuvaiset ja erilaiset vuodenajat.
Eri mieltä olen siitä odottamisen ilosta. En nimittäin saa mitään iloa jonkun vuodenajan odottamisesta, vaan siitä, että iloitsen ja nautin kustakin vuodenajasta ja päivästä sen sääilmiöineen sellaisenaan tänään. Tänään olen rakastanut lumisadetta ja sen kaiken täyttävää totaalisuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336284- 345763
- 293244
- 452630
- 342564
- 152228
- 372148
- 161886
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons401779En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191727