Tässä palstaa selaillessa olen huomannut seikan. Ihmiset käyttävät aika usein eri nimimerkkiä tai samaa nimimerkkiä, mutta ilman rekisteröintiä. Ihan mielenkiinnosta tiedustelen ymmärtääkseni ihmisiä paremmin. Sen ymmärrän, että voi olla helpompi ilmaista mielipiteensä anonyymisti.
Toisaalta kun ajattelee, että kirjoittelee täällä sinkkupalstalla. Niin eikö olisi parempi käyttää aina samaa nimimerkkiä tai rekisteröityä. Muut huomaavat silloin paremmin minkälainen ihminen sitä oikeasti täällä kirjoittelee. Jos vaikka tänne sattuu vahingossa eksymään joku sinkku joka kumppania vaikka etsiskelee. Muutenkin helpompi seurata juttuja ja tulee ihmiset tutuksi kun käyttää vakio nimeä.
Miksi useampi nimimerkki tai rekisterömätön?
5
<50
Vastaukset
- huttuloora
Trollit käyttää usein eri nimimerkkiä
No tuo on aika selvä tapaus. Helpompi kanssa ohittaa trollit, kun käyttävät random nimimerkkiä.
- hyvä.kysyä.pertiltä
Pertillä on lista palstan trolleista.
- tervettä.varovaisuutta
Täällä aletaan spekuloida liikaa ihmisistä. Tärkeämpää pitäisi olla mitä sanoo kuin kuka sanoo. Jos koko ajan käyttää samaa nimerkkiä, palstafriikit alkavat rakentas henkilökuvaa ja yrittävät kuumeisesti selvittää, kuka nimimerkin takana on. Kun nimimerkin henkilöllisyys paljastuu, se kerrotaan innolla palstalle. Itse en anna rakentaa itsestäni "henkilökuvaa", jonka avulla palstasalapoliisit pystyisivät selvittämään, kuka oikeasti olen.
"Tärkeämpää pitäisi olla mitä sanoo kuin kuka sanoo." Ymmärrän tuon pointin, niinhän se pitäisikin olla. Monesti huomannut ikävä kyllä, jos jostakin ihmisestä ei pidetä niin sillä ei ole niinkään väliä mitä sanoo. Tulee mieleen Voltairen lainaus siitä miten asian pitäisi olla "I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it. (Olen eri mieltä siitä mitä sanot, mutta puolustan kuolemaan asti oikeuttasi sanoa se.)" Vaikka väittelee, niin väittele asiasta, älä sanojasta.
Toisaalta sitten taas huomannut, että ihmiset alkaa spekuloida ja arvuuttelevat herkemmin kuka kirjoittelee kun eivät tiedä kirjoittajaa. Niin sanottua kerrostalokyttäystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1784698Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä382522- 1562192
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161719- 811338
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241271Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321183Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1451170Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103945Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.117877