Tänään 25.4.2018 ilmestyneesä Tekniikan maailmassa kehutaan kovasti Toyota C-HR:ää. Toyotan tutut vahvuudet laatu ja luotettavuus ovat vahvasti esillä.
Moottorina oli kylläkin 1,2 turbo vaikka C-HR:t myydään lähes kaikki hybrideinä eli yli 90 % myydyistä on hybridejä. Pikkuturbojen kulutus on suurempi kuin hybrideillä. Tässä testissä keskikulutus oli 7 l/100 vaikka kysessä oli kookas katumaasturi. Valot olivat hagogeenit, joiden sijalle suositeltiin hankittavaksi LED-valot. Käyttökulut olivat kohtuulliset ja vakutusmaksut edulliset. Mootori oli kuin uusi eikä autossa ollut mitään korjattavaa. Saksalaiskonsernin turbot ovat aivan eri sarjassa verrattuna näihin Toyotan turboihin.
Jo tämä on paljon sanottu.
"Toyota C-HR on oikealla tavalla moderni ja rohkea, mutta on silti säilyttänyt merkin suurimman vahvuuden eli luotettavuuden"
"Moderni painos tutulla Toyotan teknisellä toteutuksella täyttää hyvin tehtävänsä"
Mielenrauhaa.
TM kehuu Toyota C-HR:ää 60.000 km:n kestotestissä
100
6092
Vastaukset
- OmaC-HR
Se oli autoinsinöörien kirjoittamaa asiallista tekstiä, jota C-HR.n omistajan oli oikein mukava lukea.
Autoinsinööritkin arvostavat Toyotan parasta vahvuutta eli laatua ja luotettavuutta. - ei.jatkoon
"Matkustusmukavuutta häiritsee melu. Hitaissa nopeuksissa renkaat ääntävät, ja soralla kuuluu kivien rapinaa. Ilmavirta suhisee jo maantienopeuksissa ja moottoritiellä jopa erittäin häiritsevästi."
- Kohti_Hybridiä
Mitenköhän on tuo meluisuus hybrideissä, niihin on laitettu huomattavasti enemmän äänieristystä tuon CVT-vaihteiston aiheuttaman moottorin huudattamisen takia kiihdytyksissä. Uusi Yaris hybrid on mukavan hiljainen kaupungissa ja on vaikea uskoa C-HR:än olevan huonompi, jollei autossa ole matalamman profiilin renkaat.
- Väärin
Kohti_Hybridiä kirjoitti:
Mitenköhän on tuo meluisuus hybrideissä, niihin on laitettu huomattavasti enemmän äänieristystä tuon CVT-vaihteiston aiheuttaman moottorin huudattamisen takia kiihdytyksissä. Uusi Yaris hybrid on mukavan hiljainen kaupungissa ja on vaikea uskoa C-HR:än olevan huonompi, jollei autossa ole matalamman profiilin renkaat.
Väärin. CVT-vaihteisto ei huuda nykyään ja eikä se ennenkään huutanut ellei repinyt täysin turhia hurjia kiihdytyksiä. TM ei myöskään kirjoittanut mitään CVT:n huutamisesta.
- melua.riittää
Kohti_Hybridiä kirjoitti:
Mitenköhän on tuo meluisuus hybrideissä, niihin on laitettu huomattavasti enemmän äänieristystä tuon CVT-vaihteiston aiheuttaman moottorin huudattamisen takia kiihdytyksissä. Uusi Yaris hybrid on mukavan hiljainen kaupungissa ja on vaikea uskoa C-HR:än olevan huonompi, jollei autossa ole matalamman profiilin renkaat.
Päinvastoin hybridissä on säästetty painoa kaikin keinoin, että saadaan kulutuslukemia alas. Autossa oli 60-sarjan renkaat
- Kohti_Hybridiä
Väärin kirjoitti:
Väärin. CVT-vaihteisto ei huuda nykyään ja eikä se ennenkään huutanut ellei repinyt täysin turhia hurjia kiihdytyksiä. TM ei myöskään kirjoittanut mitään CVT:n huutamisesta.
No kyllä se CVT huudattaa moottoria NIMENOMAAN kunnon kiihdytyksissä, kuten liittymiset motarille ja ohittaminen. Ei se tavallisessa ajossa huudata tietenkään moottoria. Ja juuri tähän huudattamiseen liittyvän asiakaspalautteen takia ÄÄNIERISTYSTÄ ON LISÄTTY ainakin uusimpaan Yarikseen. Kaikki nämä tiedot on luettavissa Toyotan sivuilta ja uusimman Yaris Hybridin arvosteluista.
- EiSeHuuda
Normaaliajossa eli liityttäessä moottoritielle CVT ei huuda vielä yhtään. Ajan Auriksella ja tiedän sen. Sadan kilometrin nopeuteen liittymisessä ei kuulu yhtään mitään huutamista. Siihen tarvitaan aivan jotain muuta. Jotain sairasta. Onkohan tuo jotain menneiden aikojen juttua kymmenen vuoden takaa josta minulla ei ole tietoa.
