Jumala loi sanallaan. Minulle on jäänyt epäselväksi se että loiko se puhumalla sanoja vai kirjoittamalla sanoja. Osaisiko joku kertoa oikean vastauksen kun en tunne raamattua kovin hyvin mitä siellä asiasta sanotaan?
Epäselvyys luomisesta
22
<50
Vastaukset
- HerranEnkelLentel
Ei ei ja ei!
Juurikin tämäkin kohta on otettava symboolisestikin,Jumala ei kirjoittanut mitään vaan haasteli itsekseen,ketäänhän muuta ei ollut kuulemassa.
Tai mahdollisesti Hän puhui Arkkienkeleille ja Taivaalliselle Sotajoukolle,ynnä Pojilleen,jotta nämä saisivat tietää toimenpiirinsä pian laajentuvan yhdellä paikallisella Universumilla,jossa sijaitsevan Valitun Kansan piti tuleman heidän erityisen huolenpitonsa esineeksi!Alussa oli Sana ja Sana oli Jumalan luona. Sana oli Jumala. Lue Raamattua rukoillen, niin kaikki avautuu varmasti.
kata100 kirjoitti:
Alussa oli Sana ja Sana oli Jumalan luona. Sana oli Jumala. Lue Raamattua rukoillen, niin kaikki avautuu varmasti.
Nyt olisi kai tarkoitus selvittää tämä kysymys ilman itsesuggestiota.
- Eioikeinaukee
kata100 kirjoitti:
Alussa oli Sana ja Sana oli Jumalan luona. Sana oli Jumala. Lue Raamattua rukoillen, niin kaikki avautuu varmasti.
Mitenkäs se rukoilu muuttaa raamatun lukemisen ilman rukoilua?
- tieteenharrastaja
Ainakin yhdessä kertomuksen kohdassa sanotaan: "Tuottakoon maa.." Kuulostaa käskyltä evoluutioon.
- Loogisesti_14
Tuottakoon maa! Etkai vain valitse ainoastaan osaa jakeesta,jonka sitten väännät mieluisaksi ja uskontoasi tukevaksi.
Jaehan kuuluu kokonaisuudessaa seuraavasti: 24 Ja Jumala sanoi: "Tuottakoon maa elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, karjaeläimet ja matelijat ja metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan". Ja tapahtui niin: - Menitköhiljaseks
Loogisesti_14 kirjoitti:
Tuottakoon maa! Etkai vain valitse ainoastaan osaa jakeesta,jonka sitten väännät mieluisaksi ja uskontoasi tukevaksi.
Jaehan kuuluu kokonaisuudessaa seuraavasti: 24 Ja Jumala sanoi: "Tuottakoon maa elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, karjaeläimet ja matelijat ja metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan". Ja tapahtui niin:Miten maa tuottaa elävät olennot? Ethän vain jätä jaeta mielikuvituksesi varaan etkä vaadi tarkempaa tietoa ettei koko juttu olisi vain pelkkää palturia?
- Ewokki
Menitköhiljaseks kirjoitti:
Miten maa tuottaa elävät olennot? Ethän vain jätä jaeta mielikuvituksesi varaan etkä vaadi tarkempaa tietoa ettei koko juttu olisi vain pelkkää palturia?
"Miten maa tuottaa elävät olennot?"
Tuosta löytyy joitakin hypoteeseja kuten abiogenesis ja evoluutioteoria. - aurinkokuningas.p.deux
Ewokki kirjoitti:
"Miten maa tuottaa elävät olennot?"
Tuosta löytyy joitakin hypoteeseja kuten abiogenesis ja evoluutioteoria.Kummastakaan ei löydy tieteellistä mainintaa netistä.
t. nolo_aukko suurin ja kaunein kaikesta kaiken tietäjänne. - Ewokki
aurinkokuningas.p.deux kirjoitti:
Kummastakaan ei löydy tieteellistä mainintaa netistä.
t. nolo_aukko suurin ja kaunein kaikesta kaiken tietäjänne.Tieteellisiä julkaisuja kannattaa etsiä täältä:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/search/all/?term=abiogenesis
Ongelma on, että kummastikin löytyy artikkeleja turhan paljon ja kokonaisuuden hahmottaminen voi olla haastavaa. Kannattaakin ehkä aloittaa Wikipediasta tai YouTubesta...
