Raw kuvat auki windowsin valokuvien katselulla

Anonyymi

Miten saan raw kuvat auki windowsin valokuvien katselulla? Kamera on panasonic lumix gx80 ja käytössä windows 7. Aiemmin omistin sonyn kameran ja koneella oli sonyn playmemories ohjelma. Raw kuvat avautuivat ja näkyi kansiossa suoraan siirrettyäni ne kamerasta

5

2208

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos kuvia ei ole tarkoitus säätää, niin lienee parempi käyttää jpg:tä. Rawin etu menee muuten hukkaan, samalla tuhlataan levytilaa ja joudutaan käyttämään "erikoisohjelmia" kuvien katseluun. Jpg näkyy millä tahansa.

• Anonyymi

Kun jaksoin puljata vielä Windows’lla, käytin Irfan View ohjelmaa. Se on mainio kuvien katseluun ja siihen saa hyvin myös RAW tukea mitä ihmeellisimpiin tiedostomuotoihin.

• Anonyymi

Kyllä käsittelen kuvia, mutta haluan että ne myös näkyvät koneella jotta voin niistä sitten valita mitä alan muokkaamaan.

• Anonyymi

Kansalla on ihmeellisiä tee se itse ongelmia.
        Katso RAW convertterilla ja valitse sillä. Convertterilla voi selata paremmin suuren määrän kerralla, kuin millään windowsilla konsanaan. Jos sinulla ei sellaista ole ei ole mitään mieltä kuvata RAWia.
        Jos kuvan saakin auki jollain viewerillä, se voi näyttää erilaiselta, kuin siihen tarkoitetulla ohjelmalla.
        Joidenkin järjestelmien (ei windows) tiedostoselain näyttää RAW-tiedostot suoraan, jos RAW-convertteri on asennettu, vaikka se ei ole edes auki.

• Anonyymi

Minä teen esikarsinnan faststonella suoraan muistikortilta, deletoin paskimmat ja importoin loput lightroomiin jatkokäsittelyyn.

Faststonella voi katsoa joko rawiin upotetun esikatselukuvan tai sitten tehdä raw-muunnoksen, joka on hitaampi enkä tiedä kuinka laajasti tukee eri kameroiden formaatteja. Minulle riittää ne esikatselukuvat tuohon karsintahommaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6864
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6324
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3474
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2950
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2684
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2368
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2188
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2056
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1917
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1787
    Aihe