TM kehuu Toyota C-HR:ää 60.000 km:n kestotestissä

Mielenrauhaa

Tänään 25.4.2018 ilmestyneesä Tekniikan maailmassa kehutaan kovasti Toyota C-HR:ää. Toyotan tutut vahvuudet laatu ja luotettavuus ovat vahvasti esillä.

Moottorina oli kylläkin 1,2 turbo vaikka C-HR:t myydään lähes kaikki hybrideinä eli yli 90 % myydyistä on hybridejä. Pikkuturbojen kulutus on suurempi kuin hybrideillä. Tässä testissä keskikulutus oli 7 l/100 vaikka kysessä oli kookas katumaasturi. Valot olivat hagogeenit, joiden sijalle suositeltiin hankittavaksi LED-valot. Käyttökulut olivat kohtuulliset ja vakutusmaksut edulliset. Mootori oli kuin uusi eikä autossa ollut mitään korjattavaa. Saksalaiskonsernin turbot ovat aivan eri sarjassa verrattuna näihin Toyotan turboihin.

Jo tämä on paljon sanottu.

"Toyota C-HR on oikealla tavalla moderni ja rohkea, mutta on silti säilyttänyt merkin suurimman vahvuuden eli luotettavuuden"

"Moderni painos tutulla Toyotan teknisellä toteutuksella täyttää hyvin tehtävänsä"

Mielenrauhaa.

100

6092

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OmaC-HR

      Se oli autoinsinöörien kirjoittamaa asiallista tekstiä, jota C-HR.n omistajan oli oikein mukava lukea.
      Autoinsinööritkin arvostavat Toyotan parasta vahvuutta eli laatua ja luotettavuutta.

    • ei.jatkoon

      "Matkustusmukavuutta häiritsee melu. Hitaissa nopeuksissa renkaat ääntävät, ja soralla kuuluu kivien rapinaa. Ilmavirta suhisee jo maantienopeuksissa ja moottoritiellä jopa erittäin häiritsevästi."

      • Kohti_Hybridiä

        Mitenköhän on tuo meluisuus hybrideissä, niihin on laitettu huomattavasti enemmän äänieristystä tuon CVT-vaihteiston aiheuttaman moottorin huudattamisen takia kiihdytyksissä. Uusi Yaris hybrid on mukavan hiljainen kaupungissa ja on vaikea uskoa C-HR:än olevan huonompi, jollei autossa ole matalamman profiilin renkaat.


      • Väärin
        Kohti_Hybridiä kirjoitti:

        Mitenköhän on tuo meluisuus hybrideissä, niihin on laitettu huomattavasti enemmän äänieristystä tuon CVT-vaihteiston aiheuttaman moottorin huudattamisen takia kiihdytyksissä. Uusi Yaris hybrid on mukavan hiljainen kaupungissa ja on vaikea uskoa C-HR:än olevan huonompi, jollei autossa ole matalamman profiilin renkaat.

        Väärin. CVT-vaihteisto ei huuda nykyään ja eikä se ennenkään huutanut ellei repinyt täysin turhia hurjia kiihdytyksiä. TM ei myöskään kirjoittanut mitään CVT:n huutamisesta.


      • melua.riittää
        Kohti_Hybridiä kirjoitti:

        Mitenköhän on tuo meluisuus hybrideissä, niihin on laitettu huomattavasti enemmän äänieristystä tuon CVT-vaihteiston aiheuttaman moottorin huudattamisen takia kiihdytyksissä. Uusi Yaris hybrid on mukavan hiljainen kaupungissa ja on vaikea uskoa C-HR:än olevan huonompi, jollei autossa ole matalamman profiilin renkaat.

        Päinvastoin hybridissä on säästetty painoa kaikin keinoin, että saadaan kulutuslukemia alas. Autossa oli 60-sarjan renkaat


      • Kohti_Hybridiä
        Väärin kirjoitti:

        Väärin. CVT-vaihteisto ei huuda nykyään ja eikä se ennenkään huutanut ellei repinyt täysin turhia hurjia kiihdytyksiä. TM ei myöskään kirjoittanut mitään CVT:n huutamisesta.

        No kyllä se CVT huudattaa moottoria NIMENOMAAN kunnon kiihdytyksissä, kuten liittymiset motarille ja ohittaminen. Ei se tavallisessa ajossa huudata tietenkään moottoria. Ja juuri tähän huudattamiseen liittyvän asiakaspalautteen takia ÄÄNIERISTYSTÄ ON LISÄTTY ainakin uusimpaan Yarikseen. Kaikki nämä tiedot on luettavissa Toyotan sivuilta ja uusimman Yaris Hybridin arvosteluista.


