Ostin museoajoneuvon huutokaupalla. Mainostettiin museoajoneuvoksi.
Nyt olen tutkinut itse ma-papereita ja ajoneuvoa, moottorinumero on eri kuin ma-papereissa, eli moottori vaihdettu joskus, eikä tarkastutettu uudelleen.
Perus rekisteriotteessa ei moottorin numero näy, vain pelkkä runkonumero joka on aivan oikein, mutta saattaa olla että ajoneuvo ei olekaan siis tällä hetkellä ma-kelpoinen!
Meneekö omaan piikkiin, kun olen ollut huolimaton tuon suhteen, vai onko myyjällä jokin vastuu tästä, jos museoajoneuvona myyty pyörä on ei olekaan museokelpoinen? Myyjänä ja edellisenä omistajanahan on toki yritys.
Myyjän omat(?) myyntiehdot alla. Linjaako silti jokin kuluttajansuoja moisen ylitse, jos ajoneuvo ei olekaan museorekisterikelpoinen kuten ilmoitusessa ilmoitettu?
"Myyjä sitoutuu myymään kohteen korkeimman tarjouksen tekijälle.
Kohde myydään siinä kunnossa ja niillä varusteilla kuin se ilmoituksessa ja kaupantekohetkellä on. Ostajalla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta.
Kohteelle ei myönnetä takuuta. Kohteella ei ole vaihto- tai palautusoikeutta. Ilmoituksen kuvaukset ovat ainoastaan myyjän arvioita myytävästä kohteesta. Huutokauppaan osallistuvan on itse tutustuttava kohteeseen ennen sitovan tarjouksen tekemistä. Tarjouksen jättämällä huutaja hyväksyy kohteen kunnon sellaisenaan.
Huutokauppaan voi osallistua myös henkilökohtaisesti paikan päällä jättämällä myyjälle kirjallinen sitova tarjous. Kaikki tarjoukset rekisteröidään julkisiksi kohteen ilmoitukseen."
Myyjän vastuu huutokaupat.com?
jippikai
2
188
Vastaukset
- Jutustelija1
Niin siis huutokaupan ero tavalliseen on juuri se että siinä ostetaan sika säkissä, sama diili poliisi asemalla kun ostat löytöfillareita niin ne on mitä on.
- mpman
Ostit sitten jonku niistä porin pyöristä.. aikani myös kattelin, ja pistin sivun kii..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336594- 356043
- 293334
- 452790
- 342614
- 152308
- 372158
- 162006
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons401849En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191767