Älkää olko niin heikkoja

Anonyymi

Ei kukaan pakota teitä pelaamaan yhtään senttiä, ellette itse sitä tee.
Kuuletteko te ääniä?
Oletteko riivatuja?
Asuuko piru teissä ja kuiskii korvaanne:
Pelaa, pelaa!
Ottakaa jo itseänne niskasta kiinni ja lopettakaa se pelaaminen, eikö niille rahoille ole muka parempaakin käyttöä?

4

143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

kysypä sama kysymys alkoholisteilta, tupakoitsijoilta, ostosfriikeiltä jne. Heidän toimintansa ei ole muuten pakollista paitsi erotuksella että aivoissa on ns riippuvuussairaus. Sun riippuvuussairaus on toisten ihmisten kyttäily ja mitätöinti ja se onkin yksi pahimmista sairauksista. Joten menepä hakemaan apua ongelmaasi psykiatrian puolelta.

• Anonyymi

Ongelmasi on se, että luulet ihmisten vain olevan niin tyhmiä, että pelaavat itsensä velkavankeuteen ja kaikkiin muihin ikäviin tilanteisiin mitä pelaaminen ikinä aiheuttaa. Et tiedosta sitä riippuvuus aspektia ollenkaan, joka on ihan samanlainen kuin vaikkapa huumeiden, tupakan ja alkoholin kanssa.

Kun olet koukussa, niin se on menoa. Asiaa ei helpota pelien oleminen jokapuolella ja jatkuva tyrkytys joka tuutista.

Huomattavasti enemmän ihmisiä pääsisi irti ja onnistuisi lopettamaan pelaamisen, jos pelaamista ei mainostettaisi ja tyrkyttäisi jokapuolelta. Ja ne helvetin pelikoneet vietäisiin kaupoista, huoltoasemilta (missä ikinä lienevät) vaikka sinne veikkauksen pelisaliin missä on k-18 ikäraja. Noista se valtaosalla nuorista lähtee käyntiin.

• Anonyymi

Kukaan meistä ei halua olla heikko. Mutta ei ole haluamisesta kiinni, kehittyykö riippuvuus vai ei. Riippuvuus on sairaus, ei tahtotila. Minulla on kokemus peliriippuvuuden kehittymisestä. Elämän ongelmat, huolet ja murheet unohtuivat kun pelasi. Tästä tunteesta tuli yhä enemmän riippuvaiseksi. Ei ollut merkitystä sillä, että rahaa paloi. Peleistä voittaminen ei enää lopulta ollut tärkeää vaan se että sai pelata. Unohtaa kaiken muun. Syöminenkin unohtui. Nukkuminen myös. Itseni kohdalla havahtuminen tapahtui erään suuren elämäntapahtuman yhteydessä. Tajusin tuolloin, että olin pelaamisen seurauksena laihtunut yli 10 kg, univelkani oli valtava ja tililtä oli kadonnut kymmeniä tuhansia euroa rahaa. Myönsin itselleni ongelmani. Lopetin pelaamisen kuin seinään. Ja todellakin, otin itseäni niskasta kiinni. En vieläkään sano, että olisin vahva. Olen heikko edelleen, mutta ratkaiseva vaihe oli se, että myönsin itselleni peliongelman. Omalla kohdallani tämä riitti, mutta joku muu tarvitsee myös ulkopuolista apua. Sitä on saatavilla ja kannattaa siihen turvautua silloin kun yksin ei jaksa eikä pysty. Ja vertaistuesta puolestaan sen verran, että haluan kannustaa ja rohkaista peliriippuvaisia ja mitä tahansa riippuvuutta sairastavia, en syyllistää tai mollata. Todellista vahvuutta ihmisessä osoittaa se, että hän myöntää olevansa vain ihminen - kaikkine heikkouksineen.

• Anonyymi

Minä lopetin pelaamisen kun toistin itselleni että vain nynnyillä on riippuvuuksia. Älä ole luuseri vaan kova luu!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      37
      4835
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      490
      1498
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1080
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      998
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      923
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      901
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      840
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      804
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      48
      758
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      57
      717
    Aihe