      • EiSeHuuda

        Normaaliajossa eli liityttäessä moottoritielle CVT ei huuda vielä yhtään. Ajan Auriksella ja tiedän sen. Sadan kilometrin nopeuteen liittymisessä ei kuulu yhtään mitään huutamista. Siihen tarvitaan aivan jotain muuta. Jotain sairasta. Onkohan tuo jotain menneiden aikojen juttua kymmenen vuoden takaa josta minulla ei ole tietoa.

        Yarikseen on varmaan lisättykin äänieristystä mutta siksi että se on pieni auto ja muutenkin huonosti eristetty.


      • Kohti_Hybridiä
        EiSeHuuda kirjoitti:

        Normaaliajossa eli liityttäessä moottoritielle CVT ei huuda vielä yhtään. Ajan Auriksella ja tiedän sen. Sadan kilometrin nopeuteen liittymisessä ei kuulu yhtään mitään huutamista. Siihen tarvitaan aivan jotain muuta. Jotain sairasta. Onkohan tuo jotain menneiden aikojen juttua kymmenen vuoden takaa josta minulla ei ole tietoa.

        Yarikseen on varmaan lisättykin äänieristystä mutta siksi että se on pieni auto ja muutenkin huonosti eristetty.

        No Yaris Hybridi 2017 (jolla päivittäin ajan) moottori huutaa kyllä jos kiihdytyskaistalla nostaa nopeuden 60kmh->100kmh, 120kmh puhumattakaan. Ehkä siinä on sitten sen verran tehottomampi kone kuin Auriksessa, joten nostaa helpommin kierrokset tuonne 5000rpm (paras teho) alueelle.
        Oletan sinullakin olevan tuo 100/120kmh liityntäkaistan päässä, kuten kuuluukin, kun tullaan motarille.


      • Anonyymi
        Kohti_Hybridiä kirjoitti:

        Mitenköhän on tuo meluisuus hybrideissä, niihin on laitettu huomattavasti enemmän äänieristystä tuon CVT-vaihteiston aiheuttaman moottorin huudattamisen takia kiihdytyksissä. Uusi Yaris hybrid on mukavan hiljainen kaupungissa ja on vaikea uskoa C-HR:än olevan huonompi, jollei autossa ole matalamman profiilin renkaat.

        Toyota Hybridissä ei ole cvt laatikkoa


      • Anonyymi
        melua.riittää kirjoitti:

        Päinvastoin hybridissä on säästetty painoa kaikin keinoin, että saadaan kulutuslukemia alas. Autossa oli 60-sarjan renkaat

        Auto on hiljainen, renkaat äänekkäät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto on hiljainen, renkaat äänekkäät.

        Ja karheat asvalttipinnat jotka nastarenkaat aiheuttaa.
        Uudella pinnalla kun ajaa niin jokainen auto on hiljaisempi.


      • Anonyymi
        Kohti_Hybridiä kirjoitti:

        No kyllä se CVT huudattaa moottoria NIMENOMAAN kunnon kiihdytyksissä, kuten liittymiset motarille ja ohittaminen. Ei se tavallisessa ajossa huudata tietenkään moottoria. Ja juuri tähän huudattamiseen liittyvän asiakaspalautteen takia ÄÄNIERISTYSTÄ ON LISÄTTY ainakin uusimpaan Yarikseen. Kaikki nämä tiedot on luettavissa Toyotan sivuilta ja uusimman Yaris Hybridin arvosteluista.

        Entä mitä sanoo Tekniikan Maailma ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto on hiljainen, renkaat äänekkäät.

        Pitää paikkansa.


      • Anonyymi
        melua.riittää kirjoitti:

        Päinvastoin hybridissä on säästetty painoa kaikin keinoin, että saadaan kulutuslukemia alas. Autossa oli 60-sarjan renkaat

        Ei ollut 60-sarjan renkaat vaan 45 koko. Ei kannata tulla tänne valehtelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto on hiljainen, renkaat äänekkäät.

        Totta! Kun otetaan meluavat renkaat pois, on auto hiljainen jolloin moottoriakaan ei tarvitse käynnistää turhaan kun auto ei liiku kuitenkaan mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut 60-sarjan renkaat vaan 45 koko. Ei kannata tulla tänne valehtelemaan.

        Täytyypä laittaa viesti TM:n toimitukseen, että on epäreilua Toyotaa kohtaan, että sen meluja mitataan kuten muittenkin autojen, ensiasennusrenkailla ja karkealla asfaltilla.


    • kehuuu

      Onko hyva taksi käytössä?

      • Taximan

        On hyvä. Oikein hyvä.


      • Kehuisko

        Täysin kelvoton. Takapenkki on ahdas ja tavaratila on täysin onneton.


      • Anonyymi
        Kehuisko kirjoitti:

        Täysin kelvoton. Takapenkki on ahdas ja tavaratila on täysin onneton.

        Iso tavaratila lähes 500 l perusmuodossa.


