Syy, miksi Corollan rengasäänistä mainitaan koeajoissa

Anonyymi

Kävin koeajamassa Corollan kaksi mallia. Auto on kaikilta osin niin äärettömän hiljainen, että rengasääni korostuu. Toimittajat eivät osaa tätä mainita koeajon yhteydessä.

Se rengasääni ei ole millään tavoin kovempi kuin muissa autoissa, mutta sen hiljaisuuden keskellä se korostuu.

Koeajoissa se onkin mainittu ainoana negatiivisena asiana uudessa Corollassa.

Leike netistä toimittajalta joka ymmärsi asian:

"Moottori ja voimalinja ovat kiitettävän äänettömiä, mikä korostaa rengasääniä melunlähteenä etenkin karkealla alustalla."

44

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitattu melu on todellista ja se on hirveällä tasolla, menee jopa kuulo suojauksen yli, eli Peltorit päähän kuin rallimiehillä konsanaan

    • Anonyymi

      Voihan sen jumalattoman melun noinkin kuvata. Tässä testitulosta:

      Sitten asiaa hirvittävästä melusta:
      " Toyota kuulosti sen verran meluisalta, että oli mielenkiintoista katsoa, paljonko sen sisällä oli desibelejä. Kehä ykkösellä sisämelu vaihteli 75–81 dB:n välillä. Hämeenlinnan moottoritiellä 120 km/t vauhdissa melu nousi 80–85 dB:n tasolle, ja se oli yhdistelmä rengasmelua ja melkoista tuulenhuminaa.
      Huonosta äärieristyksestä kuitenkin kielii se, että jos takapyörien pyöräkoteloihin sinkosi tienpinnasta kiviä niin ratin takana heräsi kysymys, onko ikkuna auki tai jompikumpi takaovista huonosti kiinni

      • Anonyymi

        Käykääpä koeajamassa niin saatte aivan toisenlaisen kuvan.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Melumittari ei valehtele mutta terot koittaa keksiä vaikka minkälaisia sepustuksia kun niin ketuttaa mahdottomasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvasin, että tuo oli näiden Octavia miesten tekstiä. Paljastavat itsensä Octavia miehiksi tekstin lopussa. Hakkuvat siksi Corollan. Mikään kunnon autolehti ei ole kirjoittnut tuollaista:

        https://www.taloustaito.fi/vapaalla/toyota-corolla-ajaa-muotoilu-edella/

        Voi tuota epätoivoista selittelyä ja taas viimeisenä oljenkortena vedetään salaliitto ja ostetut testit, hyvin hörhö vetää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melumittari ei valehtele mutta terot koittaa keksiä vaikka minkälaisia sepustuksia kun niin ketuttaa mahdottomasti.

        Melumittaria pitää osata käyttää oikein ja esim Taloustaito ei käyttänyt dBA painotusta ja siksi tuloksilla ei ole mitään arvoa tai vertailukohtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melumittaria pitää osata käyttää oikein ja esim Taloustaito ei käyttänyt dBA painotusta ja siksi tuloksilla ei ole mitään arvoa tai vertailukohtaa.

        Vertailukohtaa löytyy TM:n koeajoista, Corollan ja saman hintaluokan juuri koeajetun kilpailijan (Citroen C5) mitatut db(A) meluarvot edessä/takana:
        Corolla:
        60 km/h 65/67
        80 km/h 67/70
        100 km/h 70/72
        120 km/h 72/75

        Citroen:
        60 km/h 56/57
        80 km/h 59/60
        100 km/h 63/64
        120 km/h 66/67

        Aika huimia eroja, käytännössä siis Corollassa on jo 60 km/h nopeudessa takana melua saman verran kuin Sitikassa vasta moottoritienopeudella.


      • Anonyymi

        Ja millaiset renkaat oli autoissa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja millaiset renkaat oli autoissa ?

        Corolla 17" ja Citroen 18".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Corolla 17" ja Citroen 18".

