Onko täällä ihmisiä, joilla pectus carinatum? Pectus excavatumhan on yleisempi rintalastan epämuodostuma, josta löytyy paljon enemmän tietoa ja "kohtalotovereita". Itsellä siis tuo ulospäinsuuntautuva, pyöreämpi rintalasta.
Haluaisin keskustelua siitä, miten ko. ongelmaa voi hoitaa ja mitä te olette asialle tehneet? Haittahan on enimmäkseen kosmeettinen. Auttaako osteopatia?
Pectus carinatum?
4
2614
Vastaukset
- emememe
Lisää D-vitamiinia niin johan lähtee vaivat.
- Fredegar
Moro!
Oon ite 20-vuotias poika, jolla kyseinen pectus carinatum. Oon käyny salilla jo useamman vuoden, tehnyt tiettyjä liikkeitä ja kasvattanut massaa. Nyt kyseinen vaiva alkaa olemaan jo selätetty eikä näy enään niin radikalisti kuin aikaisemmin. Jos oikein kiinnittää huomiota voi ulospäin tulevan rintalastan havaita, mutta lisätreenillä senkin saa varmasti näkymättömiin.
Joten... Kovaa treeniä vain äläkä mieti niin paljoa sitä. Ajattele se positiivisena asiana, sulla näkyy toinen puoli paremmin kun poseeraat sivusta rintalihaksia ;) Kannattaa kiinnittää myös huomiota vatsalihaksiin, erityisesti syviin. Se tuo etupuolelle enemmän tasaisuutta ja nuo ylimmät vatsalihakset saa luustoa peittymään (ainakin itsellä). Nelijakoisella treeniihjelmalla massa kasvamaan niin kyllä pectus lähtee 🐼 - Anonyymi
Mulla on pectus carinatum ja oon tehny noin 50 Leukaa ja 50 punnerrusta ja 150 vatsalihasta noin 2kk eikä oo mitää eroo sama pectus vaa siellä on ja sen takia en oo viittinyt mennä ees uimaa jos muut on siel ettei ne tuijjota mun rintaa
- Anonyymi
Taitaa olla tavallista riisitautia joka johtuu kalkin puutteesta. Ei siinä enää yli 20 iässä auta mitkään lääkkeet tai bodauskaan. Leikkaus taitaa olla ainoa keino muta sitä kai harvempi lääkäri suostuu tekemään Suomessa ainakaan. Jossain turkissa varmaankin jokapäiväinen toimenpide.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1644292Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä372494- 1552151
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161699- 811318
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241261Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https311162Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1441132Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103935Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.115860