onko tämä edelleen ahdistus oireita

Anonyymi

10 vuotta olen kärsinyt ahdistuneisuushäiriöstä ja on ollut kaiken näkösiä oireita. nyt kun lopetin tupakan polton on tullut sellainen oire että noustessa vaikea pysyä pystyssä ja kun sen jälkeen istahtaa tuntuu ettei veri kierrä päähä ja vaikea hengittää. . sama toistunut nyt yli 2kk
kävellessä huippaa jos pysähdyn hetkeksikin päässä rupee pyörimään. ylämäes ja alamäes tuntuu että taju lähtee ja joudun ottamaan tukea maasta.

ennen minulla oli korkea verenpaine, nyt paineet ovat ehkä liianki alhaalla. syke on seisten aina yli 100 ja kun makaan syke tippuu 52. samalla sykemittari ilmoittaa epätasasta sykeestä.

lopetin myös viime kesänä pitkäaikasen ssri lääkityksen ja sen jälkeen olo on ollut myös masentunut.

lääkäri on todennut myös motorisen levottomuuden eikä syytä nyt oikein tiedetä.

nyt lätkämatsia katsomaan

3

112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oletpa ollut tomera, kun sait tupakinpolton lopetettua!
      Se on sellainen laji, johon ei moni pysty, onnittelen!

Kyllä sinun tarttee puhua oireista lääkärille!

Onko kyseessä vieroitusoireet, paljon mahdollista.

Ihan luonnollista että on masentunut.
      Ota vain ihan rauhallisesti ja totea että "kyllä se tästä", suurimman työn olet jo tehnyt.
      Vaihda ihan vapaalle ja hyväksy itsesi ja oireet, tälläistä on monella muullakin.

Itse kun aikoinani lopetin tupakinpolton, niin kyllä oli ahdistusta. Ei siinä auttanut muu kuin vain hyväksyä ja jatkaa eteenpäin.
      Lääkäri varmaan keksii keinoja.
      Voit myös kirjastosta hakea neuvoja.
      Entä diankoni tai seurakunta?
      Entä jos kirjoittaisit ylös tuntojasi ja keksisit itse uusia mahdollisuuksia?
      Olet oikealla asialla ja yrität selvitä tilanteesta!

Kun se elämä nyt on tälläistä.
      Milloin "lettuu milloin huttuu".

Kyllä sinun tarttee jutella lääkärin kanssa, kerro kaikki oireet!

Voimia sinulle!
      Olen hengessä mukana vaikka kaukana asun.

• Anonyymi

Jos on ylipainoa niin se lähtee helposti putoamaan kun vaihtaa kaljan juonnin ulkoiluun (esim. luonnossa kävely omien voimien mukaan) ja syö paljon kasviksia. Nälkäänkin kasviksia ja salaattisekoituksia. Iso kasa tomaattejakin maksaa vain euron tai kaksi. Niitä kun pilkkoo lautaselle ja lusikoi naamaan niin onpa herkkua ja tulee nesteytystäkin samalla ja vitamiineja, nälkää lähtee eikä väsytä, kuten väsyttäisi lihapiirakoiden tai pitsan jälkeen. Viikonloppusin sitten täysi lupa vetää pitsaa yms. Ahdistus voi johtua myös fyysisistä syistä. Usein on monia syitä kaikkeen. Jos huippaa ja päässä pimenee niin äkkiä lääkärille kertomaan siitä.

• Anonyymi

Oho kiitos erittäin paljon kannustuksesta. Olen terapeutin kanssa näistä oireista jutellut ja hän sanoin että lääkäriin jos siltä tuntuu. Minulta otettiin tammikuussa kaikki verikokeet ja sydän filmit, silloin kaikki oli kuulemma kunnossa. tuon jälkeen vasta tupakan polton lopetin ja sen jälkeen ollut tälleisiä oireita. olen kuullut että tupakan lopettamisesta voi tulla kilpirauhas ongelmia mene ja tiedä.
        tosiaan olen ihan omatoimisesti alkanu syödä salaattia paljon viimeaikoina, mutta liikkuminen on nyt jäännyt aika vähälle näiden oireiden takia.
        ap

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6544
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      35
      6023
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3324
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2770
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2604
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2288
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2158
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1996
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1839
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1757
    Aihe