Yarikseen on varmaan lisättykin äänieristystä mutta siksi että se on pieni auto ja muutenkin huonosti eristetty. - Kohti_Hybridiä
EiSeHuuda kirjoitti:
Normaaliajossa eli liityttäessä moottoritielle CVT ei huuda vielä yhtään. Ajan Auriksella ja tiedän sen. Sadan kilometrin nopeuteen liittymisessä ei kuulu yhtään mitään huutamista. Siihen tarvitaan aivan jotain muuta. Jotain sairasta. Onkohan tuo jotain menneiden aikojen juttua kymmenen vuoden takaa josta minulla ei ole tietoa.
Yarikseen on varmaan lisättykin äänieristystä mutta siksi että se on pieni auto ja muutenkin huonosti eristetty.No Yaris Hybridi 2017 (jolla päivittäin ajan) moottori huutaa kyllä jos kiihdytyskaistalla nostaa nopeuden 60kmh->100kmh, 120kmh puhumattakaan. Ehkä siinä on sitten sen verran tehottomampi kone kuin Auriksessa, joten nostaa helpommin kierrokset tuonne 5000rpm (paras teho) alueelle.
Oletan sinullakin olevan tuo 100/120kmh liityntäkaistan päässä, kuten kuuluukin, kun tullaan motarille. - Anonyymi
Kohti_Hybridiä kirjoitti:
Mitenköhän on tuo meluisuus hybrideissä, niihin on laitettu huomattavasti enemmän äänieristystä tuon CVT-vaihteiston aiheuttaman moottorin huudattamisen takia kiihdytyksissä. Uusi Yaris hybrid on mukavan hiljainen kaupungissa ja on vaikea uskoa C-HR:än olevan huonompi, jollei autossa ole matalamman profiilin renkaat.
Toyota Hybridissä ei ole cvt laatikkoa
- Anonyymi
melua.riittää kirjoitti:
Päinvastoin hybridissä on säästetty painoa kaikin keinoin, että saadaan kulutuslukemia alas. Autossa oli 60-sarjan renkaat
Auto on hiljainen, renkaat äänekkäät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auto on hiljainen, renkaat äänekkäät.
Ja karheat asvalttipinnat jotka nastarenkaat aiheuttaa.
Uudella pinnalla kun ajaa niin jokainen auto on hiljaisempi. - Anonyymi
Kohti_Hybridiä kirjoitti:
No kyllä se CVT huudattaa moottoria NIMENOMAAN kunnon kiihdytyksissä, kuten liittymiset motarille ja ohittaminen. Ei se tavallisessa ajossa huudata tietenkään moottoria. Ja juuri tähän huudattamiseen liittyvän asiakaspalautteen takia ÄÄNIERISTYSTÄ ON LISÄTTY ainakin uusimpaan Yarikseen. Kaikki nämä tiedot on luettavissa Toyotan sivuilta ja uusimman Yaris Hybridin arvosteluista.
Entä mitä sanoo Tekniikan Maailma ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auto on hiljainen, renkaat äänekkäät.
Pitää paikkansa.
- Anonyymi
melua.riittää kirjoitti:
Päinvastoin hybridissä on säästetty painoa kaikin keinoin, että saadaan kulutuslukemia alas. Autossa oli 60-sarjan renkaat
Ei ollut 60-sarjan renkaat vaan 45 koko. Ei kannata tulla tänne valehtelemaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auto on hiljainen, renkaat äänekkäät.
Totta! Kun otetaan meluavat renkaat pois, on auto hiljainen jolloin moottoriakaan ei tarvitse käynnistää turhaan kun auto ei liiku kuitenkaan mihinkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut 60-sarjan renkaat vaan 45 koko. Ei kannata tulla tänne valehtelemaan.
Täytyypä laittaa viesti TM:n toimitukseen, että on epäreilua Toyotaa kohtaan, että sen meluja mitataan kuten muittenkin autojen, ensiasennusrenkailla ja karkealla asfaltilla.
- kehuuu
Onko hyva taksi käytössä?
- Taximan
On hyvä. Oikein hyvä.
- Kehuisko
Täysin kelvoton. Takapenkki on ahdas ja tavaratila on täysin onneton.
- Anonyymi
Kehuisko kirjoitti:
Täysin kelvoton. Takapenkki on ahdas ja tavaratila on täysin onneton.
Iso tavaratila lähes 500 l perusmuodossa.
- Anonyymi
Kehuisko kirjoitti:
Täysin kelvoton. Takapenkki on ahdas ja tavaratila on täysin onneton.
Takapenkki on iso ja tilava, sopii hyvin taksikäyttöön. Kas kun takseissa 99% todennäköisyydellä 2 Sigman luotettavuudelle istuu vain 1-2 ihmistä.