Tai sitten voit tutkia tuota Raamatun lausetta:
"Tuottakoon maa elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, .."
- niinsevaanmenee
Ei ainakaan kirjoittamalla koska jumala ei osaa kirjoittaa. Raamatunkin kanssa jumala joutui turvautumaan kirjoitustaitoisiin ihmisiin.
Mooseksen viisitoista... eiku kymmenen laintaulua Hän kai naputti peräti itse? Siihen se sitten jäikin.
- Loogisesti_14
Taas näitä evoluutiokirkon tyhjänpäiväisiä uskonnollisia lässytyksiä. Juupas-eipäs hiekkalaatikkoleikkejä. Sillähän se evoluutioseurakunta tuntuu porskyttelevan ja evojäsenet haukkovat pinnantuntumasta seurakunnan kehittämää ilmaplanktonia.
- aurinkokuningas.p.deux
Fuck, seitsemän minuuttia väliä... Taas tulee satikutia.
- aurinkokuningas.p.deux
Mikäs on uskoon(kretuksi) tulemisen ensiaskel ja uskossa olemisen pääprinsiippi, mitä ilman ei voi olla, eikä ole enää, uskossa?
Jos sanot, että usko jumalaan, niin se ei kerro oikeastaan mitään. Se on lause, joka tässä tapauksessa kehoittaa uskomaan johonkin, mutta uskon kohde jää täysin selittämättä – tulee vain jo olemassa oleva mielikuva jumalasta, johon lähtökohtaisesti uskomaton ei usko. Joten mikään ei voi muuttua pelkästään moisella kehoituksella, neuvolla.
Pitäisikö lukea jotain? Kuunnella jotain? Mitä? Vastauksen hakeminen taas on täysin epämäärinen ohje, mikä voidaan liittää jo siihen mitä muutenkin kukin, vissiin kaikki joissain määrin, on tehnyt, eikä vastaus ole ollut teikeläisten jakama.
Katsella maailmaa – maailma todisteena? Sama kuin epämääräinen, tai oikeammin määrätön, vastayuksen hakeminen ylempänä: tehnyt, ei olla samiksia – ohjeena yhtä pätevä toiseenkin suuntaan.'
En muista mitä olin tekemässä, mutta pistä pennosesi.
P.s. Tolloille: tuli muuten mieleen, että olen tämän kanssa käynyt rähjäämiskeskustelun, minä rähjääjänä tietenkin. Jos löytyy – siitä on aikaa, melko ensimmäisiä, kun tämä paukahti paikalle, skepo oli muistaakseni mukana, pitäisi vain muistaa aihe – niin pitäisi olla munuaistutkijan typerääkin typerämpi rallatus ohi. Toinenkin on ollut, jossa nopeasti totesin ettei hällä tyylissä mikään ole muuttunut, keskustelun turhaksi. - aurinkokuningas.p.deux
Mikäs on uskoon(kretuksi) tulemisen ensiaskel ja uskossa olemisen pääprinsiippi, mitä ilman ei voi olla, eikä ole enää, uskossa?
Jos sanot, että usko jumalaan, niin se ei kerro oikeastaan mitään. Se on lause, joka tässä tapauksessa kehoittaa uskomaan johonkin, mutta uskon kohde jää täysin selittämättä – tulee vain jo olemassa oleva mielikuva jumalasta, johon lähtökohtaisesti uskomaton ei usko. Joten mikään ei voi muuttua pelkästään moisella kehoituksella, neuvolla.
Pitäisikö lukea jotain? Kuunnella jotain? Mitä? Vastauksen hakeminen taas on täysin epämäärinen ohje, mikä voidaan liittää jo siihen mitä muutenkin kukin, vissiin kaikki joissain määrin, on tehnyt, eikä vastaus ole ollut teikeläisten jakama.
Katsella maailmaa – maailma todisteena? Sama kuin epämääräinen, tai oikeammin määrätön, vastayuksen hakeminen ylempänä: tehnyt, ei olla samiksia – ohjeena yhtä pätevä toiseenkin suuntaan.'
En muista mitä olin tekemässä, mutta pistä pennosesi.
