Kanadaan muutosta pari kysymystä

CuriousFin

Ihan mielenkiinnosta kyselisin asiasta enemmän tietäviltä pari juttua.
Eli siis joskus parin, kolmen vuoden sisään olisi tarkoitus Suomesta lähteä Kanadan suuntaan. Suurin osa asioista mitä pitäisi hoitaa yms on jo selvillä ja osan lopuista löydänkin itse, mutta pari asiaa joita en tiedä:

Paljonko Kanadaan muutto maksaa suunnilleen? En ole ottamassa Suomesta paljoa tavaroita mukaan ja osa tulee lähetettyä myöhemmin perässä, eli enemmänkin mielessä maahanmuuttolakimiehen palkkaus (jos tarvis, on mainittu että saattaa olla tarvittavaa) ja keskimääräinen summa lentojen ja kaiken (ei muutto tavarat) mitä tarvii asiaan liittyen hoitaa, olisi se mikä kiinnostaa.
Tietysti aina enempi on parempi, mut helpottaa suuresti asioiden järjestelyjen kannalta jos tietää edes jonkunlaisen summan mikä pitäsi/kannattaisi olla kasassa.

Ja toinen.. töihin liittyen. Tällä hetkellä työskennellyt vuoden Suomesta käsin yhdelle Kanadalaiselle firmalle. Työ toimii netin kautta, mutta en ole firman työntekijä, vaan olen 'Independent Contractor' sopimuksella (lähes sama kuin freelancer).
Tiedän varmasti että tuo soppari tulee jatkumaan vaikka vuosia jos itse niin haluan, vaikka onkin laitettu "väliaikaisesti voimassa", koska firman omistaa hyvä ystäväni. Suora palkkaus ei onnistuisi tällä hetkellä, koska Kanadasta löytyisi työntekijöitä jotka menisivät minun edelle, mutta jos muutto onnistuu ja lopulta saa vakituisesti maahan jäädä, on tuo työpaikka tietysti järjestettävissä helpommin tuon firman kanssa.
Eli ihan mielenkiinnosta tuohon työskentelyyn Kanadassa ja koko muuttoon liittyen, auttaako tuo asiaan yhtään jos minulla on jo nyt tuo työ, tuolla sopparilla, siinä vaiheessa kun työskentely- ja oleskelulupia lähtee hakemaan?

2

758

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiffer

Työhön perustuvaa muuttamista varten sinulla pitää olla ennakkoon sellainen työpaikka sovittuna johon ei paikalisia löydy. Toinen vaihtoehto on sitten avioliitto Kanadassa asuvan kanssa.

• CuriousFin

Meinasin siis tuolla työllä sitä, että auttaisiko tuo työ siinä mielessä jotta näkevät että on tuloja tarpeeksi, eikä olisi siis tulossa maahan ns. sossupummiksi?
        Tuon tiesinkin joo että jos on pelkästään työhön perustuva muutto, niin silloin pitää se ennakkoon olla valmiina siellä yms, siksi mainitsinkin että tuo nykyinen työn saaminen vakkariksi ei onnistu tällä hetkellä, juurikin tuon paikallisten ensisijaisuuden takia.
        Ja avioliitto ei kiinnosta ennen sinne menoa, en ole tuota muuttoa niillä perustein tekemässä että sinne pakko päästä minkä tahansa keinon avulla. Oli ihan asian takia noi kysymykset, ei minkään porsaanreijän etsimisen takia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      281
      7175
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      68
      4957
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      141
      3339
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      162
      2449
    5. Kylillä nainen puhutaan

Että olet heilutellut peittoa yhden, toisen ja kolmannen kanssa. Pitääkö paikkansa?
      Ikävä
      88
      2214
    6. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      18
      1910
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      178
      1696
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      31
      1558
    9. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1534
    10. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      39
      1435
    Aihe