Asunto luottotiedottomalle opiskelijalle?

virheistä_oppinut

Olin ikävuodet 18-24 kuntoutustuella elänyt, syrjäytynyt, masentunut ja alkoholisoitunut, hyvin säälittävä tapaus. Tuli sitten tarpeeksi pohjalla ollessani pilattua lähinnä pikavippisekoilujen avulla luottotiedot. Pikavippien mentyä ulosottoon tuli siinä sitten vuoden ajan itsemurhaa harkitessa päästettyä aikalailla lähes kaikki paitsi puhelinlasku, sähkö, netti ja vuokra ulosottoon. Velat nyt jossain 12 000€ euron kieppeillä ja velkajärjestelyhakemus käsittelyssä, läpimeno tosin epävarmaa. Vuokravelkaa en kuitenkaan koskaan päästänyt syntymään enkä edes myöhästynyt maksuissani.

Nyt olen pikkuhiljaa alkanut laittaa elämääni kuntoon, alkoholi ollut poissa kuvioista 14kk ja ylipäätään olen alkanut ottaa enemmän vastuuta itsestäni. Tarkoitus olisi katsoa opiskelupaikkaa ensi syksyksi luultavasti Turusta tai Tampereelta, nykyisessä tuppukylässä kun ei juuri toivoa tulevaisuuden suhteen ole.

Tiedän että opiskelijavalintojen selvitessä alkukesästä on asuntojen hakemisessa ruuhkaa ja asunnon saaminen moitteettomallakin taustalla voi olla hankalaa, joten onko omalla taustallani mitään toivoa saada asuntoa?

Toki kun on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia, mutta olen äärimmäisen introvertti, yksityisyyttä arvostava, ääniyliherkkä, ja ylipäätään epäsosiaalinen aspergertapaus jonka vuoksi soluasuminen ei ole vaihtoehto. Olen ihan tarpeeksi stressaantunut jo muutenkin.

1

119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niskastakiinne

Kun tarpeeksi mokaa niin kannattaa otta lusikka kauniiseen käteen ja tyytyä siihen asuntoon minkä saa. Tossa vaiheessa ei ole kauheasti varaa valita pitää olla kekseliäs ja jos äänet häiritsee hommaa vastamelukuulokkeet tai jos rahkeet ei riitä niihin niin korvatulpat ja käytöstavat kunniaan opettele sosiaalisia taitoja. Oletan ettei työnteko oikein maistu surkuttelu on ilmeisesti sun juttu mutta muista sen minkä taakseen jättää se edestään aina löytää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7074
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6474
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3544
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3100
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2744
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2462
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2086
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1957
    10. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      1810
    Aihe