- fsdfsdfsd2324
Mutta eikös tällä palstalla ole moneen kertaan todettu, ettei TM:n kirjoituksiin voi luottaa. Muutama positiivinen kommentti Tojotasta tekeekin TM:sta luotettavan tieto lähteen.
- Niinpäin
Volkswagen-konsernin ihmiset ovat väittäneet että TM:ään ei voi luottaa sillä Tm on kirjoittanut totuuden Vw:n autoista.
- Oikaisua
Eivät varmasti ole näin väittäneet. Joka päivähän saa täältäkin lukea älykääpiöiden tekstiä, jossa väitetään että kaikki vag-autoja kehuvat jutut ovatkin valetta. Poikkeuksena tietenkin ne jutut joissa tojotaa kehutaan.
- Anonyymi
Juuri näin, alat päästä pikkuhiljaa jyvälle.
- Pentin_paha_päivä
Tähän kestotestin lopputulokseen Pentti ei nyt oikein saa kiinni mistään millä voisi solvata Toyotaa. Yrittäähän se parissakin viestissään mutta jo yritys näyttää toivottomalta. Väsähtiköhän se eilen pahasti kun poistatti yhdestä ketjusta kaikki muut viestit paitsi omansa. Ei tuollaiselle pellelle voi kuin nauraa.
- Teroton
Testiraportti oli omituinen: lähes jokainen arvio alkoi myönteisesti, mutta loppuosassa aina jokin "mutta", joka lievensi tai mitätöi arviota.
Itselleni jäi mieleen lähinnä ahtaus, meluisuus ja huono näkyvyys joka suuntaan. Myös maalipinnan heikkoutta arvosteltiin.
Luotettavahan se rumilus oli käyttötestissä, mutta luotettavuus on vain yksi laadukkuuden osatekijä. Monien muiden osatekijöiden kohdalla jäi paljonkin toivomisen varaa.- MilloinLuitSellaisen
Sinä olet näköjään joskus lukenut testin, jossa autossa ei ole ollut mitään negatiivista sanottavaa. Minä en muista lukeneenni sellaista testiä.
Ensimmäisen kappaleen tekstissäsi ei ole mitään perää. Eikä toivomisen varaa jäänyt jjuri missään. Älä valehtele. Lukekaa ihmiset tuo testi. Ja koeajakaa auto niin huomaatte kuinka upea autoa se on. - perinteikäs
MilloinLuitSellaisen kirjoitti:
Sinä olet näköjään joskus lukenut testin, jossa autossa ei ole ollut mitään negatiivista sanottavaa. Minä en muista lukeneenni sellaista testiä.
Ensimmäisen kappaleen tekstissäsi ei ole mitään perää. Eikä toivomisen varaa jäänyt jjuri missään. Älä valehtele. Lukekaa ihmiset tuo testi. Ja koeajakaa auto niin huomaatte kuinka upea autoa se on.Tekninen luotettavuus ja varmasti osittain siitä seuraava loppukunto olivat kyllä erinomaisia, mutta muuten parantamisen varaa kyllä jäi kun loppuyhteenvetoa katsoo:
Ajettavuus vain tyydyttävä, ei siis edes hyvä kiitettävästä puhumattakaan (referenssinä tässä ketjussa mainittu Golf arvosteltiin kiitettäväksi).
Samoin taloudellisuus vain tyydyttävä (Golf hyvän ja kiitettävän väliin)
Toimivuus tyydyttävän ja hyvän välissä (Golf hyvän ja kiitettävän väliin)
Sanoisin että perinteinen Toyota, teknisesti toimiva mutta muilta ominaisuuksiltaan ei kovin häikäisevä.
- Näin.se.vaan.on
Mootori oli kuin uusi eikä autossa ollut mitään korjattavaa. Saksalaiskonsernin turbot ovat aivan eri sarjassa verrattuna näihin Toyotan turboihin.
Reilu vuosi sitten samaisessa kestotestissä oli volkswagen golf uuden sukupolven 1.4 tsi moottorilla.
Testi tulos oli..
Turbon painepuolen laakeri loppuun kulunut ja alkava öljy vuoto turbon läpi oli tosiasia.
Öljyäkin lisäiltiin pariin otteeseen.
Kertakäyttö kulttuuria totesi tm 1.4 tsi.n turbosta...
Joten enpä ihmettele tuota mainintaa saksalaiskonsernin turboista.
Toyota c·Hr on todella upea auto sisältä ja ulkoa..- Jarde
Toyota testasi pitkään turbojaan ennenkuin päästi ne markkinoille kuten Toyota aina tekee pitääkseen laadun todella korkeana. Japanilainen ei päästä käsistään mitään huonolaatuista.
Tekniikan Maailman tilaajana luin tuon Volkswagen Golfin, joka oli varustettu tuolla 1,4 TSI moottorilla, testin. Kyllä on aivan eri maailmasta kuin Toyotan moottori.