P.s. Tolloille: tuli muuten mieleen, että olen tämän kanssa käynyt rähjäämiskeskustelun, minä rähjääjänä tietenkin. Jos löytyy – siitä on aikaa, melko ensimmäisiä, kun tämä paukahti paikalle, skepo oli muistaakseni mukana, pitäisi vain muistaa aihe – niin pitäisi olla munuaistutkijan typerääkin typerämpi rallatus ohi. Toinenkin on ollut, jossa nopeasti totesin ettei hällä tyylissä mikään ole muuttunut, keskustelun turhaksi.Voi pojat, kunpa löytyisi, niin näkisi näiden välkkyjen egojen puolustusteatteria, kuinka väitetään sataa kommenttia skitsofreeniseksi täysin hyödyttömäksi yksinpuheluksi.
Hyödyttömäksi siksi, että minä, järjen äänenä, voidaan tuomita vain virheellisesti moraaliltani kyseenalaiseksi kielenkäyttöni takia, jolla ei-uskovia ei käännytetä ja uskovat jo muutenkin ehkäpä ajattelevat niin. No ehkäpä siinä on pieni kallistuma uskovien suuntaan tuollain, en jaksa enempää ajatella. Mutta jokatauksessa, jos uskomattomien moraalittomuutta haluaa tuollain valheellisesti esittää, siihen ei tarvitse liittää toiseksi esittämäkseen hahmoksi henkilöä kuka on oikeassa, eli päinvastoin kuin mitä oikeasti on eteenpäin ajamassa.
P.s. Päätin nojautua täysin tähän "minä olen paras" mentaliteettiin. - aurinkokuningas.p.deux
Jos joku muistaa hänen alkuaikojen aiheitaan niin ilmoitelkaa toki...
- WERWERERWER
Voi pojat, kunpa löytyisi, niin näkisi näiden välkkyjen egojen puolustusteatteria, kuinka väitetään sataa kommenttia skitsofreeniseksi täysin hyödyttömäksi yksinpuheluksi.
Hyödyttömäksi siksi, että minä, järjen äänenä, voidaan tuomita vain virheellisesti moraaliltani kyseenalaiseksi kielenkäyttöni takia, jolla ei-uskovia ei käännytetä ja uskovat jo muutenkin ehkäpä ajattelevat niin. No ehkäpä siinä on pieni kallistuma uskovien suuntaan tuollain, en jaksa enempää ajatella. Mutta jokatauksessa, jos uskomattomien moraalittomuutta haluaa tuollain valheellisesti esittää, siihen ei tarvitse liittää toiseksi esittämäkseen hahmoksi henkilöä kuka on oikeassa, eli päinvastoin kuin mitä oikeasti on eteenpäin ajamassa.
P.s. Päätin nojautua täysin tähän "minä olen paras" mentaliteettiin.Ilmaisusi sekavuus hakee vertaistaan.
- Melkoinen-Santeri
WERWERERWER kirjoitti:
Ilmaisusi sekavuus hakee vertaistaan.
Kuten myös itsekorostus.
- aurinkokuningas.p.deux
WERWERERWER kirjoitti:
Ilmaisusi sekavuus hakee vertaistaan.
Älä huoli, se on vain se kuudenkytä pongon ero älykkyysosamäärässä.
(Saammeko...) - aurinkokuningas.p.deux
Linkillisten kommenttien kanssa ollut vähän niin ja näin viimeaikoina, niin tässä sama asia kuin ylempänä, mahdollisesti joskus poistetussa kommentissa.
Minä olen kaunein, fiksuin ja viisain. He tollot ketkä asiasta p***ekipua tuntevat ovat tolloja. Ketjussa "Evoluutislooginen päättely " mitä ilmeisimmin olen minä loogista vastaan. Ei tarvitse edes vinkata millä nikillä siellä kirjoittelen :D
En sitä ketjua nyt lukenut, enkä tiedä onko juuri se ketju mistä puhuin, mutta pienellä vilkaisulla aivan meikeläisen perussettiä kaikkine maneereineen.
- 12____13
No, Raamatussa on selvästi sanottu:
"...Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli..."
Gen. 1:3
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2967251Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne695254Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1463367Kylillä nainen puhutaan
Että olet heilutellut peittoa yhden, toisen ja kolmannen kanssa. Pitääkö paikkansa?1092607- 1622469
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla181920Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1831726Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o311578- 821554
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee311480