      • Anonyymi
        Kehuisko kirjoitti:

        Täysin kelvoton. Takapenkki on ahdas ja tavaratila on täysin onneton.

        Takapenkki on iso ja tilava, sopii hyvin taksikäyttöön. Kas kun takseissa 99% todennäköisyydellä 2 Sigman luotettavuudelle istuu vain 1-2 ihmistä.


    • fsdfsdfsd2324

      Mutta eikös tällä palstalla ole moneen kertaan todettu, ettei TM:n kirjoituksiin voi luottaa. Muutama positiivinen kommentti Tojotasta tekeekin TM:sta luotettavan tieto lähteen.

      • Niinpäin

        Volkswagen-konsernin ihmiset ovat väittäneet että TM:ään ei voi luottaa sillä Tm on kirjoittanut totuuden Vw:n autoista.


      • Oikaisua

        Eivät varmasti ole näin väittäneet. Joka päivähän saa täältäkin lukea älykääpiöiden tekstiä, jossa väitetään että kaikki vag-autoja kehuvat jutut ovatkin valetta. Poikkeuksena tietenkin ne jutut joissa tojotaa kehutaan.


      • Anonyymi

        Juuri näin, alat päästä pikkuhiljaa jyvälle.


    • Pentin_paha_päivä

      Tähän kestotestin lopputulokseen Pentti ei nyt oikein saa kiinni mistään millä voisi solvata Toyotaa. Yrittäähän se parissakin viestissään mutta jo yritys näyttää toivottomalta. Väsähtiköhän se eilen pahasti kun poistatti yhdestä ketjusta kaikki muut viestit paitsi omansa. Ei tuollaiselle pellelle voi kuin nauraa.

    • Teroton

      Testiraportti oli omituinen: lähes jokainen arvio alkoi myönteisesti, mutta loppuosassa aina jokin "mutta", joka lievensi tai mitätöi arviota.

      Itselleni jäi mieleen lähinnä ahtaus, meluisuus ja huono näkyvyys joka suuntaan. Myös maalipinnan heikkoutta arvosteltiin.

      Luotettavahan se rumilus oli käyttötestissä, mutta luotettavuus on vain yksi laadukkuuden osatekijä. Monien muiden osatekijöiden kohdalla jäi paljonkin toivomisen varaa.

      • MilloinLuitSellaisen

        Sinä olet näköjään joskus lukenut testin, jossa autossa ei ole ollut mitään negatiivista sanottavaa. Minä en muista lukeneenni sellaista testiä.

        Ensimmäisen kappaleen tekstissäsi ei ole mitään perää. Eikä toivomisen varaa jäänyt jjuri missään. Älä valehtele. Lukekaa ihmiset tuo testi. Ja koeajakaa auto niin huomaatte kuinka upea autoa se on.


      • perinteikäs
        MilloinLuitSellaisen kirjoitti:

        Sinä olet näköjään joskus lukenut testin, jossa autossa ei ole ollut mitään negatiivista sanottavaa. Minä en muista lukeneenni sellaista testiä.

        Ensimmäisen kappaleen tekstissäsi ei ole mitään perää. Eikä toivomisen varaa jäänyt jjuri missään. Älä valehtele. Lukekaa ihmiset tuo testi. Ja koeajakaa auto niin huomaatte kuinka upea autoa se on.

        Tekninen luotettavuus ja varmasti osittain siitä seuraava loppukunto olivat kyllä erinomaisia, mutta muuten parantamisen varaa kyllä jäi kun loppuyhteenvetoa katsoo:
        Ajettavuus vain tyydyttävä, ei siis edes hyvä kiitettävästä puhumattakaan (referenssinä tässä ketjussa mainittu Golf arvosteltiin kiitettäväksi).
        Samoin taloudellisuus vain tyydyttävä (Golf hyvän ja kiitettävän väliin)
        Toimivuus tyydyttävän ja hyvän välissä (Golf hyvän ja kiitettävän väliin)

        Sanoisin että perinteinen Toyota, teknisesti toimiva mutta muilta ominaisuuksiltaan ei kovin häikäisevä.


    • Näin.se.vaan.on

      Mootori oli kuin uusi eikä autossa ollut mitään korjattavaa. Saksalaiskonsernin turbot ovat aivan eri sarjassa verrattuna näihin Toyotan turboihin.

      Reilu vuosi sitten samaisessa kestotestissä oli volkswagen golf uuden sukupolven 1.4 tsi moottorilla.
      Testi tulos oli..
      Turbon painepuolen laakeri loppuun kulunut ja alkava öljy vuoto turbon läpi oli tosiasia.
      Öljyäkin lisäiltiin pariin otteeseen.
      Kertakäyttö kulttuuria totesi tm 1.4 tsi.n turbosta...