Golfin testitulos oli:
Turbon painepuolen laakeri oli loppuun kulunut ja alkava öljyvuoto turbon läpi oli tosiasia.
Öljyäkin lisäiltiin pariin otteeseen. Kertakäyttökulttuuria totesi TM Saksalais-konsernin 1.4 TSI:n turbosta...
Missä on saksalaisten laatu ja luotettavuus, jotka ovat niin vahvasti esillä tuossa C-HR:n testissä?? Saksalaisturbot lisäsävät rajusti kuluttjariitotoja kirjoittaa iltalehti. - pätkiikö_muisti
Golf oli käyttötestissä v. 2014! Samana vuonna myös Auris hybrid.
"Analyysi osoitti, että jo tässä vaiheessa turbossa esiintyi pieniä kulumisjälkiä siellä täällä."
Asiantuntijat eivät pystyneet ennustamaan koska kuluminen on niin vakavaa, että turbo rikkoutuu.
https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue95/page299495/46104a8e671c9607e44386548b080d22.jpg
Öljyä Golfiin lisättiin tasan 1 litra 30000km:n huoltovälillä. C-HR:ään "lisättiin" koko öljymäärä, koska sen öljyt tulee vaihtaa 15000km:n välein.
C-HR:n turboa ei ollut purettu. Jos olisi, siitä olisi kyllä mainittu! Ei voi tietää millaisia kulumisjälkiä siinä oli.
Huoltokulut käyttötesteissä/60000km:
C-HR 1269,77€
Auris hybrid 1069,29
Golf TSI761,51€
Opel Astra turbo 690,22€ - Anonyymi
Jarde kirjoitti:
Toyota testasi pitkään turbojaan ennenkuin päästi ne markkinoille kuten Toyota aina tekee pitääkseen laadun todella korkeana. Japanilainen ei päästä käsistään mitään huonolaatuista.
Tekniikan Maailman tilaajana luin tuon Volkswagen Golfin, joka oli varustettu tuolla 1,4 TSI moottorilla, testin. Kyllä on aivan eri maailmasta kuin Toyotan moottori.
Golfin testitulos oli:
Turbon painepuolen laakeri oli loppuun kulunut ja alkava öljyvuoto turbon läpi oli tosiasia.
Öljyäkin lisäiltiin pariin otteeseen. Kertakäyttökulttuuria totesi TM Saksalais-konsernin 1.4 TSI:n turbosta...
Missä on saksalaisten laatu ja luotettavuus, jotka ovat niin vahvasti esillä tuossa C-HR:n testissä?? Saksalaisturbot lisäsävät rajusti kuluttjariitotoja kirjoittaa iltalehti.Varmaan huonoin turbomoottori käyttöominaisuuksiltaan. Muiden merkkien litraisetkin parempia, vääntö samaa luokkaa ja jopa parempi. Tohjo on tuhnu tällä koneella. 2 2-paikkainen on tämä malli, takana suorastaan klaustrofobinen tunnelma, tavaratilaa ei ole juurikaan, melua kyllä ja ajettavuus, vaikka onkin parantanut aiemmista tohjoista, on edelleen melkoisesti jäljessä esim. eurooppalaisista saatikka korealaisista vastaavista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan huonoin turbomoottori käyttöominaisuuksiltaan. Muiden merkkien litraisetkin parempia, vääntö samaa luokkaa ja jopa parempi. Tohjo on tuhnu tällä koneella. 2 2-paikkainen on tämä malli, takana suorastaan klaustrofobinen tunnelma, tavaratilaa ei ole juurikaan, melua kyllä ja ajettavuus, vaikka onkin parantanut aiemmista tohjoista, on edelleen melkoisesti jäljessä esim. eurooppalaisista saatikka korealaisista vastaavista.
Pikkuurbojen suorasuihkutus on maailman lopun systeemi. Imuventtiilit karstassa ja paskassa alta aikayksikön. Ja nokat pyörii hihnalla. Ei kiitos.
- halpaa.on
Kun uhraa Hybrid-malliin lähemmäs 40000 euroa, niin saa jo kunnon valot, peruutustutkat ja muut tarpeelliset varusteet.
- ÄläValehtele
Älä valehtele. Kerro totuus.
- valetta.tai.ei
ÄläValehtele kirjoitti:
Älä valehtele. Kerro totuus.
Tuohon vielä toiset renkaat, niin lähelle menee eikä edes ajamaton.
https://www.nettiauto.com/toyota/c-hr/9235042
- ErinomainenAuto
C-HR sai hyviä arvosanoja luotettavuudesta ja taloudellisuudesta. Jossakin lauseessa mainittiin jopa paremmaksi kuin aiemmin vertaillut vastaavankokoiset autot. Trollia saattaa nyt itkettää, mutta muita naurattaa. Ehkäpä trolli löytää vielä omasta mielestään runsaastikin huonoja puolia, mutta ne tuskin merkitsevät mitään luotettavaa autoa etsivälle. Lukekaa testi.
