Olen lähdössä toukokuussa New Yorkkiin yksin mutta ryhmässä. Minulla on huono englannin kielitaito ja alkanut mietityttämään miten pärjään New Yorkin lentokentällä, etenki lähtöselvityksessä. Riittääkö että annan vaan passin ja matka asiakirjat virkailijalle ja nostan matkalaukun sille hihnalle vai joudunko vastailemaan joihinkin kysymyksiin ja selittelemään jotain?
Varmaan saisin joltain ryhmäläiseltä apua mutta hävettää mennä kysymään.
Onko kellään kokemuksia tälläsestä kielimuurista miten pärjää lentokentällä parhaiten?
Lähdössä lennolle ja huono englannin kielitaito
6
697
Vastaukset
- Kuulustelu
Hankalin paikka taitaa olla maahantulomuodollisuudet ja sen mukavat kysymykset?
Pyydä jokin matkakaveri auttamaan. Toivo maahantulotarkastuksessa mukavaa virkailijaa ja opettele sanomaan ettet puhu englantia hyvin. Paluulipun päivämäärä myös hyvä opetella.
- Sonjuliini93
Onko siellä joku maahantulotarkastuskin? Ekaa kertaa nimittäin olen matkaamassa New Yorkkii tai Amerikkaan yleensäkin ja työmatkalle, ei ole ollenkaan tuttuja nämä käytännöt siellä. Voiko siellä jotain muuta yllättävää tulla vastaan mihin kannattaa varautua?
- Estalgem
Sonjuliini93 kirjoitti:
Onko siellä joku maahantulotarkastuskin? Ekaa kertaa nimittäin olen matkaamassa New Yorkkii tai Amerikkaan yleensäkin ja työmatkalle, ei ole ollenkaan tuttuja nämä käytännöt siellä. Voiko siellä jotain muuta yllättävää tulla vastaan mihin kannattaa varautua?
Kyllä tekevät kysymyksiä ja siihen jonottaminen vie aikaaaaaa.
Olet varmaan jo tutustunut myös Estaan? - Sonjuliini93
En ole, täytyykin tutustua tähän Estaan. Kiitos tästä tiedosta...
- NyyJorkkii
Aloitus on PROVO, jotkut vielä vastaavat siihen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465397Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5561957Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens781125Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77973
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53951- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50823Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748