      Joten enpä ihmettele tuota mainintaa saksalaiskonsernin turboista.

      Toyota c·Hr on todella upea auto sisältä ja ulkoa..

      • Jarde

        Toyota testasi pitkään turbojaan ennenkuin päästi ne markkinoille kuten Toyota aina tekee pitääkseen laadun todella korkeana. Japanilainen ei päästä käsistään mitään huonolaatuista.

        Tekniikan Maailman tilaajana luin tuon Volkswagen Golfin, joka oli varustettu tuolla 1,4 TSI moottorilla, testin. Kyllä on aivan eri maailmasta kuin Toyotan moottori.

        Golfin testitulos oli:

        Turbon painepuolen laakeri oli loppuun kulunut ja alkava öljyvuoto turbon läpi oli tosiasia.
        Öljyäkin lisäiltiin pariin otteeseen. Kertakäyttökulttuuria totesi TM Saksalais-konsernin 1.4 TSI:n turbosta...

        Missä on saksalaisten laatu ja luotettavuus, jotka ovat niin vahvasti esillä tuossa C-HR:n testissä?? Saksalaisturbot lisäsävät rajusti kuluttjariitotoja kirjoittaa iltalehti.


      • pätkiikö_muisti

        Golf oli käyttötestissä v. 2014! Samana vuonna myös Auris hybrid.

        "Analyysi osoitti, että jo tässä vaiheessa turbossa esiintyi pieniä kulumisjälkiä siellä täällä."
        Asiantuntijat eivät pystyneet ennustamaan koska kuluminen on niin vakavaa, että turbo rikkoutuu.
        https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue95/page299495/46104a8e671c9607e44386548b080d22.jpg
        Öljyä Golfiin lisättiin tasan 1 litra 30000km:n huoltovälillä. C-HR:ään "lisättiin" koko öljymäärä, koska sen öljyt tulee vaihtaa 15000km:n välein.
        C-HR:n turboa ei ollut purettu. Jos olisi, siitä olisi kyllä mainittu! Ei voi tietää millaisia kulumisjälkiä siinä oli.

        Huoltokulut käyttötesteissä/60000km:
        C-HR 1269,77€
        Auris hybrid 1069,29
        Golf TSI761,51€
        Opel Astra turbo 690,22€


      • Anonyymi
        Jarde kirjoitti:

        Toyota testasi pitkään turbojaan ennenkuin päästi ne markkinoille kuten Toyota aina tekee pitääkseen laadun todella korkeana. Japanilainen ei päästä käsistään mitään huonolaatuista.

        Tekniikan Maailman tilaajana luin tuon Volkswagen Golfin, joka oli varustettu tuolla 1,4 TSI moottorilla, testin. Kyllä on aivan eri maailmasta kuin Toyotan moottori.

        Golfin testitulos oli:

        Turbon painepuolen laakeri oli loppuun kulunut ja alkava öljyvuoto turbon läpi oli tosiasia.
        Öljyäkin lisäiltiin pariin otteeseen. Kertakäyttökulttuuria totesi TM Saksalais-konsernin 1.4 TSI:n turbosta...

        Missä on saksalaisten laatu ja luotettavuus, jotka ovat niin vahvasti esillä tuossa C-HR:n testissä?? Saksalaisturbot lisäsävät rajusti kuluttjariitotoja kirjoittaa iltalehti.

        Varmaan huonoin turbomoottori käyttöominaisuuksiltaan. Muiden merkkien litraisetkin parempia, vääntö samaa luokkaa ja jopa parempi. Tohjo on tuhnu tällä koneella. 2 2-paikkainen on tämä malli, takana suorastaan klaustrofobinen tunnelma, tavaratilaa ei ole juurikaan, melua kyllä ja ajettavuus, vaikka onkin parantanut aiemmista tohjoista, on edelleen melkoisesti jäljessä esim. eurooppalaisista saatikka korealaisista vastaavista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan huonoin turbomoottori käyttöominaisuuksiltaan. Muiden merkkien litraisetkin parempia, vääntö samaa luokkaa ja jopa parempi. Tohjo on tuhnu tällä koneella. 2 2-paikkainen on tämä malli, takana suorastaan klaustrofobinen tunnelma, tavaratilaa ei ole juurikaan, melua kyllä ja ajettavuus, vaikka onkin parantanut aiemmista tohjoista, on edelleen melkoisesti jäljessä esim. eurooppalaisista saatikka korealaisista vastaavista.

        Pikkuurbojen suorasuihkutus on maailman lopun systeemi. Imuventtiilit karstassa ja paskassa alta aikayksikön. Ja nokat pyörii hihnalla. Ei kiitos.


    • halpaa.on

      Kun uhraa Hybrid-malliin lähemmäs 40000 euroa, niin saa jo kunnon valot, peruutustutkat ja muut tarpeelliset varusteet.