Toyota CHR todettiin käyttötestissä viattomaksi ja kestäväksi autoksi. Lisäksi oman luokkansa parhaimmistoon ajettavuudeltaan. Melua katumaasturiksi melko vähän. Lienee kuitenkin meluttomanpi kuin Skoda Octavia. Suorastaan lähes äänetön verrattuna Skodan vastaaviin tekeleisiin.- Väliin_faktaa
"Melua katumaasturiksi melko vähän. Lienee kuitenkin meluttomanpi kuin Skoda Octavia. Suorastaan lähes äänetön verrattuna Skodan vastaaviin tekeleisiin."
CH-R meluaa jo satasen vauhdissa saman verran kuin Octavia 120km/h vauhdissa. Pienemmillä nopeuksilla ero Octavian paremmuudeksi on vielä suurempi.
https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/2017/02/Toyota-C-HR-KA-1.jpg
https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue54/page288906/e5c59fe7287294a8eb67cc4c286e5c8d.jpg
- tuttua.Tojoa
Huvittava yksityiskohta on auton Sport-moodi, joka ei vaikuta mitenkään mihinkään. Nyt Terot väittämään, että kyllä lähtee, kun sen valitsee.
- ÄläValehtele
"Suorituskyvystä saa kaikki irti Sport-ajotilassa"
..kirjoittaa Savon Sanomat
https://www.savonsanomat.fi/teemat/autot/koeajot/Toyota-C-HR-vangitsee-katseet-takuuvarmasti-katso-video/896470
Normal ajotila paras. Eco tilassa en ole huomannut sen pienempää kulutusta. Sport tila tuntuu turhalta normaalikäytössä. - johdonmukaisuus_hukassa
ÄläValehtele kirjoitti:
"Suorituskyvystä saa kaikki irti Sport-ajotilassa"
..kirjoittaa Savon Sanomat
https://www.savonsanomat.fi/teemat/autot/koeajot/Toyota-C-HR-vangitsee-katseet-takuuvarmasti-katso-video/896470
Normal ajotila paras. Eco tilassa en ole huomannut sen pienempää kulutusta. Sport tila tuntuu turhalta normaalikäytössä.Tässä kohtaako ei kelpaakaan TM:ssä lausuttu, mutta kelpaa jos on mainittu jotain positiivista?
- Pentti
TÄSSÄ NE TÄRKEIMMÄT KEHUT:
- näkyvyys ulos rajallinen, taakse näkyy huonosti ja edessäkin on ahdas tuntuma, etunurkkien hahmottaminen varsinkin pienemmille kuljettajille hankalaa
-kokonaisuus on hiukan pienen oloinen suuremmile kuljettajille. etumatkustajan istuin on turhan korkealla ja pyyhkimättä jäävä osa tuulilasia jää ikävästi suoraan näkökenttään
-takapenkillä näkyvyys ulos on pahasti rajoittunut
-maantiellä auto on levoton, korkea kori on herkkä sivutuulelle ja auto löytää urat ja kallistukset etenkin talvirenkailla.Talverlla häiritsee myös keskialueen heikko ohjaustunto. ajo-ominaisuudet eivät ole auton vahvin puoli maantiellä.
-kaistavahti pitää auton hyvin viivojen välissä mutta korjaukset eivät ole kovin hienovaraisia
-matkustusmukavuutta häiritsee melu, erityisesti korostuvat rengasmelu ja tuulensuhinat kovemmissa nopeuksissa
-lähivaloteho on hyvä, mutta kaukovaloilla tielle kohdistuu varsin niukasti valoa
-kaukovalojen vaihtoautomatiikassa esiintyi vaihtelevasti viiveitä ja haparointia sekä turhaa herkkyyttä punaisille takavaloille
-matkustamossa lämpöä ei riitä kovin tasaisesti
- automaatti-ilmastointia joutuu säätämään käsin turhan usein, tuulilasikin huurtuu turhan helposti joten suuntausta joutuu välillä käyttämään käsin
-tiheästä huoltovälistä johtuen kustannukset ovat keskimääräistä korkeammat
-tankkaaminen on haastavaa, tankki jää helposti vajaaksi
- maalipinta on herkän oloinen vaurioille
- ovien karmit keräävät paljon likaa tiivistyksestä huolimatta, lahkeet likaantuvat helposti kyytiin noustessa
- takaluukun kaasujousien teho alkaa pakkasessa olla hilkuilla
- tuulilasissa poikkeuksellisen paljon pieniä kiveniskemiä ja pinta näyttää kevyesti hiekkapuhalletulta
- ajovalojen umpioissa on tulilasin tapaan koloja ja samentumia sekä pieniä lumiharjan jättämiä naarmuja
- sisätilojen pintoja ja materiaaleja ei ole helppo pitää puhtaana, sillä monet muoveista keräävät pölyä ja ne ovat muotonsa puolesta hankalasti puhdistettavia
Jos lukee värilasien kanssa, niin voihan tekstin tulkita kehuiksi. . .- toiota.josetmuutasaa
Mitäpä muutakaan tuollaiselta pokemon/transformer-autolta voisi odottaakaan. Tojotan perisynti on edelleen huono ajettavuus. Huh huh.
