Eli kesäkuussa tori.fi sivulla sovin myyjän kanssa että ostan pelikonsolin maksoin summan postikuluineen ja kun mitään ei kuulunut eikä edes postillakaan ollut mitään tietoa siitä.
Niin tein rikosilmoituksen, jonka poliisi käsitteli elokuun lopulla, ja sen jälkeen se meni syyttäjällä, ja tietenkin vaadin vahingonkorvauksia niin onko tietoa että meneekö kuinka kauan että se tyyppi maksaa mulle ne rahat?
nettihuijari lievä petos
5
135
Vastaukset
- Anonyymi
Ei se maksa koskaan. Tällaiset huijarit olvat ammatti- tai taparikollisia, joilla voi olla samanlaisia petoksia kymmenittäin, ellei satoja. Ei niillä ole mitään tuloja, joista korvaukset voisi maksaa.
Koska Suomessa on maailman lievimmät rangaistukset huijarit pystyvät jatkamaan toimintaansa ehkä vuosia, ennen kuin tulee ehdotonta. Linnasta pääsyn jälkeen sama meno taas jatkuu. - Anonyymi
Jos kerran toi juttu on syyttäjälle mennyt niin tulet saamaan rahat tavalla tai toisella takaisin. Mutta tässä kuussa niitä on turha odottaa, ja voi olla että et vältämättä saa niitä viellä ensi kuussakaan pahimmassa tapauksessa tulet saamaan rahat takaisin vasta kun on vuosi 2020
- Anonyymi
Ei pidä paikkaansa. Vain siinä tapauksessa, että tekijällä on tuloja, tai omaisuutta.
- Anonyymi
Valtio maksaa jos huijarilla ei ole varaa maksaa itse. Valtio voi pakottaa kyseisen henkilön myös töihin että pystyy maksamaan itse, tai muuten voi mennä luottotiedot jos ei ole mennyt jo
- Anonyymi
Suomessa on ollut seitsemän pakkotyölaitosta, Tammisaaressa, Turussa, Riihimäellä, Hämeenlinnassa, Pelsossa, Ilmajoella ja Karvialla. Ne lakkautettiin irtolaislain kumouduttua v. 1982.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374905Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5011565Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728