Hieman vaikean otsikon selvitys. Turboahdettu kone 193kw . Putki on 3” läpivirtausvaimentimella turbolta taakse . Askarruttaa 2 kpl 90˚ mutkia peräkkäin loppupäässä. Miten ns seinät vaikuttaa johonkin? Mutkat saisi hieman jouheammiksi mutta onko siitä mitään havaittavaa hyötyä ? Oppikirjoista lukien tietysti on jouheammasta reitistä mutta entä todellisuus?
Pakoputken mutka ja kulmat=teho?
Anonyymi
2
182
Vastaukset
- Anonyymi
Ei vaikuta. Mutkat pitäisi olla teräviä 90asteisia, että vaikuttaisi, ja silloinkaan ei noilla tehoilla 3" putken loppupäässä. Pakoputken virtaama kun laskee kaasun jäähtyessä putkessa, siksi putki monesti pienenee taakseppäin mennessä.
- Anonyymi
Kaasun jäähtyminen on esillä usein mutta miten paljon se jäähtyy/supistuu oikeasti kun nilkka suorana virtaus on melkoista puhinaa kuitenkin.
Mitattavissa esim 1 metri matkalla prosenttia?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod305830- 345333
- 293014
- 342454
- 372118
- 152088
- 361992
- 121691
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191677Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons401653