- RevitRiihenSeinästä
Tuossa käyttötestissä ei mainita mitään tuollaista.
- totuus.sattuu
RevitRiihenSeinästä kirjoitti:
Tuossa käyttötestissä ei mainita mitään tuollaista.
Kaikki on Tekniikan Mailman sivuilta tähän kopoitu, yhtään en ole valehdellut, niinkuin tämän palstan teroilla pääsääntöisesti on tapana.
Jos ei ole varaa tilata tai osta lehden irtonumeroa, niin voihan sen aina käydä lukemassa kirjastossa. - Hönölle
Lyhyempihän tuo lista on kuin sinun iänikuinen 50 todistetta Tojon ruostumattomuudesta ja muuta kuraa. Hakisit jo töitä, niin pääsi saisi muuta ajateltavaa kuin halpisauto Tojo.
- IhanSama
"Toyota C-HR on oikealla tavalla moderni ja rohkea" juu, mutta ansiokkaasti matkittu Nissan Jukea, joka on sentään ollut markkonoilla jo vuosia.
- EiMitäänYhteistä
On sulla näkemys. Tuollainen voidaan esittää mistä autosta tahansa. Juke on ruma ja aivan eri näköinen. Sitä ei myydä paljon. C-HR on kaunis ja moderni ja erittäin suosittu.
- pullea.pokemon
EiMitäänYhteistä kirjoitti:
On sulla näkemys. Tuollainen voidaan esittää mistä autosta tahansa. Juke on ruma ja aivan eri näköinen. Sitä ei myydä paljon. C-HR on kaunis ja moderni ja erittäin suosittu.
Käytettynä tuota ei halua 5 vuoden päästä kukaan. Kilpailjoilta tulee paljon tyylikkäämpiä autoja vuosittain ja monta, ihan Kiaa ja Hyundaita myöten.
- IhanSama
EiMitäänYhteistä kirjoitti:
On sulla näkemys. Tuollainen voidaan esittää mistä autosta tahansa. Juke on ruma ja aivan eri näköinen. Sitä ei myydä paljon. C-HR on kaunis ja moderni ja erittäin suosittu.
Juu, toi on sinun mielipiteesi ja aiempi on minun, onko niillä mitään merkitystä, ei varmaankaan, ilmeisesti ajat Toyotalla, mutta kaunista ei C-HR:stä saa edes humalapäissään.
- Anonyymi
IhanSama kirjoitti:
Juu, toi on sinun mielipiteesi ja aiempi on minun, onko niillä mitään merkitystä, ei varmaankaan, ilmeisesti ajat Toyotalla, mutta kaunista ei C-HR:stä saa edes humalapäissään.
Rehellisesti C-HR on ruma vaikka muuta en osta kun toyotaa!
- roikkuu.ja.hölskyy
Jos tykkää C-HR:stä, niin tykkää lihavista siiderivalaista.
- Myynti.ratkaisee
Tojon meluavista kipoista ei saa parempia autoja muita haukkumalla. Kuluttajat tekevät lopullisen valinnan ja C-HRlle on jäämässä siinä kisassa lyhyt tikku kouraan.
Liian epäkäytännöllinen ja kallis kilpailijoihin nähden. - Valehtelijalle
"Toyota-liike kertoo ettei ole Toyotien ongelma, eikä puhu mitään muista, mutta Vw:n huolto valehtelee sen koskevan kaikkia automerkkejä."
Artikkeli ei ole VWn kirjoittama tai julkaisema. Se on Hesarin artikkeli. Surkeita valehtelemisyrityksiä. Näitä on riittänyt viimeaikoina. Nyt on tällainen vaihe menossa sairaassa mielessä. - hups.totuus.palaa
HARMITTAA KUN TOYOTA TEKEE KAIKENSA SAASTEIDEN JA KULUTUSTUN VÄHENTÄMISEKSI.
JA ONKIN SIINÄ YLIVOIMAINEN EDELLÄKÄVIJÄ.
SITTEN VOLKSWAGEN TOIMII NÄIN KUN EI MUUTEN PÄRJÄÄ.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kaytettyjen-dieselautojen-kauppa-jaissa-saksassa--varastoissa-300-000-autoa--hintoja-laskettu/bnA9T5jX
Kiitämme näitä VW pomoja
Kohta ilmaiseksi saa seatVWskodaudi
Naapuritkin.hermostuu
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-oikeasti-volkswagen-tallako-ajattelitte-lepyttaa-huijausautoja-omistavat-suomalaiset/6076354#gs.geLcy=w
hyytävää katseltavaa
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/tama-video-pistaa-volkswagenin-paastohuijauksen-oikeisiin-mittasuhteisiin-hyytavaa-katsottavaa/6370138#gs.YakF=bY
http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201709012200365851_oa.shtml
markkinat ja kansa hoitaa loput VW petoksesta?
