Löytyykö kokemuksia kyseisestä mallista? Koeajon perusteella varsin hyvä työkalu?
S-tyypin 2.7 D
7
2102
Vastaukset
- Konsernin parasta antia
Kissamaista pehmeyttä
Jaguar S-type on nautittava. Pintakaasulla ajettaessa moottorin ääni on hiljainen ja pehmeä. Moottori murahtaa sivistyneellä V6-soinnilla, kun kaasun painaa pohjaan. Samalla kuusilovinen automaatti vaihtaa salamana pienemmän vaihteen sisään ja auto ponkaisee pehmeästi mutta varsin vauhdikkaasti maantieajon ohitukseen.
Kiihtyvyys on sen verran rajua, että ylinopeuden välttämiseksi täyspainalluksen joutuu vapauttamaan lähes heti pehmeän mutta määrätietoisen ja nopean hyökkäyksen jälkeen.
Myös paikaltaan kiihtyvyys on riittävä. Suoritusarvo 7,9 sekuntia nollasta sataan kertoo toki sen, ettei auto mikään uskomaton kiihtyjä ole. Suuremman vaikutuksen tekee auton hyvä äänieritys ja jouhea mutta samalla äärettömän sivistynyt ja pehmeä kulku.
Miinuspuolella on ohjaustuntuma kovissa kaarteissa. Sähköisesti tehostettu ohjaus toki jäykistyy vauhdin lisääntyessä, mutta äärimmäisissä tilanteissa sen tuntumaa joutuu vähän hakemaan. Tämä on toki tuulen halkomista, sillä ohjauksen perustuntuma on erinomainen.
S-type kulkee laatuautomaisen vakaasti ja hienostuneesti niin maantie- kuin moottoriteinopeuksissa. Tehokas moottori tekee kaupunkiajosta ketterää. Suurehko pituus rajoittaa jonkin verran sopivien parkkipaikkojen löytämistä.
Hyvä vakiovarustelu
Verrattaessa Jaguar S-typeä saksalaisiin kilpailjoihin Mercedekseen, BMW:hen ja Audiin, löytyy autosta vakiovarusteena paljon tarvittavia asioita. Toki koeajoauton hienostunut nahkaverhoilu ja pähkinäpuukoristelistat kuuluvat 4 800 euron Highline-pakettiin. Myös parempaa äänimaailmaa tarjoava Jaguar Premium Sound oli autossa lisänä (1780 e).
Koeautossa oli myös lisävarusteena hankittava ristiseläntuen säätö (690 e), mutta kuten aiemmin on tullut ilmi, se ei riitä kaikille hyvän ristiseläntuen antajaksi.
Vakiona on muun muassa ajonhallintajärjestelmä, lämmitettävä tuulilasi, murtohälytin, cd/radio, takapysäköintitutka, vakionopeudensäädin ja monitoimiohjauspyörä sekä ohjauspyörän sähköinen korkeus- ja etäisyyssäätö.
Kokonaisuudessaan Executive-varusteltu S-type lisättynä muutamalla extravarusteella on vahva paketti. Pieni tavaratila rajoittaa monikäyttöisyyttä.
Parasta autossa on pehmeä ja hiljainen kulku yhdistetynä tarvittaessa rajuhkoon suorituskykyyn.- jake
Eli jaguar kuuluu fordille
ja tuo 2.7kiiseli on fortin ja psa yhteistyötä
ja nämä isomat enemän niinku foordin osaamista ja pinemmät psaan
- JSTD
Noin 25 tkm:n kokemuksella:
alhainen kulutus (matka 5.5-5.8, keskikulutus alle 7, manuaalivaihteisto)
tehoa riittävästi (erityisesti ohitustilanteissa)
hyvät vakiovarusteet
hyvä penkki
hiljainen
pärjää Suomen talvessa (mm. Webasto, lämmitettävä tuulilasi)
ei juuri vikoja
alhaiset vakuutusmaksut
- pienehkö tavaratila
- takajalkatilat (kun etupenkki taka-asennossa)
- hieman liukasperäinen (tosin ajonhallinta pelastaa paljon)
Lisäkommenttina lämmitinongelma. Eli Webastoon tuli ajastinmahdollisuus vasta kuukausi pari sitten. Sitä ennen ei ollut minkäänlaista lämmitinmahdollisuutta. Nyt ei ongelmia siis enää ole.- Boss
Kiitos tiedoista!
Onko Webaston ajastin normaali laitteen lisälaite, vai onko itse autossa valmiina esim. radio, jonka kautta ajastus tehdään? - JSTD
Boss kirjoitti:
Kiitos tiedoista!
Onko Webaston ajastin normaali laitteen lisälaite, vai onko itse autossa valmiina esim. radio, jonka kautta ajastus tehdään?Vielä toistaiseksi ajastin on lisälaite. Huhuja on ollut, että kun XJ-diesel esitellään (jossa on ajastin vakiona), niin saattaisi ajastimen saada S-Typeenkin tehdasvalmiina.
PS. Ajastin asennetaan kyllä sangen huomaamattomasti kojelautaan. - masa
JSTD kirjoitti:
Vielä toistaiseksi ajastin on lisälaite. Huhuja on ollut, että kun XJ-diesel esitellään (jossa on ajastin vakiona), niin saattaisi ajastimen saada S-Typeenkin tehdasvalmiina.
PS. Ajastin asennetaan kyllä sangen huomaamattomasti kojelautaan.Miten käytännössä laite toimii? Jos ei ajastinta?
Lämmittääkö moottorin, sisätilan, entä ajon aikana riittääkö koneen lämpö lämmittämään auton sisätilan talvella?
Mitä ajastin maksaa? Saako gsm-kytkennällä? - JSTD
masa kirjoitti:
Miten käytännössä laite toimii? Jos ei ajastinta?
Lämmittääkö moottorin, sisätilan, entä ajon aikana riittääkö koneen lämpö lämmittämään auton sisätilan talvella?
Mitä ajastin maksaa? Saako gsm-kytkennällä?Webasto toimii normaalisti lisälämmittimenä eli se käynnistyy vasta kun auto käynnistetään. Ajastimen kanssa sitä voi sitten käyttää kuten moottori sisätilalämmitintä (lämmittää sekä moottorin että sisätilat auton omalla lämmitinjärjestelmällä). Etuna on se, että ei ole riippuvainen sähköpaikasta, haittana taas on akun kuluminen, mikäli lämmityksen jälkeen ei ajeta riittävästi (eli akku ei ehdi lataantua). Nykydieseleissä moottorin oma hukkalämpö ei riitä lämmittämään sisätiloja kovemmilla pakkasilla, joten lisälämmittimet ovat tarpeen. Käytännössä niitä on sähkökäyttöisiä ja poltinmallisia (kuten esim. Jaguarissa). Ainakin omassani on lämpöä riittänyt kovemmillakin pakkasilla.
Tuo ajastin maksoi vajaat 800 EUR. GSM/kaukokytkennästä en tiedä, kannattaa kysyä omasta huollosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod337244- 396725
- 293674
- 453160
- 342814
- 162602
- 372208
- 162156
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482007- 341950