Apua ummikolle!!

Apuatarvitseva

Moikka, olen vuokralla asuva henkilö rivitalossa jossa on 6 huoneistoa, yhden huoneiston eteen on montavuotta sitten tehty autotalli joka on laiton,(ja harmittaa siinä määrin kun mukava rouva joka sen autotallin edessä asuu niin ei ole koko asuinaikana nähnyt etupihalta tielle tai muualle)
Kuinka viedä tätä asiaa eteenpäin, sillai että se myös katoaisi,(lisää taustaa) (tässä talossa on 3 omistus asuntoa ja 3 vuokra asuntoa, ja kyseisen autotallin on ottanut käyttöönsä sellainen ns rikkaampi keskiluokkainen pariskunnan mies, jonka vaimo on taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja
joka istuu päivät pitkät hieman yli 80 vuotiaan taloyhtiön isännöitsiän kanssa, joten ei ole ihme että se ei sen takia katoa tosta, ja kyseisellä isännällä on paljon vaikutusvaltaisia tuttuja kaupungilla....)
Mitä tässä voisi tehdä?
ja olisi toinenki ongelma, tässä on monella epäilykset herännyt että kyseinen isännöitsiä ei ole enää kovin kykenevä hoitamaan hommmiaan, kun neljään huoneistoon tehtiin vessaremontti, laitettiin vesieritykset ja uudet laatotukset, niin ne tulivat itse kustantaa, taloyhtiöltä ei herunut rahaa niihin.. niin nyt tänä keväänä sama homma ollaan tehty näihin kahteen isompaan asuntoon ja jossa toisessa tietysti asustaa tämä '' päällikkö '' kaksikko, niin nämä asunnot oltaisiin sit nyt maksamassa taloyhtiön rahoista... eihän se ole laillista? vai onko?
On alkanut epäilyt siltä osin heräämään että tässä kun ollaan parin naapurin rouvan kanssa juteltu
että tämä päällikkö kaksikko hoitaisi muitakin juttuja isännöitsiän kautta itselleen taloyhtiön kautta/rahoilla... mitä tehdä että saisi jonku tutkimaan näitä asioita?
Auttakaa minua.

Terveisin Jari

2

140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NickNailer

Jos rikosta epäilet, niin soita poliisille. Muilta osin ensin yhtiökokouksessa asia esille ja sitten nostat kanteen käräjäoikeudessa.

Yleensä pienessä taloyhtiössä ei kannata rettelöidä ja viranomaisia häiritä. Sama koskee sukulaisia. Eräskin herra sai lähisukulaisellensa vankeustuomion (ehdollisen tosin), vaan enemmän hän sen seurauksista itse kärsi.

• kieroutta

Ota selville milloin on taloyhtiön kokous,sinulla on vuokralaisena oikeus mennä sinne,ja sopia vaikka toisen vuokralaisen kanssa,että kunhan kerran vuodessa valitaan hallituksen jäsenet,sinut voidaan valita hallitukseen,ei se edellytä omistusta,eikä edes asumista kyseisessä taloyhtiössä,että saa osallistua päätöksen tekoon.Tuon laittoman autotallin näköesteenä voi ottaa esille ja vaatia tai esittää sen purkamista jos on omin päin tehty!Kyllä näitä on nähty näitä ahneita isännöitsijöitä.Meillä vaihtui isännöitsijä juurikin tämän takia että käytti taloyhtiön rahoja oman asunnon remonttiin.näin ei saisi missään nimessä tehdä,hän on jäävi teettämään omaan asuntoonsa mitään remonttia!Kylpyhuoneremonteista sen verran,että vesieritys,ja pinnan alla oleva kuuluu aina taloyhtiölle.Kaakelit yleensä puolitetaan,eli taloyhtiö maksaa puolet,ja jos löytyy vesivahinkoa,silloin kuuluu taloyhtiön palauttaa aikasemmalle tasolle,eli jos on ollut kaakeli,niin kaakeli laitetaan taloyhtiön piikkiin.Meillä aikaisempi isännöitsijä keksi että oli muka kosteusvaurio,vaikkei ollutkaan!Ja remppeutti todella hieon kylpyhuoneen ja saunan taloyhtiön piikkiin,siinä samalla kun toisessa asunnossa oli todellinen kosteusvaurio kylpyhuoneessa,laskut sekoittuivat kivasti sen toisen piikkiin. että näin.Röyhkeydellä ei ole mitään rajaa kun saavuttaa tietyn aseman!Kiinnitin huomiota epäselviin laskuihin,ja isännöitsijä irtisanoutui tehtävästään.Nykyään kulkee nurkkapieliä pitkin kun hävettää ja asia kuulemma painaa,ja tulee kännissä äliseen mulle kun nähdään huvitilaisuuksissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6314
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5783
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3254
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2650
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2574
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2238
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1906
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1779
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1737
    Aihe