itse katetrointi

hmkn

Kertokaa miten vaikeaa se on, koskeeko jne? Onko vaikuttanut alapään asioihin eli miten seksi yms eli ts meneekö alapää kipeäksi ko toimenpiteestä?
Miten suoritatte sen jos ei ole mahdollisuutta hyvään hygieniaan (matkoilla, harrastuksissa jne)..?
Miten käytännössä homma toimii vessassa niin ettei kastele itseään?
Kiitos jos jaatte kokemuksianne. Minulla tuo saattaa olla edessä ja hirvittää miten normielämä sitten toimii. Työelämässä, harrastuksissa, kylässä jne..
Entä tunteeko sen että rakko on täynnä ja pitää katetroida, kun siis on virtsaumpi tms vaikeus tyhjentää rakko normaalisti?
Naiset erityisesti kertokaa miten hankalaa on oppia katetrointi.

8

1340

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Akseli

Olen katedroinut 4-5 kertaa /vrk jo melkein vuoden ajan. Mitään ongelmia ei ole ollut. Olen mies 72v.

• hmkn

kiitos vastauksestasi! Et koe kivuliaana? Tuntuuko kun rakko on niin täysi että pitää katetroida vai käytkö vain tietyin välein?
      Itselläni on hyvin epäsäännöllistä milloin rakko täyttyy, joskus jo tunnissa joskus menee 4-6h. Syömiset ja juomisetkaan ei aina selitä eroja.
      Lisää kokemuksia kaivataan.

• Akseli

Kuten kirjoitin, ei ongelmia, kuten kipuja. Katetrointiväli on vaihteleva, 3-8 h

• Anonyymi

Miten käsittelette käytetyn katetrin siististi?

• Anonyymi

Minulla hankaluuksia mu

• Anonyymi

Investointi vahvaan naruun luulisi olevan varaa jokaisella. Vetosolmuohjeen saa netistäkin.

• Anonyymi

Itsekadedrointi. Menee aika sairaaksi jo!

• Anonyymi

Minulla on munuaisesta lähtevä katetri ja kyllä se virtsan haju tulee nenään. Vaikka sidos vaihdetaan viikon välein ja olen itse vaihtanut pussiakin muutaman päivän välein niin ei auta. Toivottavasti saan koko katetrin pian pois. Eikä auta vaikka kuinka hyvin hoidat itseäsi eli pesut ym niin haisee silti kusi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      30
      4569
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      468
      1374
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1070
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      358
      991
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      903
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      891
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      830
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      794
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      45
      720
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      57
      707
    Aihe