Massikan vaihteet

kepittelijä

Niin ostettiin tuossa joku aika sitten appiukon kanssa lumikoneeksi ja puun ajoon -84 mallinen mf 690 mp. Sanokaapa nyt ammattimiehet, miten tätä multipoweria oikeaoppisesti käytetään. Minä olen ajanut puita sillä 15 km:n päästä ja käyttänyt multipoweria pikitiellä ajaessa. Ja sitten toinen kysymys ammattimiehille: Kepitättekö Sivuteille käännyttäessä vai annatteko vaan mennä suurimmalla pykälällä? Auton ratista traktorin rattiin siirtyneenä tulee kovastikkin kepitettyä. Olen vain miettinyt, että onko se turhaa. Voimaahan koneessa kyllä piisaa.. Niin että jos ammattilais- massikkamiehet antaisi vähän vinkkejä vaihteiden oikeaoppisesta käytöstä tällaiselle uudehkolle traktorikuskille...

3

1505

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex. MF 188 MP

Kyllä käy anna olla mennä suurimmalla pykälällä vaikka kääntyy sivutielle...

• se on ihan sama mikä vaihde on kunhan se jakaa vaan kunnolla kulkea. Sitä multipoveria voit käyttää aina kun siltä tuntuu,että tarvitsee muuttaa nopeutta. SE kannattaa pitää mielessä ettei vaihteisto jarruta silloin kun multipover on hitaammalla esim isossa alamäessä kannattaa laittaa nopeammalle niin moottorijarrutuskin toimii

• ex massikka

vaikka puolen tunnin välein nopeammalle. Se levypakka ei saa voitelua hitaammaalla. Nopeammalla sinne tulee oljynpaine, joka puristaa levypanan kiinni. Hitammalla joka toinen levy pyörii ulkokehän ja joka toinen akselin mukana. Eli ne tarvii voitelua aika usein. Muuten levyt kuluu, kun öljykalvo poistuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5640
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2477
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      269
      1812
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1707
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1546
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      24
      1464
    7. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1291
    8. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      334
      1260
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      343
      1242
    10. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1235
    Aihe