Joutuuko taloyhtiön osakas maksamaan wc-remontin yhteydessä tehtävän asbestikartoituksen kustannukset omasta pussistaan? Entä, jos asbestia löytyy ja sitä on purettava, onko taloyhtiön osallistuttava kustannuksiin tässä asiassa?
Asbestikartoitus
4
122
Vastaukset
- näin_meillä
Riippuu siitä onko alkuperäiskuntoinen vai jo ennestään muinoin remontoitu. Alkuperäisen asbestikaroituksesta vastaa taloyhtiö, ja se pätee erikseen kartoittamatta kaikkiin huoneistoihin.
- Lissuremontoi
Onko virallisesti jossain laissa tai määräyksistä sanottu (missä?), että jos kylpyhuone on alkuperäisessä kunnossa asbestikartoituksen maksaa taloyhtiö.
Itse olen juuri aloittamassa kylpyhuone remonttia kerrostalo asuntoon (rakennusvuosi -83). Ja kylpyhuone alkuperäisessä kunnossa. Isännöitsijä vaatii asbestikartoituksen, jonka huoneiston omistaja maksaa. Tämä kustantaa noin 250€.
Kuulisin mielelläni lisää, jos vastuu on taloyhtiöllä. Thänks - järjen_voitto
Lissuremontoi kirjoitti:
Onko virallisesti jossain laissa tai määräyksistä sanottu (missä?), että jos kylpyhuone on alkuperäisessä kunnossa asbestikartoituksen maksaa taloyhtiö.
Itse olen juuri aloittamassa kylpyhuone remonttia kerrostalo asuntoon (rakennusvuosi -83). Ja kylpyhuone alkuperäisessä kunnossa. Isännöitsijä vaatii asbestikartoituksen, jonka huoneiston omistaja maksaa. Tämä kustantaa noin 250€.
Kuulisin mielelläni lisää, jos vastuu on taloyhtiöllä. ThänksEi sitä ole varmaankaan lakiin sisällytetty. Isännöitsijä on varmaan asbestikartoittajan kaveri, teetättää kaikilla osakkailla omat kartoitukset. Toisinkin voisi toimia, varsinkin jos tapaus on ensimmäinen taloyhtiössä.
- hddttdshdrt
Jompsin kumpsin. Riippuu taloyhtiöstä ja isännöitsijästä.
Molempia maksutapoja tullu vastaan.
Asbestin purun maksaa yleensä osakas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod337314- 396825
- 323827
- 453220
- 342824
- 162632
- 372218
- 162166
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482017- 342010