Audin Launch Control vitsi

Anonyymi

Audin Launch Controllin voi valmistajan mukaan aktivoida noin 1000 kertaa. Todellisuudessa käyttökerrat huomattavasti vähemmät, noin 100-200 kertaa raportoitiin Saksalaisessa julkaisussa. Esimerkiksi tm raportoi Audi A6 2.0 TDI quattro Avantin testissä, että Launch Controllilla 40/60 voimanjaolla toteutettu A6 mallin jatkuva neliveto saatiin parhaimmillaan seuraava tulos:

Audi A6 2.0 TDI 190hv Avant quattro Launch Control:
0-50 km/h: 2,8s
0-100 km/h: 8,7s

Audi A6 Avant quattro ilman Launch Controllia kiihtyvyysaika oli 0,7 sekuntia huonompi TM:n rarportissa.

Takavetoinen Mercedes E220dA sedan 194hv ilman Launch Controllia:
0-50 km/h: 2,5s
0-100 km/h: 7,5s

21

1700

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      audin neliveto järjestelmähän on yleinen vitsi autoilu piireissä, aivan susi jo uutena. subaru valmistaa parhaat nelivedot kuten aina.

      • Anonyymi

        Quatro on aina Quatro maailman paras neliveto, näin on ollut kautta aikojen muut tulee perässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Quatro on aina Quatro maailman paras neliveto, näin on ollut kautta aikojen muut tulee perässä.

        just joo, oot tainnu nähä subarusta unia, ja haaveilla audin öljynkulutuksesta, sitä ominaisuutta ei muuten subaruissa ole.


      • Anonyymi

        Vapaassa maassa voi toistaiseksi kommentoida ite kukin tyylillään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        just joo, oot tainnu nähä subarusta unia, ja haaveilla audin öljynkulutuksesta, sitä ominaisuutta ei muuten subaruissa ole.

        taidat olla sama poika,joka kirjoitteli jokuaika sitten tuolla toisella topicilla...voisitko kertoa mitkä kaikki audit kuluttaa öljyä??jos kerta noin vakavana olet?minun mielestä kaikki autot kuluttaa,eikö?
        audi on kuitenkin miesten auto...ja kyllä sinun täytyy vielä ainakin 10 vuotta kasvaa....


    • Anonyymi

      Kiihtyvyys pitäisi mitata siitä kun jalka siirtyy jarrulta kaasulle.

    • Anonyymi

      Itselläni vuosi sitten ostamassani uudessa BMW:ssä myös kyseinen launch control ja sitä on tullut testattua nolla kertaa. Ihan oikeasti, kuka sitä muualla kuin jossain amishommissa käyttää? Ei ole tapana lähteä liikennevaloista renkaat vinkuen. Esimerkkisi Audissa ihan riittävä kiihtyvyys normaaliin autoiluun.

      Suurin merkitys on ohituskiihtyvyydellä ,moni laittaa arvoa 60-120 km/h väliselle kiihtyvyydelle ja siinä ei launch controlit auta.

      • Anonyymi

        Tuo fiitseri on tarvittu jotta saadaan hinolta näyttävä kiihtyvyysarvo spekseihin.
        Todellisuudessa autot ei kiihdy ilmoitetun mukaisesta.


    • Anonyymi

      Kyllä nyt ollaan jälkeen asian ytimessä ja todella tärkeän asian tiimoilla, onko vielä autoja ilman tuota tärkeintä varustetta???
      Lapset tuulettaa aina.

    • Anonyymi

      Miksi esim. R8 omistajat vaihdattaa Quattroa takavedoksi? Ei varmaan sen vuoksi että auton ajo-ominaisuudet siitä huononisivat!!!!! Quattro on vitsi.

      • Anonyymi

        Njaa, se riippuu missä ajaa. Jos on ratapäivistä kyse ja haluaa nautiskella niin minä ainakin ymmärrän takavetoisen mutta jos on kyse tieliikenteestä ympäri vuoden niin kyllä omassani oleva Torssen pohjainen neliveto on varsin yleispätevä. Siinä on vitsin vähissä kun takavetonen vain jauhaa nastat eirti ikä mitään muuta tapahdu.

        En kyllä ymmärrä miten tuo vajaa/neliveto liittyy aiheeseen mutta kai se liittyy.
        Onkos sinulla R8 mikä on muutettu vajaavetoiseksi. Jos ei ole niin miksi se on tärkeä asia?


      • Anonyymi

        Takavedosta ei muualla hyötyä ole kun rata-ajossa, etuveto parasta antia normaali ajoon ja nelivetoa harvoin etes tarvitsee henkiläautossa, lähinnä maastureitten varustuksia..


    • Anonyymi

      Kivaa maksaa ensin autosta, joka on nelivetoinen, mutta muutetaan sen jälkeen kaksivetoiseksi. Tutkimattomia ovat saksalaisautoilijoiden tiet!
      Mutta rahoittakaa vaan ihan vapaasti saksalaisinsinöörien epäonnistumisia. Ei ole minulta pois.