      • ÄläValehtele

        Älä valehtele. Kerro totuus.


      • valetta.tai.ei

    • ErinomainenAuto

      C-HR sai hyviä arvosanoja luotettavuudesta ja taloudellisuudesta. Jossakin lauseessa mainittiin jopa paremmaksi kuin aiemmin vertaillut vastaavankokoiset autot. Trollia saattaa nyt itkettää, mutta muita naurattaa. Ehkäpä trolli löytää vielä omasta mielestään runsaastikin huonoja puolia, mutta ne tuskin merkitsevät mitään luotettavaa autoa etsivälle. Lukekaa testi.

      Toyota CHR todettiin käyttötestissä viattomaksi ja kestäväksi autoksi. Lisäksi oman luokkansa parhaimmistoon ajettavuudeltaan. Melua katumaasturiksi melko vähän. Lienee kuitenkin meluttomanpi kuin Skoda Octavia. Suorastaan lähes äänetön verrattuna Skodan vastaaviin tekeleisiin.

    • tuttua.Tojoa

      Huvittava yksityiskohta on auton Sport-moodi, joka ei vaikuta mitenkään mihinkään. Nyt Terot väittämään, että kyllä lähtee, kun sen valitsee.

      • ÄläValehtele

      • johdonmukaisuus_hukassa

    • Pentti

      TÄSSÄ NE TÄRKEIMMÄT KEHUT:

      - näkyvyys ulos rajallinen, taakse näkyy huonosti ja edessäkin on ahdas tuntuma, etunurkkien hahmottaminen varsinkin pienemmille kuljettajille hankalaa

      -kokonaisuus on hiukan pienen oloinen suuremmile kuljettajille. etumatkustajan istuin on turhan korkealla ja pyyhkimättä jäävä osa tuulilasia jää ikävästi suoraan näkökenttään

      -takapenkillä näkyvyys ulos on pahasti rajoittunut

      -maantiellä auto on levoton, korkea kori on herkkä sivutuulelle ja auto löytää urat ja kallistukset etenkin talvirenkailla.Talverlla häiritsee myös keskialueen heikko ohjaustunto. ajo-ominaisuudet eivät ole auton vahvin puoli maantiellä.

      -kaistavahti pitää auton hyvin viivojen välissä mutta korjaukset eivät ole kovin hienovaraisia

      -matkustusmukavuutta häiritsee melu, erityisesti korostuvat rengasmelu ja tuulensuhinat kovemmissa nopeuksissa

      -lähivaloteho on hyvä, mutta kaukovaloilla tielle kohdistuu varsin niukasti valoa

      -kaukovalojen vaihtoautomatiikassa esiintyi vaihtelevasti viiveitä ja haparointia sekä turhaa herkkyyttä punaisille takavaloille

      -matkustamossa lämpöä ei riitä kovin tasaisesti

      - automaatti-ilmastointia joutuu säätämään käsin turhan usein, tuulilasikin huurtuu turhan helposti joten suuntausta joutuu välillä käyttämään käsin

      -tiheästä huoltovälistä johtuen kustannukset ovat keskimääräistä korkeammat

      -tankkaaminen on haastavaa, tankki jää helposti vajaaksi

      - maalipinta on herkän oloinen vaurioille

      - ovien karmit keräävät paljon likaa tiivistyksestä huolimatta, lahkeet likaantuvat helposti kyytiin noustessa

      - takaluukun kaasujousien teho alkaa pakkasessa olla hilkuilla

      - tuulilasissa poikkeuksellisen paljon pieniä kiveniskemiä ja pinta näyttää kevyesti hiekkapuhalletulta

      - ajovalojen umpioissa on tulilasin tapaan koloja ja samentumia sekä pieniä lumiharjan jättämiä naarmuja

      - sisätilojen pintoja ja materiaaleja ei ole helppo pitää puhtaana, sillä monet muoveista keräävät pölyä ja ne ovat muotonsa puolesta hankalasti puhdistettavia


      Jos lukee värilasien kanssa, niin voihan tekstin tulkita kehuiksi. . .

      • toiota.josetmuutasaa

        Mitäpä muutakaan tuollaiselta pokemon/transformer-autolta voisi odottaakaan. Tojotan perisynti on edelleen huono ajettavuus. Huh huh.


      • RevitRiihenSeinästä

        Tuossa käyttötestissä ei mainita mitään tuollaista.


      • totuus.sattuu
        RevitRiihenSeinästä kirjoitti:

        Tuossa käyttötestissä ei mainita mitään tuollaista.

        Kaikki on Tekniikan Mailman sivuilta tähän kopoitu, yhtään en ole valehdellut, niinkuin tämän palstan teroilla pääsääntöisesti on tapana.

        Jos ei ole varaa tilata tai osta lehden irtonumeroa, niin voihan sen aina käydä lukemassa kirjastossa.