TÄMÄ ON PAHINTA,
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/omistajat-vaittavat-paastokorjattujen-volkkareiden-muuttuvan-ajokelvottomiksi-lue-katkerat-kommentit/6372614#gs.nfvFbq4
Ajokelvottomia ?????
Vakavat seuraamukset
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/tutkimus-huijaus-volkkareiden-paastot-voivat-lyhentaa-elinikaa-jopa-10-vuodella/6336554#gs.Ifw6RgQ
Jokainen potilas kuolee.
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/paastohuijausautot-pajalle-volkswagen-lupasi-ettei-kulutus-nouse-mutta-tuoreet-testit-kertovat-muuta/6805112?_ga=2.2673528.934888603.1524643187-1349218442.1524643187#gs.6koPqdk
LUPAUKSET EI PIDÄ
JA OIKEASTI JOKAINEN POTILAS KUOLEE..
https://m.kauppalehti.fi/uutiset/uutinen/TjQ23pHE?ext=ltr&utm_source=Kauppalehti_Uutiskirje&utm_medium=email&utm_campaign=Kauppalehti_Uutiskirje
KORJAUKSETKIN TÄYTTÄ HUIJAUSTA JA VALHETTA.. - VapiseeTärisee
Toyotaa haukkuva trolli riehuu aivan sekopäisenä. Toukokuun toinen päivä panee sen niin vapisemaan.
- HolistinAhistusta
Holistilla kova päivätyö kääntää Toyotan kurjuus plussalle, eipä taida tälläkään kertaa onnistu.
Ja taas se viimeinen oljenkorsi käytössä, eli kilpailijan morkkaus vanhoilla linkkiä listoilla ja muilla valheita.
Kun tuohon Toyotan kurjuuteen lisätään vuoden sisään puhkeavat ruostuminen laajalla rintamalla, niin on siinä omistaja ihmeissään epäkäytännöllinen ruosteisen seidojan kanssa. - dfdsfsdfsd
TM:n kestotestissä C-HR:ää pääasiassa kehutaan.
- kestotilaaja_45_vuotta
Mielestäni moitteita oli enemmän, mutta ne oli esitetty hienovaraisin sanakääntein.
Syy varovaisuuteenkin on selvä: Toyota on ylivoimaisesti suurin TM:n rahoittaja. TM:n sivuilta löytyy yksittäisistä automerkeistä eniten Toyotasta kertovia tai siihen liittyviä artikkeleita ja mainoksia. Niin merkittävää tulolähdettä ei sovi suututtaa.
- eipäOleKaksinenTuote
60tkm testi ei ole kestotesti. Kovasti löytyi kaikenlaista moitittavaa, vaikka autoa ei edes vertailtu muihin. Kuinkahan huonosti tuo menestyy kun se osallistuu johonkin vertailuun kilpailijoittensa kanssa. En kyllä ymmärrä kuinka joku voi tuollaisen ostaa kun halvemmalla saa paljon parempaa ihan jokaisessa asiassa.
- aasillekerrottakoon
No tuskin se ketään yllättää jos sä et ymmärrä
- TerasenAlpi
Minä kun luin niin ei löytynyt mitään moitittavaa. Kumma juttu.
- KehuttuAuto
C-HR on kehuttu auto kaikkialla lehdistössä. Siksi sitä ostetaankin niin paljon. Huhtikuussakin Trafin tilastossa sojalla 12.
- Kehumaton_auto
Edellä on Hönön aamupaskallakäynnin tulos; melkoista ripulia.
Toyota C-HR on saanut varsin ristiriitaisia arvioita kansainväliseltä lehdistöltä. - HyiHelevetti
Kehumaton_auto kirjoitti:
Edellä on Hönön aamupaskallakäynnin tulos; melkoista ripulia.
Toyota C-HR on saanut varsin ristiriitaisia arvioita kansainväliseltä lehdistöltä.Kaikesta näkyy, että Centereissä on nyt toukokuussa todella tukalat paikat. Itsepähän olette soppanne keittäneet.
- monta.estettä
Kärkeen on Toyotoilla pitkä matka.
https://focus2move.com/europe-best-selling-cars/ - Jarde
Ei ihme, että C-HR on jatkuvasti myydyimpien autojen kärjessä.
- UpeaC-HR
Tänä vuonna myytyjen autojen listalla C-HR on sijalla 13. Toukokuussakin 251 myytyä C-HR:ää. Upea menestys.
- fdfdfafdfdaa
UpeaC-HR kirjoitti:
Tänä vuonna myytyjen autojen listalla C-HR on sijalla 13. Toukokuussakin 251 myytyä C-HR:ää. Upea menestys.
