Epävarma kemiasta

Fyysikko

Olisin menossa ensi syksynä (opiskelupaikka löytyy jo, intti välissä) opiskelemaan ympäristö- ja energiatekniikkaa tty:lle ja minua mietityttää kemia mitä siellä opiskellaan. En opiskellut lukiossa 1 kurssia enempää, eli olen aika tietämätön kaikesta. Mietityttää kuinka hukassa tulen olemaan siellä kemian kanssa. Katselin kurssioppaita netistä ja siellä kursseja varten vaatimuksena on jo lukion kemian kurssit. Onko kemia tuolla tasolla kuinka vaikeaa ja kuinka proffat suhtautuvat minunlaisiin tapauksiin? Onkohan siellä valittavana jotain kertauskurssia jolla saisin itseni edes jollain tavalla kartalle lukion kemiasta?

Kiitos jo etukäteen!

1

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnistuuse

Se riippuu itsestäsi. Yliopistojen ekat kurssit on yleensä hyvin helppoja. Kärryille pääset parhaiten menemällä kurssille ja opiskelemalla itse kirjastosta/netistä se osuus mikä jää epäselväksi. Peruskursseilla tämä on yleensä aika pieni vaiva, vaikkei paljoa vielä osaisikaan. Varsinkin teekkareille suunnatut kemian kurssit on perinteisesti olleet hyvin yksinkertaistettua ja helppoja. Mutta jos ottaa asenteen että se mitä ei osaa niin opettelee niin tuolla asenteella saa vaikeammatkin asiat opeteltua, jos vaan haluaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6544
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      35
      6023
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3324
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2770
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2604
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2288
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2158
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1996
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1839
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1757
    Aihe