      • Hönölle

        Lyhyempihän tuo lista on kuin sinun iänikuinen 50 todistetta Tojon ruostumattomuudesta ja muuta kuraa. Hakisit jo töitä, niin pääsi saisi muuta ajateltavaa kuin halpisauto Tojo.


    • IhanSama

      "Toyota C-HR on oikealla tavalla moderni ja rohkea" juu, mutta ansiokkaasti matkittu Nissan Jukea, joka on sentään ollut markkonoilla jo vuosia.

      • EiMitäänYhteistä

        On sulla näkemys. Tuollainen voidaan esittää mistä autosta tahansa. Juke on ruma ja aivan eri näköinen. Sitä ei myydä paljon. C-HR on kaunis ja moderni ja erittäin suosittu.


      • pullea.pokemon
        EiMitäänYhteistä kirjoitti:

        On sulla näkemys. Tuollainen voidaan esittää mistä autosta tahansa. Juke on ruma ja aivan eri näköinen. Sitä ei myydä paljon. C-HR on kaunis ja moderni ja erittäin suosittu.

        Käytettynä tuota ei halua 5 vuoden päästä kukaan. Kilpailjoilta tulee paljon tyylikkäämpiä autoja vuosittain ja monta, ihan Kiaa ja Hyundaita myöten.


      • IhanSama
        EiMitäänYhteistä kirjoitti:

        On sulla näkemys. Tuollainen voidaan esittää mistä autosta tahansa. Juke on ruma ja aivan eri näköinen. Sitä ei myydä paljon. C-HR on kaunis ja moderni ja erittäin suosittu.

        Juu, toi on sinun mielipiteesi ja aiempi on minun, onko niillä mitään merkitystä, ei varmaankaan, ilmeisesti ajat Toyotalla, mutta kaunista ei C-HR:stä saa edes humalapäissään.


      • Anonyymi
        IhanSama kirjoitti:

        Juu, toi on sinun mielipiteesi ja aiempi on minun, onko niillä mitään merkitystä, ei varmaankaan, ilmeisesti ajat Toyotalla, mutta kaunista ei C-HR:stä saa edes humalapäissään.

        Rehellisesti C-HR on ruma vaikka muuta en osta kun toyotaa!


    • roikkuu.ja.hölskyy

      Jos tykkää C-HR:stä, niin tykkää lihavista siiderivalaista.

    • Myynti.ratkaisee

      Tojon meluavista kipoista ei saa parempia autoja muita haukkumalla. Kuluttajat tekevät lopullisen valinnan ja C-HRlle on jäämässä siinä kisassa lyhyt tikku kouraan.
      Liian epäkäytännöllinen ja kallis kilpailijoihin nähden.

    • Valehtelijalle

      "Toyota-liike kertoo ettei ole Toyotien ongelma, eikä puhu mitään muista, mutta Vw:n huolto valehtelee sen koskevan kaikkia automerkkejä."
      Artikkeli ei ole VWn kirjoittama tai julkaisema. Se on Hesarin artikkeli. Surkeita valehtelemisyrityksiä. Näitä on riittänyt viimeaikoina. Nyt on tällainen vaihe menossa sairaassa mielessä.

    • hups.totuus.palaa

      HARMITTAA KUN TOYOTA TEKEE KAIKENSA SAASTEIDEN JA KULUTUSTUN VÄHENTÄMISEKSI.
      JA ONKIN SIINÄ YLIVOIMAINEN EDELLÄKÄVIJÄ.

      SITTEN VOLKSWAGEN TOIMII NÄIN KUN EI MUUTEN PÄRJÄÄ.

      https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kaytettyjen-dieselautojen-kauppa-jaissa-saksassa--varastoissa-300-000-autoa--hintoja-laskettu/bnA9T5jX

      Kiitämme näitä VW pomoja
      Kohta ilmaiseksi saa seatVWskodaudi

      Naapuritkin.hermostuu

      https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-oikeasti-volkswagen-tallako-ajattelitte-lepyttaa-huijausautoja-omistavat-suomalaiset/6076354#gs.geLcy=w

      hyytävää katseltavaa

      https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/tama-video-pistaa-volkswagenin-paastohuijauksen-oikeisiin-mittasuhteisiin-hyytavaa-katsottavaa/6370138#gs.YakF=bY

      http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201709012200365851_oa.shtml

      markkinat ja kansa hoitaa loput VW petoksesta?

      TÄMÄ ON PAHINTA,

      https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/omistajat-vaittavat-paastokorjattujen-volkkareiden-muuttuvan-ajokelvottomiksi-lue-katkerat-kommentit/6372614#gs.nfvFbq4

      Ajokelvottomia ?????

