Sanokaa mielipiteitänne. Oma mielipide on Marvin Gaye (artisti), What's Going On (levy) ja What's Happening Brother (kappale).
Paras soul-artisti, -levy ja -kappale
8
1064
Vastaukset
- artisti...
..sama levy, mutta Righ On on SE biisi. Voi jeeesus se mies osasi laulaa. Mahtava se alkuosa biisistä- backbeat!:)
- Roman.Durak
Otis Redding: "Shake"
Sam & Dave: "Soul man" tai "Hold on Im coming"
Edwin Starr: "War" - soul lover
olen hiukan jälkijunassa, mutta haluan kertoa suosikkini: Johnny Adams artisteista, Stevie Wonderin Innervisions albumeista ja Betty Lavetten Let Me Down Easy biiseistä.
- Hevari
Marvin Gaye (artisti), Whats Going On (levy ja kappale).
- Los sin nombre
Olen kyllä rakastunut edellä mainittuun Marvinin levyyn, ajattelin silti äänestää jo puhki kuuntelemaani Al Greenin levyä "Call Me" (1973). Kyseisellä levyllä jokainen kappale ansaitsee kiitosta mutta nimetään nyt onnistujaksi vaikkapa levyn toiseksi viimeinen raita "You ought to be with me". Levyltä löytyy mm. onnistuneet tulkinnat katrikappaleista "Funny how time just slips away" ja "I'm so lonesome I could cry", aivan uskomattoman taidokkaasti tulkittuna. Tämä levy saa joka kerta aikaan kylmiä väreitä.
Levystä "What's Going On" vielä, muistaakseni musiikkijulkaisu Mojossa kerrottiin taannoin että levyn äänityksessä Gaye harjoitti runsaasti masturbaatiota koska uskoi sen parantavan hänen ääntään. En tiedä pitääkö legenda paikkaansa, mutta levy ansaitsee muuten erittäin paljon kiitosta. Se että seksuaaliobjektinakin pidetty Gaye teki maailman ongelmia käsittelevän levyn jossa jokainen kappale oli tinkimättömästi omistautunut tulkinnalle on soulin historian ehdottomia tähtihetkiä. - lisäksi
Yksi ehkä ei aina soul-yhteydessä mainittu levy on Janis Joplinin I Got Dem Ol´ Kozmic Blues Again Mama! Ehdottomasti KOVIN soul-artisti, vaikka musiikkinsa ei puhdasta soulia ollutkaan. Mutta ne biisit jotka oli niin tsiiiiiiiiisus...Olen myyty.
- jeppp
Ootteku tutustunu The Commitmentsiin (Mustang Sally)?
Mun mielest ihan mahtavaa sielukasta musaa !!
Muita on mm. The Temptations, Diana Ross (Sumpremes), Uusista artisteista mainittakoot Joss Stone !!
- aihe
ja viikoittain vaihtuu, mutta tällä hetkellä: artisti: Prince
levy: Sign of the times
kappale: If I was your girlfriend
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2356674Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne653890Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1303133- 1562312
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla171853Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1701577- 821474
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o291441Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https371369Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1111061