    • Anonyymi

      Noh tuossa kaikille ihmeteltävää: Mm. Bemarin M4 perheauto on selkeästi nopeampi kuin Audin 2-paikkainen wannabee urheiluauto R8 Quattro-nelivedolla. Missä on Audin prheautot, nuo Quattrot, noh 30-60s Bemrain perässä (RS4/RS5/RS6).

      https://fastestlaps.com/tracks/nordschleife

      Takaveto jyrää. Mersu tekee tuolla myös mitä haluaa, Audi pyörii Mondeo-sarjassa.

      Jos katsotaan Suomen talvea, takaveto lähtee tykisti liikennevaloista verrattuna etuvetoon. xDrive lähtee tykisti verrattuna wannabee-Quattroon. Quattro on oikeasti etuveto:
      https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/audin-uusi-nelivetojarjestelma-uhkana-perinteikkaalle-quattrolle/

      Faktaa pukkaa! Sitä ei voi kiistää! Audi on TAVIS!

      • Anonyymi

        TYLYÄ. Siinä murenee Audin uskottavuus. Audihan on ihan vastaantulija ja todellakin kisaa lähinnä Mondeon tai Kian kanssa.


      • Anonyymi

        Minun edestäni ei viime talvena lähtenyt saksalaisturbo MB ollenkaan riittävän rivakasti valojen vaihduttua vihreäksi, vaan jäi sutimaan siihen estäen muiden autoilijoiden etenemisen rivakasti risteyksestä ennen valojen vaihtumista punaiseksi. Suosittelisinkin tämän kokemuksen perusteella MB autoilijoillekin sitä kuuluisaa MB:n "surkeaa" nelivetoa edes sen verran, että pääsette valoista normalien autoilijoiden tapaan liikkeekelle.

        Ai niin....Piti vielä laittaa, että Deutchland Deutcland Uber allen....


      • Anonyymi

        Tässä yritti viereiseltä kaistalta Audipelle suditella etuvetoisella tuunatulla A4 jonon kärjille. Ei päässyt edes lähellekään, takavetoinen hybridi meni menojaan.

        Hauskaa oli myös se, että E350e jäi noin autonmitan verran toisissa valoissa vierestä lähteneen uuden korimallin Audi A5 2.0 TDI quattrolle, joka yritti sitä "Näyttävää Audilähtöä". Ajoin siis takavetoisella hybridillä tammikuisella kelillä.

        Oletko kuullut muuten ikinä ajettavuuden, käsiteltävyyden ja ohjaustuntuman käsitteestä? Taitaa olla kokemuksen puutteessa sinulle ihan tuntematon kokonaisuus? Nelivetoinen ei pärjää siinä edelleenkään takavetoiselle. SIinäpä sinulle jotain uutta tälle päivälle.

        https://www.youtube.com/watch?v=GnnFHnLiWwQ

        Mercedes E350e takaveto tammikuussa valoista


    • Anonyymi

      Itse olen jo vuodesta 2015 alkaen ajanut Mercedeksen ladattavilla (ensimmäinen Saksassa C350e), toki välissä oli yksi takavetoinen diesel, koska E220d voimanlähde oli markkinoiden paras tullessaan 2016.

      Se mikä Audikuskeja tuntuu kovasti harmittavan on se tosiasia, että takavetoinen E220dA on kuivalla pinnalla suorituskyvyssä tasoissa valolähdössä esim. 2014 Audi A6 3.0 TDI quattron kanssa. Tehoero noin 50hv.

      Märällä pinnalla takavetoisen W213 ajonvakautusjärjestelmä ja elektroninen lukko iskevät renkaille oikealla jakaumalla vääntömomenttia maksimikiihdytyksessä sallien hieman luistoa kriittisissä vaiheissa. Se on ollut yllätys johonkin haldex-paskojen ylivertaisuuteen vannoville, joilla ei ole mitään kokemusta moderneista takavetoisista ja siksi tietämättömiä takavetoisten ajotuntumasta, ketteryydestä ja käsiteltävyydestä. Siinä on sitten joku Audi A3 quattro kuski raivon partaalla, kun E220d A mallikin meni rinnalla märälläkin kelillä, vaikka Audikuski kuinka yritti polkea ohitse.

      https://www.youtube.com/watch?v=NerqXwlv2M8

    • Anonyymi

      Kuka noita Launch Controlleja käyttää kuin sen kerran, ei ainakaan aikuinen mies tai nainen. Joku teini voi tarvita näytön tarpeena urputtaa vanhoja autoja tuolla ja todennäköisesti hajottaa auton, siinä sitä oppirahaa palaa ihan sopivasti.

      • Anonyymi

        Niin, harva osaa edes kytkeä sitä päälle VAG:ssaan. Silloin jäät vielä reilummalla erolla ilman Launch Controllia olevalle takavetoiselle hybridille.


    • Anonyymi

      AIniin, takavetoisessa hybridi E350e on muuten kitkat talvella...

      "Siinä on vitsin vähissä kun takavetonen vain jauhaa nastat eirti ikä mitään muuta tapahdu"

      Kun ei tajua autoista tai ajettavuudesta niin ei tajua...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      30
      5830
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5333
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3014
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2454
    5. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2118
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2088
    7. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      36
      1992
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1691
    9. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1677
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1653
    Aihe