Viesti numerosta 17162

KaikkeeShittiä

Olen lukenut juttuja palveluviestinumero 17162, mutta niissä on lähetetty ihan tekstiviesti...minulle kävi näin:
16.6.2018 olin selaamassa nettiä kännykällä ja yhtäkkiä näyttöön tuli laatikko, jossa luki kutakuinkin näin:
"Liian monta Google"jotain" on päällä" ja haluaa varmistaa, etten ole robotti. Yritin sulkea selainta monta kertaa, mutta laatikko vaan pompsahti eli en päässyt siitä eroon...luulin sen sitten olevan tärkeäkin ja lähetin laatikkoon viestin "txt20-TEST".
Illemmalla sain numerosta 17162 viestin, jossa luki: "Kiitos. Vahvista koodi on "****4564678***106569". Cryptagen. Price20 Maksutuki: ( 905557253366) johon en sitten noteerannut, kun ajattelin vastaamisen maksavan sen 20€.
Noh maksullinen se oli ilman vastaamistakin..operaattorilta tuli lasku, jossa oli Palveluviestimaksu 20€!!!!
Yritin sitten lähettää numeroon viestin "STOP", mutta tuli ilmoitus, että vastaaminen saattaa olla maksullista??? Joten viestin lähettäminen jäi, koska siinä ei ilmoitettu summaa.
Mapel.fi kertoi numeron kuuluvan Unwire.fi:lle, johon laitoin sähköpostia...odottelen mielenkiinnolla vastausta, jos sellaisen mahdollisesti saisin.
Soitin siitä sitten vielä operaattorille, mutta heillä ei ollut ohjeistusta, kun eivät ole kuulleet tälläisestä. Neuvona vain, että vaihtaisi numeron.
Onkos kenellekkään muulle näin sattunut ja saitteko tilauksen lopetettua lähettämällä STOP-viestin ilman maksuja? Vinkkejä ottaisin vastaan....

7

1296

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mister62

Selvisikö asia? Ittelleni tuli jokin tekstiviesti just tuolta 17162-numerosta , jota en edes kokonaan lukenut vaan vain deletoin sen. En siis vastannut mitään, enkä tilannut mitään. Seuraavassa puhelinlaskussa näkyi 20 euron palveluviestimaksu! Reklamoituani kyseiseen Unwire-firman asiakaspalveluun että en ole mitään tilannut, enkä aio maksaa, sieltä tuli jokin epämääräinen englanninkielinen vastaus jonka lopussa kyseltiin pankkiyhteystietoja. Telia pesee kätensä asiasta kokonaan, ovat vain kuulemma postin osassa koko asiassa eikä heille kuulemma kuulu todistaa palveluntarjoajan todenperäisyyttä. Telia uhkaa kyllä pakkoperinnällä jos noille huijareille ei maksa! Pitänee ottaa yhteyttä kuluttajansuoja-asiamieheen, eihän nyt perkele tuosta vaan voi ihmisille laskuja lähetellä! Ei ainakaan pitäisi!

• Taloustirehtööri

Tietenkään Telia ei tee asialle mitään koska se saa ainakin yhtä suuren osan maksusta kuin huijari. Jostain kummallisesta syystä teleoperaattorit saavat Suomessa harjoittaa rikollista toimintaa vuodesta toiseen.

• A.Kauppinen
    • Tyhmyydestäsakotetaan

Jos on niin typerä, että vastaa näihin huijausviesteihin, niin saakin maksaa sen 20e oppirahoina. Ei hemmetti kuinka tyhmiä jotkut ovat.

• Mister62

"Tyhmyydestä sakotetaan". Niin, siis minun tapauksessani kävi niin, että en sata varmasti vastannut viestiin mitään. Siitä huolimatta rapsahti 20€ palveluviestimaksu. Asia on tällä hetkellä kuluttajasuoja-asiamiehellä käsittelyssä.

• Anonyymi

Itselläni tabletti latauksessa, ja kun otin käteeni niin oli itsekseen avannut viestinlähetysikkunan tähän numeroon viestillä txt20-test. Onneksi tässä ei ole sim korttia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7264
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6775
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      31
      3714
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3190
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2824
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2622
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2208
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2156
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2007
    10. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      1980
    Aihe