Helsinki-Vantaa on rikkonut 20 miljoonan matkustajan rajapyykin torstaina 13.12.
Lentomatkustus Helsinki-Vantaan lentoaseman kautta on ollut viime vuodet kiivaassa kasvussa. Käynnissä olevalla miljardin euron kehitysohjelmalla lentoasema valmistautuu palvelemaan jopa 30 miljoonaa vuosittaista matkustajaa.
"Tämä on tietysti hieno hetki Helsinki-Vantaalle ja koko suomalaiselle lentoliikennealalle", sanoo Helsinki-Vantaan johtaja Joni Sundelin.
https://www.talouselama.fi/uutiset/te/fe2dbb36-703f-3374-9c49-b85adee5f7bc
Helsinki-Vantaalla 20 miljoonan matkustajan raja rikki
2
57
Vastaukset
- Osakkeetpelissä
Saastetta pukkaa, mutta sehän ei päättäjiä haittaa.
Vähemmän saastetta (jos puhutaan kasvihuonekaasuista) tulee kun Japanilainen tai Kiinalainen matkustaja matkustaa Pariisiin Helsingin eikä Dubain kautta. Suorilla lennoilla saastetta tulisi tietysti vähiten, mutta mikäli Suomessa asetettaisiin lentovero liikenne vähenisi kyllä Helsingissä, mutta kokonaisuudessaan kasvaisi, pääosa tästä välilaskullisesta liikenteestä alkaisi käyttää nykyistä pidempää reittiä. Ja välilaskullinen liikenne ei ole mihinkään katoamassa, se ei ole suomalainen keksintö.
Hiilidioksidi on globaali ongelma, jossa Finnairin tuottama tonni hiilidioksidia on yhtä paha kuin Emiratesin tuottama. Nyt vain näyttää siltä, että suomalaisessa keskustelussa halutaan vähentää ne Finnairin tuottamat tonnit ja siirtää ne 1,20 kertaisina Emiratesin tuotettaviksi. Samalla Emirates saa tuottaa myös muutaman tuhannen ihmisen varsin hyväpalkkaiset työt, joista myös suhteellisen merkittäviä verotuloja tulee valtiolle.
Matkailijoille reitti Aasiasta Eurooppaan ei koskaan ole ollut edullisin Finnairin kanssa, mutta se on ollut hyvä yhdistelmä turvallisuusmielikuvaa, kohtuullista lentoaikaa ja suoraa lentoa edullisempaa hintaa ja suoraa lentoa parempaa saatavuutta. Tähän astikin matkailijalle on ollut keskimäärin edullisempaa lentää Emiratesilla, mutta pidempi lentoaika, on kääntänyt valinnan Finnairin eduksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564710Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202235- 1031414
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos221304- 851264
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1261074Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel661018Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75945Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi252935- 65906