      Vakavat seuraamukset

      https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/tutkimus-huijaus-volkkareiden-paastot-voivat-lyhentaa-elinikaa-jopa-10-vuodella/6336554#gs.Ifw6RgQ

      Jokainen potilas kuolee.

      https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/paastohuijausautot-pajalle-volkswagen-lupasi-ettei-kulutus-nouse-mutta-tuoreet-testit-kertovat-muuta/6805112?_ga=2.2673528.934888603.1524643187-1349218442.1524643187#gs.6koPqdk

      LUPAUKSET EI PIDÄ

      JA OIKEASTI JOKAINEN POTILAS KUOLEE..

      https://m.kauppalehti.fi/uutiset/uutinen/TjQ23pHE?ext=ltr&utm_source=Kauppalehti_Uutiskirje&utm_medium=email&utm_campaign=Kauppalehti_Uutiskirje

      KORJAUKSETKIN TÄYTTÄ HUIJAUSTA JA VALHETTA..

    • VapiseeTärisee

      Toyotaa haukkuva trolli riehuu aivan sekopäisenä. Toukokuun toinen päivä panee sen niin vapisemaan.

    • HolistinAhistusta

      Holistilla kova päivätyö kääntää Toyotan kurjuus plussalle, eipä taida tälläkään kertaa onnistu.
      Ja taas se viimeinen oljenkorsi käytössä, eli kilpailijan morkkaus vanhoilla linkkiä listoilla ja muilla valheita.
      Kun tuohon Toyotan kurjuuteen lisätään vuoden sisään puhkeavat ruostuminen laajalla rintamalla, niin on siinä omistaja ihmeissään epäkäytännöllinen ruosteisen seidojan kanssa.

    • dfdsfsdfsd

      TM:n kestotestissä C-HR:ää pääasiassa kehutaan.

      • kestotilaaja_45_vuotta

        Mielestäni moitteita oli enemmän, mutta ne oli esitetty hienovaraisin sanakääntein.
        Syy varovaisuuteenkin on selvä: Toyota on ylivoimaisesti suurin TM:n rahoittaja. TM:n sivuilta löytyy yksittäisistä automerkeistä eniten Toyotasta kertovia tai siihen liittyviä artikkeleita ja mainoksia. Niin merkittävää tulolähdettä ei sovi suututtaa.


    • eipäOleKaksinenTuote

      60tkm testi ei ole kestotesti. Kovasti löytyi kaikenlaista moitittavaa, vaikka autoa ei edes vertailtu muihin. Kuinkahan huonosti tuo menestyy kun se osallistuu johonkin vertailuun kilpailijoittensa kanssa. En kyllä ymmärrä kuinka joku voi tuollaisen ostaa kun halvemmalla saa paljon parempaa ihan jokaisessa asiassa.

      • aasillekerrottakoon

        No tuskin se ketään yllättää jos sä et ymmärrä


      • TerasenAlpi

        Minä kun luin niin ei löytynyt mitään moitittavaa. Kumma juttu.


    • KehuttuAuto

      C-HR on kehuttu auto kaikkialla lehdistössä. Siksi sitä ostetaankin niin paljon. Huhtikuussakin Trafin tilastossa sojalla 12.

      • Kehumaton_auto

        Edellä on Hönön aamupaskallakäynnin tulos; melkoista ripulia.
        Toyota C-HR on saanut varsin ristiriitaisia arvioita kansainväliseltä lehdistöltä.


      • HyiHelevetti
        Kehumaton_auto kirjoitti:

        Edellä on Hönön aamupaskallakäynnin tulos; melkoista ripulia.
        Toyota C-HR on saanut varsin ristiriitaisia arvioita kansainväliseltä lehdistöltä.

        Kaikesta näkyy, että Centereissä on nyt toukokuussa todella tukalat paikat. Itsepähän olette soppanne keittäneet.


    • monta.estettä
    • Jarde

      Ei ihme, että C-HR on jatkuvasti myydyimpien autojen kärjessä.

      • UpeaC-HR

        Tänä vuonna myytyjen autojen listalla C-HR on sijalla 13. Toukokuussakin 251 myytyä C-HR:ää. Upea menestys.


      • fdfdfafdfdaa
        UpeaC-HR kirjoitti:

        Tänä vuonna myytyjen autojen listalla C-HR on sijalla 13. Toukokuussakin 251 myytyä C-HR:ää. Upea menestys.

        Tulee vielä nousemaan yhä ylemmäs.


      • karu_todellisuus
        fdfdfafdfdaa kirjoitti:

        Tulee vielä nousemaan yhä ylemmäs.

        Ei tule! Putoaa entisestään. C-HR on ollut usealle pettymys ja vaihto muihin malleihin tai merkkeihin on monella jo tapahtunut. Käytettyjä on jo runsaasti tarjolla. Ei uskoisi noin tuoreesta automallista!


