ja oikein hyvä niin.:)
Voisi nousta aluksi viisinkertaiseksi ja myöhemmin sama lisää.
Ei se vanhojen volvoromujen rahataaminen vähene, mersulla taitaa olla puhtaampia mutta yhtäkaikki
dieselvero nousee!!
7
85
Vastaukset
- Anonyymi
Ei muuten nouse. Päinvastoin se laskee.
Ja vielä toistaiseksi ainoa auton voimanlähde, jolla käyttövoimaveroa ei vielä ole, menettää suositummuisuusasemansa ja pistetään käyttövoimaverolle. Eli bensiiniautot. Onkin ihmeellistä, että kaikkein eniten päästöjä tuottavat bensiiniautot ovat välttäneet käyttövoimaverot.- Anonyymi
Minusta siinä ei ole mitään ihmeellistä, että bensiinikäyttöisistä autoista ei makseta käyttövoimaveroa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta siinä ei ole mitään ihmeellistä, että bensiinikäyttöisistä autoista ei makseta käyttövoimaveroa
Niinkö?
Entäpä siinä, että sähköautoista, hybrideistä ja kaikista muista, paitsi bensiiniautoista käyttövoimaveroa?
Millä perusteella mielestäsi käyttövoimaveroa pitäisi periä?
Dieselin osalta onkin perusteltu poikkeus, koska sillä pienennetään pumpulla dieselin hintaa. Tämä suosii tietysti ammattiliikennettä ja paljon autoa tarvitsevia, koska nämä ajavat käytännössä poikkeuksetta dieselautoilla. Ja hyvä niin jo pelkästään päästöjenkin kannalta.
Päästöjä ajatellen nimenomaan bensa-autoja pitäisi verottaa kaikkein eniten siten, että se ohjaisi bensa-autojen vähenemiseen. Nythän verotus toimii päinvastoin vähemmän ajavien osalta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö?
Entäpä siinä, että sähköautoista, hybrideistä ja kaikista muista, paitsi bensiiniautoista käyttövoimaveroa?
Millä perusteella mielestäsi käyttövoimaveroa pitäisi periä?
Dieselin osalta onkin perusteltu poikkeus, koska sillä pienennetään pumpulla dieselin hintaa. Tämä suosii tietysti ammattiliikennettä ja paljon autoa tarvitsevia, koska nämä ajavat käytännössä poikkeuksetta dieselautoilla. Ja hyvä niin jo pelkästään päästöjenkin kannalta.
Päästöjä ajatellen nimenomaan bensa-autoja pitäisi verottaa kaikkein eniten siten, että se ohjaisi bensa-autojen vähenemiseen. Nythän verotus toimii päinvastoin vähemmän ajavien osalta.Tunnut olevan näitä nyky opportunisteja jotka ottaa argumentin sieltä, toisen täältä, miten itselle sopii, siinä menee päästöt ja saasteet sopivasti sekaisin.
Mielestäni ja lmeisesti myös verottajan mielestä liikennepolttoaineita pitää kohdella tasapuolisesti, tai ainakin pitää pyrkiä sellaiseen, jos pystyt kuvittelemaan sähkön liikennepolttoaineena.
Erikseen on sitten valtion päätökset jos halutaan ohjata liikennettä ja kansantaloutta johonkin suuntaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnut olevan näitä nyky opportunisteja jotka ottaa argumentin sieltä, toisen täältä, miten itselle sopii, siinä menee päästöt ja saasteet sopivasti sekaisin.
Mielestäni ja lmeisesti myös verottajan mielestä liikennepolttoaineita pitää kohdella tasapuolisesti, tai ainakin pitää pyrkiä sellaiseen, jos pystyt kuvittelemaan sähkön liikennepolttoaineena.
Erikseen on sitten valtion päätökset jos halutaan ohjata liikennettä ja kansantaloutta johonkin suuntaanNyt voisit vähän tarkentaa syytöksesi perustetta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnut olevan näitä nyky opportunisteja jotka ottaa argumentin sieltä, toisen täältä, miten itselle sopii, siinä menee päästöt ja saasteet sopivasti sekaisin.
Mielestäni ja lmeisesti myös verottajan mielestä liikennepolttoaineita pitää kohdella tasapuolisesti, tai ainakin pitää pyrkiä sellaiseen, jos pystyt kuvittelemaan sähkön liikennepolttoaineena.
Erikseen on sitten valtion päätökset jos halutaan ohjata liikennettä ja kansantaloutta johonkin suuntaanMeinaatko ettei valtio ala verottamaan jollain tekosyyllä sähkö/hybridi autoja, kun ne ohittaa lukumäärältään bensa/diesel autot, päästöistä riippumatta, kun suomen valtio ei pysy pystyssä ilman rankkaa verotusta, näin se vaan on, ja toisaalta polkupyörä/jalankulku/muu sähköllä liikkuminen on vielä takataskussa verotuskohteena, jos meinaa tulot vähentyä, ai juu ja vielä kilometri vero riippumatta kulkineesta, kaikille ja jokapaikkaan siru mittaamaan liikkumisen määrää, jota voi sitten verottaa . . . . .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnut olevan näitä nyky opportunisteja jotka ottaa argumentin sieltä, toisen täältä, miten itselle sopii, siinä menee päästöt ja saasteet sopivasti sekaisin.
Mielestäni ja lmeisesti myös verottajan mielestä liikennepolttoaineita pitää kohdella tasapuolisesti, tai ainakin pitää pyrkiä sellaiseen, jos pystyt kuvittelemaan sähkön liikennepolttoaineena.
Erikseen on sitten valtion päätökset jos halutaan ohjata liikennettä ja kansantaloutta johonkin suuntaanKun nykydiiselit on kaikilta päästöiltä puhtaanpia, kuin bensiinikäyttöiset, niin millä perusteella bensakäyttöisillä ei pidä olla käyttövoimaveroa ? Mulla on 1 diisel ja 2 bensa autoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336594- 356043
- 293334
- 452790
- 342614
- 152308
- 372158
- 162006
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons401849En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191767