... vai saman tien vaihtoon?
Puhdistatteko, ja miten, käytössä rasvoittuneet ja hikeentyneet kielet, vai vaihdatteko kylmästi uusiin?
Kielten puhdistus...
8
330
Vastaukset
- Anonyymi
Vaihtoon vain! Kuinka usein, riippuu soittoharrastuneisuudesta eli jos soitat joka päivä tai kerran kuukaudessa...
Itse pesen käteni huolellisesti aina ennen soittamistä. Kieliä voi myös "räpsäyttää" irtolian irroittamiseksi. Kannattaa myös pyyhkiä kieliä pehmeällä nukattomalla kankaalla soittokerran jälkeen. - Anonyymi
Itse pyyhin kielet välillä ja oikeastaan koko kitaran miedolla Fairy vedellä, kostean nihkeällä pyyhkeellä mutta huolehdittava että kielet kuivuu.
- Anonyymi
Kai ne voi tevullakin puhdistaa. Kitaran kieliä en jaksas puhdistaa kun ne nyt ei paljoa maksa, mut basson kielet on vähän eri asia. Etenkin jos käyttää hiomattomia kieliä ja haluaa metallista bassosoundia.
- Anonyymi
Tottakai hinkkaan niitä ja otelautaa aina vähintään kuivalla pyyhkeellä soiton jälkeen, kun vaan jaksan. Kädet nyt luonnollisesti pestään aina.
Kieliähän voi myös keittää vedessä.
Pappa betalar -tyyppien hommia vaihtamiset. Soittaja opettelee ensin soittamaan, sitten vasta hifistelemään (jos ollenkaan). - Anonyymi
Punotut kielet menevät aikaa myöten tukkoon ja menettävät sointinsa vaikka tekisi mitä. Samoin tosi vanhoja kieliä ei saa enää kunnolla vireeseen. Kannattaa vaihtaa kun alkaa tuntua siltä. Kielet ovat kumminkin aika halpoja.
- Anonyymi
Astiastudion Anssin mukaan Isopropyylillä kannattaa puhdistaa ja Ensiferumin ja Staminan mukaan ainakin toimiva konsti.
https://www.astiastudio.fi/fi/paras-viritysvinkki-ikuna-osa-1/
Siellä juttua - Anonyymi
Minä valelin kielet bensalla ja pienellä butaanilämmittimellä poltin bensan pois, tuli kauniin siniset kielet.
- Anonyymi
Basson kieliä kuulemma keitetään. En tiedä toimiiko miten kitaran kielillä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1705425Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä432615- 1562212
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161749- 821374
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1601297Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241291Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321223Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne221048Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.106982