Onko vika raitisilmasuodattimessa?

jehudiini

Edellisessä huollossa on papereiden mukaan vaihdettu raitisilmasuodatin, mutta tänään heräsi kysymys että onko se unohtunut kokonaan asentamatta. Parkkipaikka on puun alla ja auton päälle oli tippunut puusta kaikenlaista roskaa. Kun laitoin auton käyntiin ja puhaltimen päälle niin tolkuton määrä roskaa pölisi tuuletusaukoista kojetaululle ja naamalle.

10

286

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AasialainenHeiluri

Toyotassa on sitä väljää ja löysää paikkaa ja voihan ne pelistä jostain ruostereijästä.

• Oravasuodatin

Ei kai yariksessa mitään paperisuodinta ole, pieni verkko vaan.

• Suomen.halvimmat

Halvassa huollossa on se varjopuolensa.

• Tulppapois

Onhan varmaa ettei pussiin ole jäänyt sateen jälkeen vettä?

• JooEiRobotti

No jos epäilet, niin miksi et katso ITSE! mitä siellä on tai ei ole? Kyllähän normi ihminen tietää, missä on se nk. raitisilmasuodatin!

• Etsiijaetsii

Ainakin ensimmäisen polven Qasgaissa raitisilmasuodatin oli kätketty niin huolellisesti kaasupolkimen viereen, että ilman Youtuben apua se ei olisi ikinä löytynyt.
        Näin kai varmistetaan huoltopalvelujen kysyntää.

• helppotarkistaa

Minulla vm.2014 suodatin on hanskalokeron takana. Olen aina tarkastanut huollon jälkeen, kerran ei ollut kunnolla paikallaan, viimeksi hanskalokeron palautusiskari oli jäänyt kiinnittämättä.

• sdfsdfsdf

Jos se suodatin ollut ihan roskan peitossa, iso osa siitä roskasta voi tippua ilmakanavaan kun poistaa vanhan suodattimen. Silloin toki roskaa tulisi varmaan heti vaihdon jälkeen.

Voi olla ettei kunnolla paikoillaan tai väärän kokoinen. Toyotissa yleensä helppo vaihtaa hansikaslokeron takaa joten tarkista onko paikallaan.

Oman kokemuksen mukaan se vaihtoväli kannattaa puolittaa, jos väli esim 2v niin jo 1v jälkeen on pahasti roskan peitossa. Suodatin maksaa 10-20e ja omassa sen vaihtaa vaikka Motonetin parkkipaikalla minuutissa ilman työkaluja.

• jehud

Täytyypä tehdä pikavisiitti motonettiin ja ottaa hanskalokero irti se on siellä helposti vaihdettavissa. Kiitos vinkeistä

• parempipuhdistus

Siinä raitisilmansuodattimen vaihdon yhteydessä kannattaisi pölynimurilla muovista rakosuulaketta tai muovista käyttäen imuroida liat pois sieltä raitisilmansuodattimen kotelosta. Aika monessa autossa nimittäin sinne raitisilmansuodattimen koteloon jää jonkin verran likaa vaikka vaihtaisitkin raitisilmansuodattimen, jos et käytä lainkaan pölynimuria. Ainakin edellisessä 2001 Volvo v40 2.0t:ssä oli tällainen ongelma.

Pölynimuria on hyvä käyttää myös auton moottorin ilmansuodattimen vaihdon yhteydessä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6924
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6354
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3494
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2960
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2694
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2368
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2188
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2066
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1927
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1797
    Aihe