        Ja tarkemmin katsottuna vielä Corolla 225/45-17 ja Citroen 235/55-18.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vertailukohtaa löytyy TM:n koeajoista, Corollan ja saman hintaluokan juuri koeajetun kilpailijan (Citroen C5) mitatut db(A) meluarvot edessä/takana:
        Corolla:
        60 km/h 65/67
        80 km/h 67/70
        100 km/h 70/72
        120 km/h 72/75

        Citroen:
        60 km/h 56/57
        80 km/h 59/60
        100 km/h 63/64
        120 km/h 66/67

        Aika huimia eroja, käytännössä siis Corollassa on jo 60 km/h nopeudessa takana melua saman verran kuin Sitikassa vasta moottoritienopeudella.

        Ei C5 Aircrossia voi mitenkään pitää Corollan kilpailijana. Eri kaliberin kalustoa.


      • Anonyymi
        MyyjäX kirjoitti:

        Ei C5 Aircrossia voi mitenkään pitää Corollan kilpailijana. Eri kaliberin kalustoa.

        Missä mielessä "eri kaliiberia"? Sitikka korimalliltaan lähempänä SUVia, mutta muuten kumpikin samassa hinta- ja kokoluokassa, joten esim. melutason suhteen täysin vertailukelpoinen pari.


      • Anonyymi
        MyyjäX kirjoitti:

        Ei C5 Aircrossia voi mitenkään pitää Corollan kilpailijana. Eri kaliberin kalustoa.

        Vaikka et pidä noita kahta verrokkeina, niin siitä näkee kuinka meluisa Toyota on ja esim. Skoda Octavia on samassa luokassa kuin tuo Citikka. Kelpaako Octavia Corollan verrokiksi sinulle?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka et pidä noita kahta verrokkeina, niin siitä näkee kuinka meluisa Toyota on ja esim. Skoda Octavia on samassa luokassa kuin tuo Citikka. Kelpaako Octavia Corollan verrokiksi sinulle?

        No mikä ettei kelpaisi. Skodahan on parasta VAG osaamista. Octavia oli alunalkaen "Astra killer" ja sen työn tuote teki vallan hienosti. Taisi samalla syödä myös konsernin omia tuotteita?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei ole mikään ongelma laittaa äänieristys materiaalia autoon itse tai ruoste suojauksen yhteydessä. Saa vielä sellaisen ääni maailman kun tahtoo ei ongelma.

      • Anonyymi

        Voihan eristystä lisäillä omalla rahalla, mutta eipä se juurikaan auta kuin nimellisesti. Tutkittu asia mm. TM testasi. Kallis puolivalmiste tuo Toyota kun pitää suojauttaa ja äänieristää, että kelpaa ja kestää muutaman vuoden


      • Anonyymi

        Ei onnistu itse ruostesuojat ei auta mitään ja se matalataajuuksinen jyrinä itse lähes mahdoton poistaa melukaappi mikä melukaappi tehtaalla se äänieristys ois helpoin laittaa mutta kun säästetään väärässä paikassa..


      • Anonyymi

        Voihan ostaa kapeemmat renkaat ja pienemmät ja on aika halpa korjaus saada laadukkain auto. Ja sama voi laittaa äänieristystä tahtonsa mukaan.


    • Anonyymi

      Ei se voimalinja ole hiljainen kuin se pikkupätkän kun auto kulkee sähköllä, mutta kun bensakone pyörähtää käyntiin niin melu ja huudatus on melkoista, kuten perinteisesti Toyotan hengettömissä kierroskoneissa.

      • Anonyymi

        Vai on huudatus melkoista vaikka koneen kierrokset koko ajan alle 2000 r/min.


    • Anonyymi

      Toyotassa ei ole koko ajan markinä pysyviä huopamattoja lokasuojien sisällä ruostuttamassa autoa ja muka äänieristeenä niinkuin muissa autoissa. Se on yksi syy miksi Toyota ei ruostu.

      Tässä minun edellinen autoni:

      "Ford Focus. Alustassa ei ole lainkaan tiivistettyjä liitoskohtia, ja etulokasuojissa on kosteutta imevää äänieristysmateriaalia. Ovissa ja luukuissa huono tiivistys."

      https://www.is.fi/autot/art-2000005958758.html

      • Anonyymi

        Tuota huopamaton näköisä sisälokarimuovia on käytetty iät ja ajat autoissa, eikä se ole koskaan aiheuttanut ruosteongelmaa, ei se ota edes kiinni peltiin tuolta kostuvalta puolelta.