      • Pentti_hei
        karu_todellisuus kirjoitti:

        Ei tule! Putoaa entisestään. C-HR on ollut usealle pettymys ja vaihto muihin malleihin tai merkkeihin on monella jo tapahtunut. Käytettyjä on jo runsaasti tarjolla. Ei uskoisi noin tuoreesta automallista!

        Et tunnu edes tajuavan kuinka peruskoululaiselta vaikutat inttämisesi kanssa.


      • helppo_ennustaa
        fdfdfafdfdaa kirjoitti:

        Tulee vielä nousemaan yhä ylemmäs.

        C-HR on kummajainen cross overien joukossa. Kummajaisille käy kuten muille kaltaisilleen on käynyt, alkuinnostuksen jälkeen myynti tyssää vuorenvarmasti kuten käynyt Urban Cruiserille ja Yaris Versolle.


      • karu_todellisuus
        Pentti_hei kirjoitti:

        Et tunnu edes tajuavan kuinka peruskoululaiselta vaikutat inttämisesi kanssa.

        Mieluummin peruskoululaiselle kuin vainoharhaiselle kuten sinä pentti-jahteinesi. Peruskoululaisuus ei ole sairaus, mutta vainoharhaisuus on ja vakava sellainen!


      • karu_todellisuus kirjoitti:

        Mieluummin peruskoululaiselle kuin vainoharhaiselle kuten sinä pentti-jahteinesi. Peruskoululaisuus ei ole sairaus, mutta vainoharhaisuus on ja vakava sellainen!

        Hihii, kymmenessä minuutissa ehdin yleensä vastaamaan, olenhan täällä online 18-20h/vrk. Pakko koska täytyy yrittää poistattaa aina kaikki nolosta kärähtämisestäni kertovat viestit vaikka kaikkihan senkin jo tietävät.


    • Upeaa

      C-HR on ollut puolitoista vuotta Suomen myyntitilastossa sijalla 13. Se on upea sijoitus.

    • OikeaaTietoa

      Pelkkää kehua upeasta autosta.

    • Anonyymi

      Ei ole pelkkää kehua ja upeasta autosta ei voi olla kyse kun on vain auton kaltainen tuote. Vrt. b-luokan ja a-luokan makkarat!

    • Anonyymi

      Ei ihme, että Toyota C-HR on Suomen ostetuimpia autoja.

      • Anonyymi

        Tuo ahdas ja susiruma kikotin löytyy sijoilta ynnämuut. Ei mikään ihme kun autoon ei mahdu normaaliperhe lapsineen. Sinkuille ja sateenkaari-pareille. Ei perhekäyttöön.


    • Anonyymi

      Olen Toyotisti varmasti ikäni, koska muihin merkkeihin ei yksinkertaisesti ole varaa hairahtua, mutta aion kyllä ostaa tuon tyylikkään, mutta "liian kalliin" C-HR:n vasta sitten kun alustan metakka on saatu kuriin ja suorituskyky tarpeeksi turvalliselle tasolle esim. ohituksiin.

    • Anonyymi

      C-HR:n myynti on kohonnut rajusti Suomessa ja ympäri Euroopan viime aikoina. Kilpailijoita tilanne vapisuttaa kovasti. Alkuvuonna se on ollut monesti sijalla seitsemän eli seitsemänneksi myyduin automalli.

      Siksi tälläkin palstalla esiintyy C-HR pilkkaavia kirjoituksia..

    • Anonyymi

      Nettiautossa on paljon myynnissä 1,2 T mallia ja myymättä jääkin niillä pyyntihinnoilla.

      • Anonyymi

        Kannattaa muistaa : Hyvää ei saa halvalla.


    • Anonyymi

      Tekniikan Maailman asiantuntijat kehuvat C-HR:ää.

      • Anonyymi

        Siinä edellä on upea teksti. Hienoa!


    • Anonyymi

      Tuleeko nuo hihii-tekstit CP-vammaisten hoitolasta.

      • Anonyymi

        Sieltä ne tulee.


    • Anonyymi

      Näyttää kehuvan todella kovasti.

      • Anonyymi

        Kovat ovat näköjään kehut. Ei ihme, että C-HR on eniten myytyjen mallitilastossa peräti sijalla seitsemän.


    • Anonyymi

      En oikeastaan yllättynyt TM kehuista. Toyota on aina tehnyt hyviä ja luotettavia autoja.

    • Anonyymi

      Luotettavin, kestävin, laadukkain, viattomin................

    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En voi jutella kanssasi

      tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      52
      7040
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      704
      3138
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      102
      1332
    4. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

      Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1320
    5. Koska olet rakastellut

      Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1305
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

      Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1187
    7. Miten saisin

      Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1180
    8. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

      Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      218
      1149
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

      Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1145
    10. Kumpi tästä

      Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      78
      1069
    Aihe