Yksi islamin peruspilareista on rukous viisi kertaa vuorokaudessa. Se, joka hylkää rukouksen, ei ole muslimi.
Jumala ei ole riippuvainen rukouksistamme, vaan me niistä, sillä emme voi elää ilman Hänen rakkauttaan ja paikkaa Paratiisissa.
Allahin apostolilta (rauha hänelle) kysyttiin: "Mikä teko on paras?" Hän vastasi: "Rukoilla rukous varhain rukousaikana."
(Abu Dawud, kirja 2, hadith 426)
Allahin lähettiläs sanoi: "Kun muslimi tai uskovainen tekee wudun, pesten kasvonsa, kaikki paha, jota hän on katsonut silmillään, lähtee veden mukana - tai veden viimeisen pisaran mukana tai sen kaltaisella ilmauksella - ja kun hän pesee kätensä, kaikki paha, mitä hän teki käsillään, lähtee veden mukana - tai veden viimeisen pisaran mukana - kunnes hän on vapaa synnistä."
(Jami` at-Tirmidhi, kirja 1, hadith 2, sahih)
Peruspilarit: Rukous
19
246
Vastaukset
- Muslimirukoilee
harjoittakaa rukoilemista, antakaa almuja ja kumartakaa yhdessä niiden kanssa, jotka Minua kumartavat.
- Koraani 2:43 - Anonyymi
Vuoden vaihtumista ei tarvitse juhlistaa ilotulitteilla, vaan rukouksella. Otetaan tavoitteeksi rukoilla tästä lähtien huolellisemmin, keskittyen, ajoissa, ylistäen Allahia.
- Anonyymi
Rukoilemme muslimi lesbojen, homojen, biseksuaalien, transihmisten, intersukupuolisten ja aseksuaalien puolesta.
Meidän on otettava homoseksuaaliset ihmiset vakavasti.Meidän ei tule miettiä, mitä muut moskeijat meistä ajattelevat.
Älkää muslimit pelätkö vanhoillisten imaamien suhtautumisesta muslimisateenkaari ihmisiin, sillä Allahin armo ja siunaus kuuluvat jokaiselle taipumuksiin tuijottamatta. Muistakaa että yhden imaamin sanat eivät paina yhtä paljon kuin Allahin tahto. - Anonyymi
Ymmärretään kanssa, että perjantai-rukous on tärkeä myös Suomessa. Täällä ei ole moskeija joka nurkassa, mutta täytyy silti tehdä parhaansa että tulee joka perjantai kuuntelemaan khutba ja rukoilemaan jumua rukous.
- Anonyymi
Ei oo muslimeita neitseet ootamas vaikkas miten pyllistelisivät
- tämä kaikki on sitä joutavinta touhua, illuusioittensa ylläpitämisiä - Anonyymi
Suomessa oli ennen tiedottamis vapaus viranomaisella
- nyt sekin on lukituna näitten takia ja tehty välillä vallan mahdottomaksi
- nämä levitäytyvät kaikin konstein - Anonyymi
Vais meinaa muslimi tuonpuoleisenkin vallata tyyleilensä
- siinä kyllä haksahatteh, vaikas kuinkas kumartelette kiveänne- Anonyymi
Se on toi pitkä laamapaita, millä pyrkivät kaikkikki mailman aateet pistään omakaltaisekseen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on toi pitkä laamapaita, millä pyrkivät kaikkikki mailman aateet pistään omakaltaisekseen
Ei SUOMALAISELLE mitenkään kuulu noitten veisuut eikä kuuntelu
- näähän pyrkivät kaikki maat näin pistään laamapaitasen arvosteltavaksi
KUNIALLINEN VÄÄRÄUSKOINEN JA RASISTI
- on noi härskilästä kaikki
- Anonyymi
rukous on yhteys Jumalaan
- Anonyymi
Päivän sana
Kirkkokalenteri
Keskiviikko 27.11.2024
Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta ollut enää.
Ilm. 21:1
Tässä olen ON OLLA HAKEUTUNEENA AVATTUNA TAIVAAN SUOJAAN
- ELÄMÄN YLLÄPIDON - Anonyymi
Päivän Sana
29.11.24
Me olemme kaikin tavoin ahtaalla mutta emme umpikujassa, neuvottomia mutta emme toivottomia, vainottuja mutta emme hylättyjä, maahan lyötyjä mutta emme tuhottuja. 2. Kor. 4:8–9
Kristityn kipeimpiä asioita on kohdata perusturvallisuutta ravisuttavia ahdinkoja. Väkisinkin sydän alkaa murehtia ja kysellä miksi. Miksi, Jumala, Isäni, sallit, vaikka näet? Miksi kohtaan nämä kipeät asiat, vaikka tiedät voimieni vähäisyyden ja uskoni heikkouden? Minusta ei ole kantamaan kärsimystä esikuvaksi muille.
Kulku ja päätäväisyys sillä etenemme , vaikkas kuinka häiriköitä piisaa ympärillämme. - Anonyymi
Rukous tuo lähelle Allahia
- Anonyymi
On täyttä tyhjää hokemaa.
- Anonyymi
Kiitos näistä kolmeen ketjuun tehdystä kommentista. Olen alkanut ennen Koraaniin tarttumista sanoa In sha Allah kuvitellen sen tarkoittavan Allahin nimeen, mutta nyt Jumala johdatti minulle tuon BISMILLAH sanan tarkoittavan sitä.
Myös tarvitsen rohkaisua rukoukseen säännölliseen. Olen laiminlyönyt sitä. Toki Eräs helluntailainen ystävä on luvannut antaa minulle ensi viikolla rukousoppaan. Hänkin on sitä mieltä että tulee rukoilla paljon ja säännöllisesti.
Kiitos Jumalallemme! Hän tahtoo minun juuri nyt aloittavan rukoilla enemmän.
- Anonyymi
ELÄMÄ ON HENKILÖKOHTAISTA MUUTOSTA VALOA KOHDEN
”Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois, että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltä määrätty, Kristuksen Jeesuksen” (Apt.3:19,20).
”Älkää kuunnelko hetkeäkään julistajia, jotka kieltävät kääntymisen välttämättömyyden.
Pyytäkää, jos itse ette vielä koskaan ole todella kääntyneet ja saaneet Herraa Kristusta henkilökohtaiseksi Vapahtajaksenne, että Jumala antaisi teille pian tämän äärettömän armon.
Muistakaa, että kaikki muu on roskaa Herramme ja Vapahtajamme tuntemisen rinnalla. Jollette tajua sitä nyt, tulette sen kerran tajuamaan, kun ajallinen matkanne päättyy”- Anonyymi
SE ON TEOT RATKAISEVAT - EIKÄ RUKOILUT HÖPÖTYKSET NÄIN SE MERNEE JA TOTUUS ON TÄMÄ VAPAHTAJAN IHMEELLISYYS SIIHEN PÄÄLLE.
- Anonyymi
IHMISEN ON TOIMITAVA TEHTÄVÄ KAIKKI ELÄMÄN PARHAAKSI TÖIN
ja tämän päälle hiljenyttävä HERRAN IHMEELLISYYTEEN
JA SANOTTAVA HERRALLE TÄSSÄ OLEN
Kaikki muu voivotus on aivan turhaa räpiköintiä totuuden edessä.
- Anonyymi
TYHJÄT TYNNYRIT KOLISEVAT, voikos tyhjempätä tohinaa enään olla mikä pitää näitä liikkeessä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253584- 2553532
No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi282024Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701706Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko151419Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3881247Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501169Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens751025Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007