Anopilla ja appiukolla meinasi tulla kylmä talvi. Heidän kattilansa oli sammunut ja se oli mennyt sähkölle. No mentiin paikalle ja todettiin, että siilon kierukka oli tilttaantunut jumiin. Pöyhittiin siilo kuohkeaksi ja se alkoi toimimaan, mutta savu tulee sisälle. Jopa siiloon asti pössyää ja piipusta tuskin lainkaan. Itselläni ei ole mitään kokemusta tällaisesta ja siksi kysynkin teiltä viisaammat mikä siinä voi olla vikana? Tänään varmaan pojan kanssa mennään sitä tutkimaan.
Hakelämmitys
4
265
Vastaukset
- Raksaaja-sh
Piipun veto on riittämätön.
Onko piipun nuohous unohtunut?
Entä onko jokainen reikä kattilasta nuohottu?
Mikäköhän poltin siellä on käytössä? - Savuava
Niin tähän asti sitä on hoitanut lakomieheni, mutta nyt hän on siirtynyt toisenlaisiin hommiin (lasihommiin), ja nämä jutut on toisarvoisia. Itse en ole koskaan ollut tämänkaltaisen systeemin kanssa missään tekemisissä, joten olen täysin uuno. Pakko minun kuitenkin on opetella kera poikieni nyt sitä hoitamaan. Piippu on alkukesästä nuohottu, mutta kattila melko varmaan laiminlyöty. Onneksi siinä on naapuri, joka sen on aiemmin joskus hoitanut. Täytyy häneltä ottaa oppitunnit.
Kaikki tieto näistä otetaan kiitollisena vastaan. - savut-ulos
Yksi vaihtoehto on ottaa se nuohooja putsaamaan koko kattilan ja piipun, luulisin että heillä kuitenkin on paras tieto ja tuntemus erilaisista systeemeistä, vähättelemättä naapuria.
- Savutta
Otin tuhkaimurin ja kävin lävitse kaikki savupuolen ontelot. Nytt savu pössyää piipun päässä eikä missään muualla. Siis nyt toimii... Kiitos kaikille
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod305870- 345373
- 293054
- 342454
- 412143
- 372118
- 152098
- 121691
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191687Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons391666