toteutunut sähkön kokonaishinta rassaa

arvot_kohdilleen

Sähkön kulutuksen ollessa vähäistä on hintakin kulutukselle melko kova:
-Kesällä kului 2kk aikana n. 250kWh energiaa ja tämä kustansi sitten 21,7 senttiä/kWh,
josta summasta n. 1/3 sähköä ja 2/3 siirtomaksuja
Öljylämmittäjänä tämä kuva ei muutu talvellakaan(kuluu tuplasti enemmän energiaa), vaan talvihinnan nousun johdosta jopa pahenee: Viime vuosien maksimin ollessa yli 22 senttiä/kWh.
Halvimmillaankin hinta on ollut viimeisen kahden vuoden aikana 16.6 senttiä/kWh.

4

230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sähköprovo

Aloittaja tehtailemassa aloituksessa ei ole kaikki arvot kohdillaan koska ei ole vaivautunut laittamaan paljonko verojen osuus on niin sähköenergiasta kuin myös sen siirrosta

• perusmaksukin_vaikuttaa

Minkäs verran teillä on perusmaksujen osuus laskuista? Tässä se on yhteensä n. 42 euroa eli aika kova.

• aemanloppo

Meillä 25 amp sulakkeet, ja kk maksu 26 euroa/kk, eli tämä menee vaikka kulutus 0kwh.

• juho9000

Sähkön siirrosta on noin puolet veroa. Itse hinta on määrä, jonka sähkönsiirto maksaa alueellasi.

Kannattaa kilpailuttaa sähkö ja tarkastaa onko siirtotuote oikea. Siirtoon ei ole mahdollista antaa alennuksia, koska se on valtion säätelyn alainen. Kannattaa kuitenkin tarkastaa onko se siirtotuote edullisin mitä on saatavilla. Yleensä verkkoyhtiö tarjoaa yleis- ja kausisiirtoa, joista jälkimmäinen on edullisempi suurella kulutuksella ja ensimmäinen pienellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6434
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      35
      5933
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3304
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2710
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2594
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2268
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2158
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1976
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1809
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1747
    Aihe