Yritän nyt saada jotain järkeä tähän.. minulla itselläni (olen 14) oli noin 12 vuotiaasta asti syömisen kanssa ongelmia. Vihasin ja rakastin ruokaa, yritin laihtua vaikka olin normaalipainon ja alipainon rajalla yms.. pahinta oli se että ihannoin anoreksiaa, ja voisin sanoa että tiesin sen "hyvistä" ja huonoista puolista paljon, ja anorektikkojen käyttäytymisestä paljon.
No sitten ny on jonkin aikaa jatkunut mun isosiskolla tommoinen huomionhakuinen ärsyttävä käytös,joka minua kuitenkin huolestuttaa. Hän sanoo itseään lihavaksi, ja kertoo minulle esimerkiksi että miten jos juo vettä ennen ateriaa laihtuu koska se vesi täyttää eikä sitten jaksa syödä niin paljoa(ihan kun en itse olisi sitä lukenut jo vuosi sitten kun olin tavallaan pakkomielteinen kaikesta sellaisesta) ja että miten ihminen on hirveä läski jos syö enemmän kuin 2 kertaa päivässä. Hän on laihtunut jonkin verran, mutta ei näytä alipainoiselta. Mitä minä teen? Äiti ei huomaa tuossa mitään outoa mutta kun itse olen samaa käynyt läpi,vaikken kyllä laihtumisessa onnistunutkaan.. mutta pitääkö puuttua? Miten? Jos puutun niin teidän että hän suhtautuu siihen vaan naureskellen, mutta sisäisesti ajattelee kuinka kivaa kun joku huomasi tuon käytöksen. Voisin melkein väittää että hänestä olisi mukavaa joutua osastolle tai sairaalaan tai saada joku diagnoosi, koska itsekin olin vähän tuota mieltä... Tiedän että teille joilla on vakavia ongelmia tuo kuulostaa tyhmimmältä asialta koko maassa mutta olinkin tyhmä ja olen edelleen. Tuo käytös myös triggeröi minua, koska itse olen lihonut ja olen aina ollut se perheen pienin ja laihin
Siskon syömisongelmat
Helpmee
0
70
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1794757Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä402536- 1562192
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161719- 811348
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241281Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321193Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1451180Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103945Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.117887