Elämän tarkoituksettomuus

paha-on-jumala

Synnyt tähän maailmaan vasten tahtoasi ja elät aikasi, minkä jälkeen kuolet eikä sinua ole enää olemassa. Mitä järkeä tai tarkoitusta on koko elämässä?

Saat nauttia lyhyitä hetkiä onnesta ja onnistumisista, mutta joudut kärsimään kauan sairauksista, ihmisten pahuudesta ja olet epäonninen. Mitä järkeä? Mikä on syy elämään ja tähän kaikkeen?

Olet saanut rakastaa ja tullut rakastetuksi. Kaikilla ei ole tätä onnea, mutta sinulla se onni on. Miksi siis valitat sielu, mitä vastaan vielä purnaat?

Paha on jumala ja pahat ovat hänen aikeensa. Vai onko Jumala hyvä ja hyvät ovat hänen aikeensa? Mitä maailma ja luonto kertovat Jumalasta?

6

492

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paha-on-jumala

Moraalisaarnaaja on Jumala, vaikka itse on aiheuttanut enemmän kärsimystä ja kuolemaa kuin mikään asia tai kukaan muu maailmassa. Herääkin kysymys: onko tämä elämä taivaasta alas heitettyjen henkien rangaistuksen paikka? Helvetti on maan päällä ja täällä meitä rangaistaan ja koetellaan, josko ehkä saisimme paremman osan seuraavassa elämässä. Ha haha hahahaha.

• Asenneanuksesta

Ei kannata syytellä Jumalaa eikä mitään eikä ketään muutakaan yhtään mistään kun oma ajatusmaailma on suoraan sieltä pimeästä paikasta kotoosin.

• Miten voit tietää syntymäsi tarkoituksen?
      Vaikka et ikinä koko elämäsi aikana tekisi muuta kuin tämän yhden kysymyksen: " Mitä järkeä tai tarkoitusta on koko elämässä?" Siinä on merkitystä koko elämäksi.

Miksi päättelet että se kysymys on tarkoitukseton? Samaa voi soveltaa kaikkeen muuhun. Kun olet se joka olet sinulla on merkitys kaikelle ketä kohtaat ja miten itsesi märittelet vaikka väittäisit itseäsi kuinka merkityksetömäksi.
      Itse koen että olen valinnut syntyä tähän elämään valitsemaan näistä vaihtoehdoista hyväksynnän ja ilon koska valitsemalla vihaa pelkoa ja syyttelyä kiusaan itseäni aivan omasta tahdostani.

• bvvnbnbnm

Elämän tarkoitus on oppia tuntemaan Jumala ja rakastamaan Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseään. Siinä samalla toteutuu yksilön kannalta toinen valtava päämäärä, eli helvettiin joutumisen välttäminen.

• Jumalaa voi rakastaa vai rakastamalla itseän, se on käsky

VIIDES KÄSKY 5
        Älä tapa.
        Koska Jumala on rakkaus, hän tahtoo, että rakastamme lähimmäistämme niin kuin itseämme.

• Katselijastakiinni

"Kun katselee ympärilleen, elämän tarkoituksen löytää heti tai ei ikinä." (Yrjö Järvinen, näyttelijä, 92 v. Apu-lehdessä.)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      31
      6149
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5663
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3184
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2534
    5. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      44
      2467
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2208
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1739
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1721
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1717
    Aihe