        Focuksen tiivistämätön sauma ei välttämättä kerro mitään, mutta kuulostaa mahdolliselta ruostepaikalta, mutta Toyotalla on sama juttu, eikä Toyotassa ola lainkaa suojausta, muutamia muoviläpysköjä laitettu peittämään pahipia kohtia, mutta ne vain pahentaa tilannetta suolakuran kerryttyä sinne väleihin. Ehkä nuo muovit onkin tarkoitettu vain peittämään ruosteet?
        Jännästi hörhö kääntää taas juttua muualle kun puhe on Toyotan järjettömästä melusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota huopamaton näköisä sisälokarimuovia on käytetty iät ja ajat autoissa, eikä se ole koskaan aiheuttanut ruosteongelmaa, ei se ota edes kiinni peltiin tuolta kostuvalta puolelta.

        Focuksen tiivistämätön sauma ei välttämättä kerro mitään, mutta kuulostaa mahdolliselta ruostepaikalta, mutta Toyotalla on sama juttu, eikä Toyotassa ola lainkaa suojausta, muutamia muoviläpysköjä laitettu peittämään pahipia kohtia, mutta ne vain pahentaa tilannetta suolakuran kerryttyä sinne väleihin. Ehkä nuo muovit onkin tarkoitettu vain peittämään ruosteet?
        Jännästi hörhö kääntää taas juttua muualle kun puhe on Toyotan järjettömästä melusta.

        Minä, jos kuka viiden uuden Fordin entisenä omistajana tiedän, että se on jatkuvasti markänä olevaa täysin huovan kaltaista materiaalia.


    • Anonyymi

      koeajettu on sekä uusimmat corolla ja octavia, kyllä todellisuudessa corolla on hiljaisempi kuin octavia.

      • Anonyymi

        Täysin päinvastaiset kokemukset, minkä myös lehtien melumittaukset osoittaa, eli ei pelkkää mutua. Kokonaisuutena Corolla muuten kiva paketti, mutta varsinkin moottoritiellä melu on sitä luokkaa että esim. puheluja on bluetoothin kautta mahdoton puhua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin päinvastaiset kokemukset, minkä myös lehtien melumittaukset osoittaa, eli ei pelkkää mutua. Kokonaisuutena Corolla muuten kiva paketti, mutta varsinkin moottoritiellä melu on sitä luokkaa että esim. puheluja on bluetoothin kautta mahdoton puhua.

        Jos totta puhutaan niin Corolla on huomattavasti hiljaisempi kuin Skoda. Ajoin keväällä molempia autoja kun alla oli Nokian kitkarenkaat. Myös moottoritie nopeuksissa Corolla oli selvästi hiljaisempi Skoda Octavia. Kaupunkiajossa ero oli jopa järkyttävän suuri.


    • Karvalakkimallin 195/65 x 15 -renkailla ja Premiumin 225/40 x 18 -renkailla on varmasti korvinkuultava ero, eikä suinkaan Premiumin hyväksi.

      Järjetöntä varustaa moisilla renkailla tavisauto Suomen tieoloihin.

      • Anonyymi

        Toyota on muutenkin huojakka ja epävakaa auto ja jos siinä on alla tuollaiset kapeat jumppapallot, niin meno on varmasti todella ikävää ja epävakaata.


      • Anonyymi

        Hauska politiikka Toyotalla. Varustetaan auto sellaisilla kalliilla renkailla joita ei voi autossa pitää ja ne pitää vaihtaa 80-lukulaisiin historic sarjalaisiin, eli alustaa ei olla kehitetty sitten 80-luvun. Jätetään ruostesuojat pois ja maksatetaan se ostajalla ja myös äänieritys jätetään ostajan murheeksi.
        Suojaus maksaa 1500 euroa ja uudet asialliset vanteet kumeilla toiset 1500.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauska politiikka Toyotalla. Varustetaan auto sellaisilla kalliilla renkailla joita ei voi autossa pitää ja ne pitää vaihtaa 80-lukulaisiin historic sarjalaisiin, eli alustaa ei olla kehitetty sitten 80-luvun. Jätetään ruostesuojat pois ja maksatetaan se ostajalla ja myös äänieritys jätetään ostajan murheeksi.
        Suojaus maksaa 1500 euroa ja uudet asialliset vanteet kumeilla toiset 1500.