Tulee vielä nousemaan yhä ylemmäs.
- karu_todellisuus
fdfdfafdfdaa kirjoitti:
Tulee vielä nousemaan yhä ylemmäs.
Ei tule! Putoaa entisestään. C-HR on ollut usealle pettymys ja vaihto muihin malleihin tai merkkeihin on monella jo tapahtunut. Käytettyjä on jo runsaasti tarjolla. Ei uskoisi noin tuoreesta automallista!
- Pentti_hei
karu_todellisuus kirjoitti:
Ei tule! Putoaa entisestään. C-HR on ollut usealle pettymys ja vaihto muihin malleihin tai merkkeihin on monella jo tapahtunut. Käytettyjä on jo runsaasti tarjolla. Ei uskoisi noin tuoreesta automallista!
Et tunnu edes tajuavan kuinka peruskoululaiselta vaikutat inttämisesi kanssa.
- helppo_ennustaa
fdfdfafdfdaa kirjoitti:
Tulee vielä nousemaan yhä ylemmäs.
C-HR on kummajainen cross overien joukossa. Kummajaisille käy kuten muille kaltaisilleen on käynyt, alkuinnostuksen jälkeen myynti tyssää vuorenvarmasti kuten käynyt Urban Cruiserille ja Yaris Versolle.
- karu_todellisuus
Pentti_hei kirjoitti:
Et tunnu edes tajuavan kuinka peruskoululaiselta vaikutat inttämisesi kanssa.
Mieluummin peruskoululaiselle kuin vainoharhaiselle kuten sinä pentti-jahteinesi. Peruskoululaisuus ei ole sairaus, mutta vainoharhaisuus on ja vakava sellainen!
karu_todellisuus kirjoitti:
Mieluummin peruskoululaiselle kuin vainoharhaiselle kuten sinä pentti-jahteinesi. Peruskoululaisuus ei ole sairaus, mutta vainoharhaisuus on ja vakava sellainen!
Hihii, kymmenessä minuutissa ehdin yleensä vastaamaan, olenhan täällä online 18-20h/vrk. Pakko koska täytyy yrittää poistattaa aina kaikki nolosta kärähtämisestäni kertovat viestit vaikka kaikkihan senkin jo tietävät.
- Upeaa
C-HR on ollut puolitoista vuotta Suomen myyntitilastossa sijalla 13. Se on upea sijoitus.
- OikeaaTietoa
Pelkkää kehua upeasta autosta.
- Anonyymi
Ei ole pelkkää kehua ja upeasta autosta ei voi olla kyse kun on vain auton kaltainen tuote. Vrt. b-luokan ja a-luokan makkarat!
- Anonyymi
Ei ihme, että Toyota C-HR on Suomen ostetuimpia autoja.
- Anonyymi
Tuo ahdas ja susiruma kikotin löytyy sijoilta ynnämuut. Ei mikään ihme kun autoon ei mahdu normaaliperhe lapsineen. Sinkuille ja sateenkaari-pareille. Ei perhekäyttöön.
- Anonyymi
Olen Toyotisti varmasti ikäni, koska muihin merkkeihin ei yksinkertaisesti ole varaa hairahtua, mutta aion kyllä ostaa tuon tyylikkään, mutta "liian kalliin" C-HR:n vasta sitten kun alustan metakka on saatu kuriin ja suorituskyky tarpeeksi turvalliselle tasolle esim. ohituksiin.
- Anonyymi
C-HR:n myynti on kohonnut rajusti Suomessa ja ympäri Euroopan viime aikoina. Kilpailijoita tilanne vapisuttaa kovasti. Alkuvuonna se on ollut monesti sijalla seitsemän eli seitsemänneksi myyduin automalli.
Siksi tälläkin palstalla esiintyy C-HR pilkkaavia kirjoituksia.. - Anonyymi
Nettiautossa on paljon myynnissä 1,2 T mallia ja myymättä jääkin niillä pyyntihinnoilla.
- Anonyymi
Kannattaa muistaa : Hyvää ei saa halvalla.
- Anonyymi
Tekniikan Maailman asiantuntijat kehuvat C-HR:ää.
- Anonyymi
Siinä edellä on upea teksti. Hienoa!
- Anonyymi
Tuleeko nuo hihii-tekstit CP-vammaisten hoitolasta.
- Anonyymi
Sieltä ne tulee.
- Anonyymi
Näyttää kehuvan todella kovasti.
- Anonyymi
Kovat ovat näköjään kehut. Ei ihme, että C-HR on eniten myytyjen mallitilastossa peräti sijalla seitsemän.
- Anonyymi
En oikeastaan yllättynyt TM kehuista. Toyota on aina tehnyt hyviä ja luotettavia autoja.
- Anonyymi
Luotettavin, kestävin, laadukkain, viattomin................
Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih527040Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7043138Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1021332Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831320- 841305
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631187- 891180
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2181149Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 781069