Olen n. 61,5 vuotias mieshenkilö, jolle myönnettiin reilu vuosi sitten osatyökyvyttömyyseläke, vaikka hain kokoeläkettä. Puolikkaan lisäksi saan ansiosidonnaista päivärahaa. Terveysongelmat jatkuvat ja kysynkin, voinko hakea uudestaan täyseläkettä ilman vuoden sairauslomaa?
Työkyvyttömyyseläkehakemus ilman sairaslomaa?
3
152
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä voit hakea.
- Anonyymi
Hae työnantajasi järjestämän terveydenhuollonkautta,Työkyvyttömyyseläkeen
voit anoa uudelleen,uusien tutkimusten kautta.Vaarana on menetää irtisanomis
ajan palkan. - Anonyymi
Eihän hakemista mikään estä ja olethan jo yli 60v joilla myntämisen perusteet ovat lievemmät..Toisaalta kun itse hain täyttä tk-eläkettä,niin työeläkelaitos lähti tarkistamaan minun sairauslomia,eläkeyhtiön sivulla oli maininta että "eläkeyhtiö odottaa kelalta lisätietoa hakemukseesi.Tieto saadaan kun olet saanut sairauspäivärahaa 150 päivää"..No minähän olin pitänyt siihen mennessä jo kaikki 300 päivää.Otin shätin auki ja kerroin tämän virkailijalle joka otti minun tiedot ylös,parin päivän päästä kävin tarkistamassa tilanteen ja seuraava vaihe oli että päätös on postitettu ja se olikin sitte myönteinen.Mun tilanne oli vähän erillainen kun en ollut osatyökyvyttömyyseläkkeellä aiemmin,toki sitäkin kerran hain,mutta siitä tuli silloin hylky.Laita vaan hakemuksia menemään,kyllä se koko eläke sieltä rapsahtaa ja perustele hakemuksesi kunnolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336764- 376253
- 293454
- 452910
- 342664
- 152348
- 372188
- 162046
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481907En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191777