Olen jonkun ajan kuluttua menossa osastolle anoreksia diagnoosina, joten mitä niinkuin suosittelette ottamaan mukaan ja mitä ei.
Mietin vain tuossa, että ovatko esim. puuvärikynät ja teroitin sallittuja vai ei?
Ja entäs omat reseptillä annettavat mielialalääkkeet, entä vitamiinit?
Kiitos jos viitsit vastata.
Mitä mukaan osastolle? Mitä ei?
3
293
Vastaukset
- 434567876
Puuhaa ajankuluksi kannattaa ottaa. Jos osastolla on itsetuhoisia niin itsen vahingoittamiseen soveltuvia juttuja esim. saksia voi joutua säilyttämään hoitajien takana. Lääkkeet tulevat yleensä osastolta, joten jos niitä on mukana niin säilytetään osastolla ja kotiutuessa saa mukaan.
- lääkettävaivaan
Ota mukaan rahaa, niin voit ostaa kanttiinista suklaata.
- raapustelija
Riippuu paljon osastosta, mitkä käytänteitä ja sääntöjä siellä noudatetaan.
Lääkkeet saa osastolta, yleensä myös vitamiinit (Itse olen vegaani, ja ravitsemusterapeutin "reseptillä" sain sekä D2- että B12-vitamiinit. Muut otin kotoa mukaan, mutta niitä ei saanut säilyttää omassa huoneessa.).
Saksia, ompeluneuloja ja muita teräviä esineitä sai osastolta lukollisesta askartelukaapista. Yleensä niitä sai käyttää vain valvotusti, ja hoitajalle piti ilmoittaa, jos niitä haki sekä kun ne palautti.
Osastolle kannattaa ottaa tietenkin puhelin (otetaan monissa paikoissa ainakin yöksi pois), laturi ja kuulokkeet. Omat hygieniatuotteet kannattaa myös pakata mukaan, sillä vaikka osastolta yleensä saa saippuat yms. ne eivät yleensä ole mitään järin laadukkaita, vaan perus laitostuotteita.
Kaikki ajanviete on aina plussaa, niin saa välillä ajatuksia muualle ja on jotain mielekästäkin tekemistä. Itsellä oma päiväkirja ja piirustuslehtiö olivat se pelastava henkireikä, joka piti minut järjissäni osastolla. Tai no harvapa sinne täysjärkisenä joutuu, mutta you get the point :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1925871Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä472691- 1562252
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161769Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne331708- 821404
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1621367Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241311Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321253Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.109997