        Avestakin tuli ihan asiallinen melun suhteen juuri suojauksella. Tuulen suhina jäi jäljelle mutta radiota pystyi sentään kuuntelemaan operaation jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauska politiikka Toyotalla. Varustetaan auto sellaisilla kalliilla renkailla joita ei voi autossa pitää ja ne pitää vaihtaa 80-lukulaisiin historic sarjalaisiin, eli alustaa ei olla kehitetty sitten 80-luvun. Jätetään ruostesuojat pois ja maksatetaan se ostajalla ja myös äänieritys jätetään ostajan murheeksi.
        Suojaus maksaa 1500 euroa ja uudet asialliset vanteet kumeilla toiset 1500.

        Ei maksa kuin puolet noista sun valehtelemista luvuista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei maksa kuin puolet noista sun valehtelemista luvuista.

        Juu, kyllä jotain saat puoleenkin hintaan, mutta eihän kukaan osta uuteen kultamuruunsa kiinavanteita ja renkaita tai vie suojaukseen jonnekin Pärnäseen jonka suojaus vain pahentaa tilannetta, ethän sinä ainakaan alentuisi tuollaiseen tyhmyyteen?


    • Anonyymi

      "Auto on kaikilta osin niin äärettömän hiljainen, että rengasääni korostuu"
      Taatusti korostuu ja peittää kaiken muun, jos mittari näyttää 85 dB.

    • Anonyymi

      Betonimattoa oviin alustaan ja koteloihin massaa alle, niin kyllä muuttuu aivan totaalisen eri kärryksi, vaikka kyseessä olisi millainen melutoosa.
      Vaatii vain vähintään reilun tonnin euroja ylimääräistä, mutta kannattaa jos melusta kärsii.

      • Anonyymi

        "Betonimattoa"?

        On näillä tojotomppeleilla puheet!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Betonimattoa"?

        On näillä tojotomppeleilla puheet!

        Sonä sitten niin fiksu olet. Terottelet vain koko ajan. Olet todella sivistymätön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sonä sitten niin fiksu olet. Terottelet vain koko ajan. Olet todella sivistymätön.

        "Sonä" et ole kovin fiksu! Ei terotellut vaan hakkui tojotomppeliksi, joka on hyvin todenmukainen luonnehdinta tyypistä joka käyttää betonimattoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sonä" et ole kovin fiksu! Ei terotellut vaan hakkui tojotomppeliksi, joka on hyvin todenmukainen luonnehdinta tyypistä joka käyttää betonimattoa.

        Olet todella sivistymätön riekkuja.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Juu, ihan pikku homman jonka kuka tahansa tekee muutamassa tunnissa.
        Tuossa lopussa näytettiin mitä melu oli suurimmillaan ennen urakkaa ja SE OLI 83db ja tuo Usan sileillä teillä.
        Toiset valmistajat tekevät tuon ostajan puolesta ja kuuluu hintaan, kuten ruosteenestokäsittelyt ja massaukset.


    • Anonyymi

      Rangasmelua ja tuulensuhinaa 80-85 db, ei tuota selitä millään hyväksi asiaksi tai testaajien tyhmyydeksi. No ainahan meidän innokkaimmat Terot selittävät ja kääntävät asiat mielessään vaikka miksi, mutta se toimii vain heidän itsensä kohdalla ja tyhmyyttähän se vaan on.

      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

      Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      235
      6644
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

      Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      65
      3830
    3. Jos olisit täällä

      Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      126
      3116
    4. Tämän hetken

      Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2312
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

      Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      17
      1843
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

      Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      170
      1567
    7. Vieläkö sä toivot

      Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1474
    8. Voi Rakas siellä

      Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      29
      1431
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

      Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      37
      1359
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

      Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      111
      1051
    Aihe